اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از سخنان روحانی



انتقاد عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از سخنان روحانی

در صحن مجلس مطرح شد:

انتقاد عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از سخنان روحانی

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از سخنان روحانی در صحن علنی مجلس و ارائه آمار از سوی وی انتقاد کرد و گفت: آمار ارائه شده از سوی روحانی قابل تردید است.

به گزارش مهر در پایان جلسه روز یکشنه بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در تذکر پایان جلسه ضمن تقدیر از سخنرانی ریاست مجلس و رئیس جمهور منتخب در جلسه روز یکشنبه گفت: بنده آقای روحانی را سرباز ملت می دانم که باید برای انجام هر چه بهتر وظیفه سربازی در حفاظت از منافع مردم و نظام یاری اش کرد.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار های ارائه شده از سوی آقای روحانی قابل تردید است، قبول داریم و غیرقابل انکار است که مسائل مهمی برای حل کردن وجود دارد، وظیفه شما نیز حل این مسائل است اما آن گونه که آقای روحانی می گویند فضا سخت و پیچیده نیست.

 

وی خطاب به روحانی تاکید کرد: تعدادی از دولت های اروپایی بدون تحریم هم ساقط شده اند اما ظرفیت بالای جامعه و اقتصاد ایران توان حل این مسائل را داشته و دارد.

بیرانوند به روحانی توصیه کرد شما باید به جامعه امید بدهید و به نیروهای درگیر در حل مسائل و مشکلات انگیزه و انرژی بدهید.

 

عضو جبهه پایداری با تاکید بر این که مردم ایران نقشه دشمنان را می شناسند گفت: دشمنان بالندگی ملت ایران را نمی خواهند، ما به هوش سیاسی مردم اعتماد داریم و دشمن شناسی مردم را قبول داریم، مردم ایران در برابر آن زورگویی که هواپیمای مسافربری را ساقط و داروی بیمار سرطانی را تحریم و دانشمند هسته ای را ترور می کند به دستور قرآن و حکم عقل به اشد وجه مقاومت می کند. ملت ما هیچ گاه در مقابل زورگویان تسلیم و ترس را تئوریزه، نهادیه و موجه نکردند.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به روحانی گفت: آقای روحانی به کام شیرین مردم در انتخابات 92 اشاره کردید، کاملا درست است اما آنانی که عامدانه انتخابات 88 را که هم شیرین تر بود و هم مشارکت بیشتر داشت به کام مردم طی فتنه ای عظیم تلخ کردند یقینا به نظام و مردم خیانت کردند، مواظب خائنین باشید.

 

بیرانوند افزود: آقای روحانی فرمودید یاوه گویی مشکلی را حل نمی کند. هم صدا باشید با دل مردم، دل مردم با اسلام است با انقلاب و رهبری است، دل مردم برای منافع ملی می تپد، دل مردم از استکبار خونین است با دل مردم هم صدا باشید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر روحانی یک شنبه گذشته برای سخنرانی و افطار در صحن علنی مجلس حاضر شد./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد نماینده مجلس از برنامه های روحانی و حکایتی از تیمور لنگ !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس : انتصاب‌های اخیر روحانی به هیچ عنوان دهن‌کجی به مجلس نیست



رای منفی نمایندگان به نجفی

نقوی حسینی: رای منفی نمایندگان به نجفی نوعی لجبازی بود/ انتصاب‌های اخیر روحانی به هیچ عنوان دهن‌کجی به مجلس نیست

به هیچ عنوان انتصاب‌های اخیر روحانی دهن‌کجی به مجلس نبود. آقای نجفی فرد توانمندی هستند و این‌که ایشان به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش انتخاب نشده‌اند دلیل نمی‌شود که خانه‌نشین شوند.

