اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد علی مطهری از دولت در موضوع حجاب


علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: متأسفانه دولت‌ها چون نمی‌خواهند به وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از این کار شانه خالی می‌کنند.

خبرگزاری نسیم: علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجل افزود: متأسفانه دولت‌ها چون نمی‌خواهند به وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از این کار شانه خالی می‌کنند.

مطهری درباره طرح امر به معروف و نهی از منکر که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: من در تدوین طرح مشارکت داشته‌ام و طرح مناسب و خوبی است.

وی ادامه داد: دولت‌ها معمولا چون نمی‌خواهند آن وظیفه خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را عمل کنند و نمی‌خواهند آن مواردی که نیازمند به اعمال قانون است وارد شوند مخالفت کرده و زیر بار نمی‌روند.

این نماینده مجلس به موضوع حجاب و عفاف و عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: در مسئله حجاب و عفاف هم می‌بینیم دولت نمی‌خواهد وظیفه خود را عمل کند و گاهی به صورت تلویحی می‌گوید وظیفه نداریم.

مطهری افزود: این عملکرد در حالی است که اجماع همه فقها بر این است که اعمال قانون در زمینه حجاب و عفاف وظیفه دولت اسلامی است و باید به این وظیفه عمل کند.

وی اضافه کرد: بنابر نظر فقها جایی که نیازمند اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است و وظیفه مردم نیست؛ لذا مخالفت دولت با این امر طبیعی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز رضایت از طرح امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: موافق این طرح هستم و انشالله تصویب می‌شود و دولت هم باید به وظیفه خود عمل کند.

مطهری امر به معروف و نهی از منکر را مختص به حجاب ندانست و گفت: این کار گسترده شامل همه زمینه‌های مختلف فرهنگی است و به فرهنگ عمومی جامعه تسری پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح جنبه فرهنگی دارد. باید این طرح به شکل لایحه از طرف دولت‌ها به مجلس می‌آمد ولی دولت‌ها مایل به ورود در این حوزه نیستند و هیچ دولتی در این باره لایحه نداده است.

این نماینده مجلس توجه به امر معروف و نهی از منکر را یکی از بندهای قانون اساسی دانست و افزود: متأسفانه این کار انجام نگرفت و قانون آن باید سال‌ها پیش تدوین می‌شد.

مطهری به نامگذاری سال ۹۲ با عنوان فرهنگ اشاره کرد و گفت: در سالی که نام فرهنگ و توجه به آن مورد تأکید شده اولویت تصویب این طرح افزایش پیدا می‌کند و انشالله دولت هم در این باره اهتمام لازم را انجام دهد.


ویدیو مرتبط :
انیمیشنِ ِ موضوع انشا : انتقاد از دولت ( جالبه ببینید )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی مطهری: دولت فرصت تعطیلات را برای انجام کارهای غیرقانونی مغتنم می‌شمارد



علی مطهری,تخلقات دولت,قانون گریزی دولت,اخبار سیاسی,جدیدترین اخبار سیاسی روز,هدفمندی یارانه‌ها ,یارانه اردیبهشت

 

مهر: نماینده مردم تهران در مجلس با غیرقانونی خواندن عملکرد دولت برای ورود زودهنگام به فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت ار فرصت تعطیلات استفاده کرده و دست به این کار غیرقانونی زده است.

علی مطهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: دولت برای انجام اقداماتی نظیر نصب مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی نیز از فرصت تعطیلات استفاده کرده و متأسفانه این طور کارها را در ایام تعطیلات مجلس یا تعطیلات کشور انجام می‌دهد.

علی مطهری عنوان کرد طی روزهای آتی درباره زوایای مختلف اقدام اخیر دولت برای آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که از سوی نمایندگان سرشناس و اقتصادی مجلس از جمله احمد توکلی، الیاس نادران و غلامرضا مصباحی مقدم به عنوان "تخلف آشکار" نامیده شدند، تحقیق بیشتری خواهد کرد.

 

مطهری کاندیدای انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات و عضو سرشناس فهرست انتخاباتی "صدای ملت" در صحنه رقابتهای انتخاباتی در پایتخت بود که از جمله راه یافتگان به مرحله دوم انتخابات است.

علی مطهری در پاسخ به اینکه چگونه در صحنه رقابتهای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم حاضر می شود، اعلام کرد که در روزهای آتی در این باره تصمیم گیری می کند./مهر