اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد فرمانده ناجا از برنامه‌ آشپزی تلویزیون


رئیس پلیس کشور با انتقاد از پخش برنامه‌های آشپزی از صدا و سیما گفت: در تمامی این برنامه‌ها الگوی نامناسب تغذیه ترویج می‌شود در حالی که وقتی ۲۰ سال پیش من در سفری به فرانسه رفتم هیچ سسی وجود نداشت و از غذای سرخ کردنی هم خبری نبود.

خبرگزاری ایلنا:  رئیس پلیس کشور گفت: وقتی مردم عادی ۷۰ درصد هزینه‌های درمان خود را پرداخت می‌کنند نیروی انتظامی ۷۰ درصد هزینه‌های درمان کارکنان خود را تقبل می‌کند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز، چهارشنبه 2 بهمن در همایش سراسری مدیران بهداشت و درمان ناجا که در سالن فجر ستاد ناجا برگزار شد اظهار داشت: سلامت امروزه تعریفی فرا‌تر از جسم دارد و روح و روان را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: پیشرفت تکنولوژی عوارض مثبت و منفی‌ای در پی داشته است که کشورهای پیشرفته توانسته‌اند با ایجاد الگوهای مناسب زندگی این عوارض را کاهش دهند.

احمدی مقدم افزود: پیشرفت تکنولوژی به ما اجازه نمی‌دهد که در مورد ایجاد الگوی جدید فکر کنیم بنابراین بهتر است تا الگوهای دیگران را بررسی کنیم و آنهایی که برای سلامت و زندگی ما مناسب است انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم عوارض پیشرفت تکنولوژی در کشور را کاهش دهیم و یا مثلاً آلودگی هوا را کنترل و یا ساعت کار را ساماندهی کنیم. خاطر نشان کرد: خانواده نیروی انتظامی یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد بنابراین باید فعالیت خود را از پادگان‌ها به داخل خانواده کارکنان و سربازان ببریم چرا که وقتی خانواده فرد اصلاح شود کار ما بسیار راحت‌تر خواهد بود.

احمدی مقدم به کمبود منابع مالی جهت رسیدگی مناسب به وضع تغذیه کارکنان و سربازان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: منابع مالی محدود به ما اجازه نمی‌دهد تا غذاهای دارای ویتامین و پروتئین میان پرسنل خود توزیع کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از پخش برنامه‌های آشپزی از صدا و سیما گفت: در تمامی این برنامه‌ها الگوی نامناسب تغذیه ترویج می‌شود در حالی که وقتی ۲۰ سال پیش من در سفری به فرانسه رفتم هیچ سسی وجود نداشت و از غذای سرخ کردنی هم خبری نبود.

رئیس پلیس کشور خاطر نشان کرد: با احداث یک بیمارستان در شیراز پرونده احداث بیمارستان‌های نیروی انتظامی بسته می‌شود. در واقع ABC این بیمارستان آغاز شده و زمانی که به بهره‌برداری برسد شبکه بیمارستانی ناجا تکمیل شده و به افق استانداردی که ترسیم کرده بودیم خواهیم رسید.

وی از تلاش برای گرفتن مجوز‌های خاص از ستاد کل نیروهای مسلح جهت تاسیس موسسه بهداشتی-درمانی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این موسسه هم تابع قوانین ستاد کل باشد و هم بتوان در آن از ظرفیت‌های بازار هم استفاده کرد. مثلا در بحث استخدام نیرو و تهیه دستگاه ما بتوانیم طبق هر دو قانون عمل کنیم و از قافله عقب نمانیم.


ویدیو مرتبط :
حمله اوباش به فرمانده ناجا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد فرمانده ناجا از پرحرفی برخی فرماندهان



فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینكه هیچ مامور پلیسی نباید نمره تیراندازی‌اش كمتر از 70 باشد، اظهار امیدواری كرد كه در آینده پلیس از سلاح‌هایی كه كشنده نیست در عملیات‌های خود استفاده كنند.

 

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم اختتامیه چهارمین المپیاد تیراندازی نیروی انتظامی با بیان اینكه اساس تشكیل نیروهای مسلح برای مقابله با درگیری است، اما هدف اولیه آن پیشگیری از وقوع درگیری است، افزود: در نیروی انتظامی پلیس با تبهكاران، مجرمان و افراد شرور روبرو است و سرعت عمل به همراه دقت عمل و تیراندازی در نیروی انتظامی بسیار مهم است، بعنوان مثال ممكن است در یك كلانتری یك مامور تنها برای یك بار لازم باشد كه تیری را به یك تبهكار شلیك كند و اگر آن تیر به هدف ننشیند، به معنای بهدر رفتن تمام سرمایه‌گذاری‌های پلیس است.

