اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد نتانیاهو از 1+5



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,تحریم های ایران

 

اخبار سیاست خارجی - نتانیاهو: 1+5 از ایران بخواهد سیاست ضداسرائیلی اش را تغییر دهد

وی گفت: افزایش تحریم ها علیه ایران به هنگام مذاکرات منجر به توافق بهتری با این کشور می شود.

نتانیاهو گفت: قدرت های جهانی باید از ایران بخواهند سیاست های ضداسرائیلی خود را تغییر بدهد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از آمریکا و قدرت های جهانی خواست در چارچوب مذاکرات هسته ای با ایران، از این کشور بخواهند سیاستهای ضداسرائیلی اش را تغییر دهد. نتانیاهو سیاست های ضداسرائیلی ایران را سیاست "نسل کشی" توصیف کرد.

 

وی همچنین از جامعه جهانی خواست در برابر مقاصد و نیت ایران هوشیار و محتاط باشد. او ضمن ابراز تردید دوباره در توافق هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: توافق نهایی با ایران باید قدرت نظامی هسته ای ایران را نابود کند.

 

او که از طریق ماهواره، از شهر قدس برای حاضران در نشست سیاست خارجی در واشنگتن سخنرانی می کرد مدعی شد: ایران به صورت خطرناکی به کسب بمب اتمی نزدیک می شود. اغلب حاضران در این نشست، تایید کننده سیاست های اسرائیل هستند.

 

نتانیاهو افزود: حکومت ایران به نابودی ما متعهد شده است. معتقدم در کنار مذاکرات هسته ای در ژنو ، درخواست شفافی برای تغییر سیاست ایران مطرح شود. این درخواست از ایران باید بخش جدایی ناپذیری از مذاکرات با تهران باشد.

 

وی همچنین ایران را متهم کرد هزاران موشک به گروه های اسلامگرای ضداسرائیلی می دهد. او این گروه ها از جمله حزب الله لبنان و جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین را "نمایندگان تروریست تهران" توصیف کرد.

 

نخست وزیر اسرائیل ضمن تاکید بر همپیمانی با آمریکا اما وجود اختلاف نظر با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره ایران را تایید کرد و گفت: راه حل دیپلماتیک برای مسئله هسته ای ایران بهتر است اما کاربرد تهدیدات جدی نظامی و تحریم های سختگیرانه برای موفقیت دیپلماسی ضروری است.

 

وی گفت: افزایش تحریم ها علیه ایران به هنگام مذاکرات منجر به توافق بهتری با این کشور می شود.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد نانسی پلوسی از بنیامین نتانیاهو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد نتانیاهو از نتایج مذاکرات تهران و 1+5 : به ایران وقت ندهید



 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ایران پنج هفته اضافی ، فرصت پیدا کرده تا غنی سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی ادامه دهد.

نخست وزیر اسرائیل به شدت از نتایج مذاکرات 1+5 و ایران در استانبول انتقاد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو گفت: ادامه مذاکرات در ما می آینده ، هدیه ای برای تهران است. تعیین زمان بعدی مذاکرات به معنی ارائه وقت بیشتری به ایران برای ادامه غنی سازی اورانیوم است.

ایران و گروه 1+5 در روز شنبه گذشته مذاکرات هسته ای را برگزار کردند. دو طرف از نتایج این مذاکرات ابراز رضایت کرده و از برگزاری مرحله بعدی این گفتگوها در ماه می آینده در شهر بغداد خبر دادند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد:  ایران پنج هفته اضافی ، فرصت پیدا کرده تا غنی سازی اورانیوم را بدون هیچ محدودیتی ادامه دهد.

نتانیاهو ادامه داد: ایران باید فورا کل فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را متوقف کند. همه اورانیوم غنی شده خود را به خارج از ایران منتقل و تاسیسات غنی سازی خود در فردو را تعطیل کند.

وی همچنین با توصیف ایران به "بزرگ ترین قدرت فعال تروریستی" در جهان گفت که نمی توان به چنین قدرتی اجازه داد بمب اتمی بسازد.

کاترین آشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان نماینده گروه 1+5 ، مذاکرات با ایران را مفید و سازنده توصیف کرده و گفته بود مرحله بعدی مذاکرات در ماه می و در شهر بغداد برگزار خواهد شد..... / خبرگزاری : عصر ایران