اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد نادران از عدم طرح سوال از وزیر نفت



اخبار,اخبار سیاسی ,وزیر نفت

 

اخبار سیاسی - انتقاد نادران از عدم طرح سوال از وزیر نفت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ده‌ماه پیش سوال از وزیر نفت را درباره مفاسد پرونده کرسنت مطرح کرده، از هیات رییسه به دلیل متوقف کردن طرح این سوال در صحن علنی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، الیاس نادران در تذکری مستند به ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این ماده ناظر به نحوه رسیدگی سوال نمایندگان از وزرا است که تکلیف کرده سوالات چه مسیری را طی کند و هیات رییسه را موظف کرده سوالات را فورا به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد، کمیسیون ظرف 15 روز اظهار نظر کند و نهایتا سوال در دستور کار قرار گیرد تا وزیر ده روز بعد در صحن علنی به آن سوال پاسخ دهد.

وی افزود: من ده ماه پیش از وزیر نفت درباره مفاسد پرونده کرسنت و اقداماتی که باید انجام می‌شد سوال کردم و این موضوع را در هیات رییسه پیگیری کردم اما سوال از دستور کار خارج کردند. موضوع از ریاست مجلس شورای اسلامی پرسیده شد و ایشان گفتند شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای در این باره داشته است.

نادران ادامه داد: طبق قانون اساسی مصوبات شورای عالی امنیت ملی که به امضای مقام معظم رهبری برسد، نافذ است وگرنه هیچ مقامی در شورا نمی‌تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند. من از آن روز دوبار مکاتبه و پیگیری شفاهی کردیم که متن مصوبه شورا که درباره کرسنت به امضای رهبری رسیده چه بوده اما هنوز مستندی ارائه نکرده‌اند و سوال را هم در دستور کار نگذاشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشخص بودن حدود اختیارات نمایندگان خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم حدود نمایندگان را محدود کنیم مگر به استناد مرجعی که به تایید رهبری نظام رسیده باشد که در این صورت دستورات مطاع است و مجلس تمکین خواهد کرد اما اگر مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی وجود نداشته باشد یا دبیرخانه تصمیمی گرفته باشد الزامی برای ما ندارد و نمی‌تواند محدودیت ایجاد کند.

نادران در پایان خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: از شما می‌خواهم این مسئله را روشن کنید تا حق ما در طرح سوال ضایع نشود چرا که ملت ایران حق دارند از مفاسد پرونده مطلع باشند و بدانند که در کرسنت چه اتفاقی افتاده است.

محمدحسن ابوترابی فرد که در اداره جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر ظهار کرد: ما این موضوع را بررسی می‌کنیم اگر چنانچه این موضوع با تایید رهبری در دستور کار شورا بود، به همان نحو عمل می‌کنیم و اگر خارج از چارچوب بود در خدمت شما خواهیم بود.

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ وزیر نفت به سوال نمایندگان مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا: عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هیگل: عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد

وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا اظهار کرد عدم اقدام نظامی در سوریه اعتبار ما نزد ایران را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا درباره تحولات سوریه اظهار نظر کرد.

وی گفت ما از مخالفان سوریه حمایت‌های زیادی کرده‌ایم و میلیون‌ها دلار کمک غیرکشنده برای آنها فرستاده‌ایم.

هیگل افزود: پنتاگون در کمک تسلیحاتی به مخالفان اسد مستقیما دخالتی ندارد و این موضوع به سازمان سی آی‌ای برمی گردد.

وزیر دفاع آمریکا گفت عدم اقدام نظامی ما در سوریه اعتبارمان نزد ایران را زیر سوال می‌برد.

چاک هیگل ادعا کرد هدف سوریه از استفاده از سلاح‌های کشتارهای جمعی این است که هنجارهای بین‌المللی درباره استفاده از این سلاح‌ها را از بین ببرد.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند./فارس