تیراندازی لازمه حرفه‌ پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی به فیلم رها سازی گروگان در شیراز اشاره كرد و افزود: پلیس به اندازه یك تیر فرصت دارد كه اقدامات خود را در زمینه‌های مختلف انجام دهد.

وی خاطر نشان كرد: ده‌ها میلیارد تومان برای تفنگ، فشنگ، تیراندازی و غیره هزینه می‌شود تا پلیس در درگیری‌های خود بتواند بخوبی عمل كند. تیراندازی لازمه حرفه‌ پلیس است و اگر ماموری فنون رزمی و تیراندازی را بلد نیست آن مامور پلیس نیست، امروز با توجه به وجود رسانه‌ها اگر ماموری كارآمد نباشد، بعنوان عملكرد كل نیروی انتظامی ارزیابی می‌شود، در نتیجه خطا و اهمال در پلیس پذیرفتنی نیست، باید با كمترین خطا كار خود را انجام دهیم، در غیر این صورت مورد انتقاد افكار عمومی قرار می‌گیریم.

احمدی‌مقدم افزود: برخی‌ها عنوان می‌كنند كه باید تك تیراندازها را برای مستقر شدن در درگیری‌ها آموزش دهیم، اما نمی‌توان به تك تیرانداز بسنده كرد.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان كرد: امیدواریم در آینده از سلاح‌های دیگری كه كشنده نیست و خطری ندارد استفاده كنیم، مامور ما وظیفه خود را انجام می‌دهد، بطوری كه وظیفه پلیس دستگیری مجرم و تحویل به دستگاه قضایی است اما برای مجازات مجرم وظیفه‌ای ندارد و نباید بگوییم كه فردی كه فردا بناست اعدام شود، اگر تیری هم به آن خورد مساله‌ای نیست.

وی اضافه كرد: استفاده از سلاح‌هایی كه موجب ایجاد شوك یا گیجی متهم می‌شود را در پایین آوردن هزینه عملیات و بالا بردن تضمین آن دانست.

فرمانده ناجا افزود: در حال حاضر دیه نیروهای پلیس بسیار كاهش یافته است این در حالیست كه در برخی از مناطق این كه جنازه‌ای بر دوش باشد، منجر به تحریك احساسات مردم می‌شود.

احمدی مقدم افزود: چه اشكالی دارد كه تفنگ‌های ارزان قیمت مثل تفنگ‌های بادی به ماموران پلیس بفروشیم تا در منزل خود تمرین كنند، باید تیراندازی درست ملكه ذهن ماموران پلیس شود و به عنوان یك ویژگی پلیس مطرح باشد.

پرحرفی برخی فرماندهان پلیس یكی از مشكلات نیروی انتظامی است

احمدی مقدم گفت: یكی از مشكلات نیروی انتظامی پرحرفی برخی فرماندهان پلیس است كه تا زنگ می‌زنند در مورد مسایل اظهار نظر می‌كنند، لزومی ندارد وقتی اتفاقی می‌افتد بلافاصله اظهار نظر كرد، بلكه باید بررسی‌های لازم در این رابطه صورت گیرد و به صورت سنجیده اظهارنظر كرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینكه انتظارات اجتماعی روز به روز از نیروی انتظامی بالا می‌رود اضافه كرد: در نیروی انتظامی پرسنل كم‌كار و افرادی كه از خطوط قرمز عبور می‌كنند به تعداد اندكی پیدا می‌شود كه اگر یك تن از این افراد جلوی تصویر رسانه‌ها قرار گیرد، می‌بینید كه چه حاشیه‌ای را به همراه خواهد داشت، انتظار جامعه این است كه ضریب خطای پلیس صفر باشد كه این موضوع مساله خوبی است.

وی افزود: نباید وقت خود را صرف مسایلی همچون این كه بگوییم خانم یا آقای خبرنگار چرا این موضوع را می‌گویی و چرا چنین اهمالی را انجام داده‌ای، كنیم، بلكه باید مشكلات را برطرف كنیم، هر چند از اصحاب رسانه هم انتظار است كه منصفانه در برابر موضوعات عمل كنند.

احمدی‌مقدم خاطرنشان كرد: رفتار یك نفر ممكن است كل عملكرد سازمان را زیر سوال ببرد.../ایسنا