 روزنامه بهار در گفتگو با حسین نقوی حسینی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس نوشت:
سرپرست‌های وزارت علوم، آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
آقایان جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، همچنین علی‌اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش و صالحی‌امیری، سرپرست وزارت ورزش، افراد توانمند و مدبری هستند. به غیر از آقای صالحی‌امیری که از سوابق ورزشی‌شان اطلاع دقیقی ندارم، آقایان توفیقی و فانی تجارب خوبی در حوزه‌های خود دارند به‌ویژه آقای فانی که به معنای واقعی معلم هستند و تحولات خوبی در وزارت آموزش‌وپرورش ایجاد کردند. در یک جمله اگر بخواهم خلاصه کنم آقای روحانی انتخاب‌های خوبی برای وزارتخانه‌های باقیمانده اتخاذ کرده‌اند.

چه نظری درباره انتصاب آقای نجفی به‌عنوان رییس سازمان میراث‌فرهنگی و معاونت ریاست‌جمهوری دارید؟
این انتصاب انتخاب خوبی از سوی آقای روحانی بود. متاسفانه در جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، آموزش‌وپرورش و فرهنگیان از یک وزیر و مدیر توانمند محروم شدند. آقای نجفی یک فرد خوش‌فکر، مدبر و با برنامه‌ای هستند که می‌توانست وزارت آموزش‌وپرورش را به موفقیت برساند. استنباط من این است که ردصلاحیت آقای نجفی از سوی مجلس درنهایت به نفع سازمان میراث‌فرهنگی به پایان رسید و این سازمان می‌تواند از توانایی بالای ایشان استفاده کند.

آیا کمیسیون امنیت ملی درباره سرپرست‌های انتخاب‌شده تاکنون تحقیق‌و‌تفحصی داشته است؟
عرف بر این است که وقتی وزیری رای نمی‌آورد انتخاب سرپرست با این نگاه که برای وزارت معرفی می‌شود صورت می‌گیرد؛ بنابراین طبیعی است که برای تصدی وزارت‌خانه‌ها معرفی شوند ولی هنوز کمیسیون امنیت ملی هیچ تحقیق‌و‌تفحصی در این زمینه نداشته و منتظر است تا معرفی این افراد به‌‌عنوان وزرای پیشنهادی از سوی رییس‌جمهوری قطعی شود.

برخی از نمایندگان انتخاب سرپرست‌های وزارتخانه‌های باقیمانده را خوب ندانستند و معتقد هستند که روحانی پیام مجلس را درک نکرده است. نظر شما چیست؟
این حرف درستی نیست که بعضی از دوستان نماینده زده‌اند. من از آن دوستان تقاضا دارم، توجه کنند که آقای روحانی رییس‌جمهوری هستند و ایشان هستند که وزیر یا سرپرست را انتخاب می‌کنند؛ البته مجلس نیز اختیار دارد که به وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهد یا ندهد.

برخی از نمایندگان تندرو انتخاب نجفی به‌عنوان رییس میراث‌فرهنگی را دهن‌کجی دولت به مجلس می‌دانند. نظر شما چیست؟
به هیچ عنوان انتصاب‌های اخیر روحانی دهن‌کجی به مجلس نبود. آقای نجفی فرد توانمندی هستند و این‌که ایشان به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش انتخاب نشده‌اند دلیل نمی‌شود که خانه‌نشین شوند. همان‌طوری که شورای نگهبان طبق روال همیشه اعلام می‌کند که ردصلاحیت افراد به معنای عدم توانایی افراد نیست. اینجا هم این‌گونه باید رفتار کرد.

به نظر شما آیا نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرا بیش از آن‌که تخصصی و کارشناسی برخورد کنند، برخورد سیاسی نداشتند؟
متاسفانه درباره آقای نجفی بعضی نمایندگان معیار مناسب نداشتند و بیشتر لج‌بازی کردند تا هر معیار دیگر. این دوستان حتی مواضع و خطوط سیاسی را درباره رای اعتماد به آقای نجفی اتخاذ نکردند و روز آخر برپایه شواهد و مستندات بی‌پایه و اساس تصمیم گرفتند که رای اعتماد ندهند. این نوع رفتار‌ها اصلا درست نیست و امیدواریم چنین رفتاری را دیگر از مجلس مشاهد نکنیم. اگر بنا بود که براساس مواضع سیاسی نجفی رد شود بعضی دیگر از وزرا در این زمینه خیلی جلوتر بودند ولی این اتفاق برای آنان رخ نداد./روزنامه بهار