اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید قالیباف از «متحجرین احمق»


کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقت پاسخ دادن به لفازه برخی افراد را ندارم ولی معتقدم کسی تکنوکرات است که رنگ جبهه را ندیده باشد.

خبرگزاری فارس: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقت پاسخ دادن به لفازه برخی افراد را ندارم ولی معتقدم کسی تکنوکرات است که رنگ جبهه را ندیده باشد.

 محمدباقر قالیباف صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بچه انقلاب و روستازاده هستم و امروز برای اداره کشور گذشته خود را به یاد می‌آورم که عقبه قدرت و ثروت نداشتم.

وی با بیان اینکه، تغییر اساسی در اداره کشور لازم است ابراز کرد: این تغییر ابتدا باید در نوع نگاه و رویکردها باشد چرا که کشور در یک سیکل وسیعی قرار دارد.

قالیباف با بیان اینکه نباید زحمات گذشتگان را مورد هجمه قرار داد افزود: هر جا مسئولیتی تحویل گرفتم این عبارت را به کار نبردم که خرابه را به من تحویل دادند.

وی با انتقاد شدید از کسانی که قالیباف را تکنوکرات می‌دانند عنوان کرد: بگذارید هر حرفی که می‌خواهند بزنند زیرا در قرآن اینگونه نوشته شده و ما استنباط می‌کنیم که خدا به حرف‌های خوب هم پاداش نمی‌دهد چرا که تنها به عمل خوب پاداش می‌دهد.

وی با دفاع از مدیریت خود در شهر تهران گفت: در گذشته همواره 30 درصد از هزینه‌های شهر تهران را دولت متقبل می‌شد که در دوره 8 ساله من تنها به 5 درصد رسید و کار کردن در تهران با این بودجه تنها با تفکر جهادی میسر است نه تفکرات تکنوکراتی.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در 8 سال گذشته در شهرداری هیچ کاری را آغاز نکردم مگر از جنوب تهران که نمونه آن خط 3 مترو بود آنجا که پیش از من کار را از نیاوران آغاز کرده بودند و من آن را به نعمت‌آباد منتقل کردم.

قالیباف در همین زمینه افزود: بی‌بی‌سی هم به کمک برخی افراد می‌آید و با تقطیع حرف‌های من تبلیغ تکنوکرات بودن قالیباف را می‌کند و این کار همان کسانی است که در شعار فقط دم از انقلاب می‌زنند.

وی بیان کننده این سخنان را متحجرین احمق دانست و گفت: اگر بخواهم وقتم را برای این‌ها بگذارم کارها پیش نمی‌رود پس جواب آن‌ها را نمی‌دهم.

شهردار تهران با بیان اینکه، مرکز کشور را با فرهنگ جهادی اداره کردم افزود: امروز هم معتقدم تنها راه ساختن ایران بزرگ روی‌‌آوری به فرهنگ جهادی است.

قالیباف مدیریت کنونی کشور را خسته و بسته و بی‌ربط دانست و خاطرنشان کرد: وقتی یک پل باعظمت که برخی فکر می‌کردند در عرض 15 سال ساخته نمی‌شود تنها در 22 ماه ساختیم این به معنای فرهنگ جهادی است نه تکنوکراتی.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه، برخی فقط فریاد انقلابی بودن می‌زنند و در عمل هیچ از خود ندارند یادآور شد: باید زندگی این افراد را دید و آنگاه فهمید که فقط داد می‌زنند و در عمل چیزی در چنته ندارند.


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید قالیباف از هاشمی رفسنجانی (بسیار جالب)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قالیباف:24 خرداد روز پایان بی‌قانونی و تحجر است/انتقاد شدید ولایتی از دولت:من وثوق الدوله نیستم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

قالیباف در جمع هوادارانش در میدان فلسطین:

24 خرداد روز پایان بی‌قانونی و تحجر است

قالیباف گفت: 24 خرداد با حضور شما به بی‌قانونی، تحجر و وعده‌های بی‌عمل پایان خواهیم داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم تهران در میدان فلسطین به ایراد سخنرانی پرداخت.   

وی گفت: حرف زدن برای کسانی که در کشور مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند بسیار سخت است و ما باید با کارمان با مردم عزیزمان سخن بگوییم نه با زبانمان.   

قالیباف تصریح کرد: در این مدت هشت سال که توفیق خدمتگذاری به مردم تهران را داشتم سعی کردم که با کارم و در عمل با شما سخن بگویم. 

وی افزود: در این مدت 20 روز به دلیل شرایط انتخاباتی و سفر به شهرها و استان‌های مختلف با اقشار گوناگون دیدار داشتم و برق امیدی را در چشمان مردم می‌دیدم. 

وی با بیان اینکه دیدن امید در مردم من را برای ادامه کار مصمم کرد، تصریح کرد: دیدارهای مردمی من را مجاب کرد تا با عظمی جدی تر و محکم تر در راه خدمت به مردم و دفع از اسلام و انقلاب گام بردارم.   

قالیباف خاطر نشان کرد: ما باید در روز جمعه 24 خرداد به عنوان یک نقطه عطف در خلق حماسه سیاسی آماده شویم و به گونه‌ای عمل کنیم که خواسته رهبری را تحقق بخشیم. 

قالیباف ادامه داد: روز جمعه مردم باید با حضورشان نشان دهند که اجازه نمی‌دهند کسی چوب حراج به عزت کشور بزند و ما نباید اجازه دهیم که سوءتدبیر و مدیریت فرصت را از جوانان ما بگیرد.   قالیباف در ادامه بیان داشت: ملت ما اشراف سالاری، سرمایه‌داری و شعار بی‌عمل و انقلاب نمایی را به چشم خود دیده و ان شالله در روز جمعه به این شعارزدگی‌ها و تحجر پایان خواهد داد.   

قالیباف بیان داشت: روز جمعه روز آغاز کار جهادی با فرهنگ انقلابی و فرهنگ خدمت به مردم است که بتوانیم دغدغه‌های رهبری را در این عرصه پایان دهیم.   

قالیباف افزود: ان شالله روز 24 خرداد روز محترم شمردن قانون اساسی و حقوق مردم خواهد بود و افتخار من این است که در مکتب اهل بیت(ع) بودم و باید در کشور اول حقوق مردم را بدهیم سپس حق حاکمیت را و این که تلاش کنیم همه در برابر قانون مساوی و برابر باشند.   

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: همه باید در سایه ولایت در چارچوب قانون با همدلی دست به دست هم دهیم تا غم و رنج را از خانواده های ایرانی بیرون کنیم. 

قالیباف با تبریک ماه شعبان و ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(س) تصریح کرد: در این روزهای عزیز به شما قول می‌دهم که فرهنگ کار را در کشور تضمین کنم و امیدوارم که حماسه سیاسی را که شما ملت عزیز رقم خواهید زد و در صورت پیروزی من در انتخابات و خدمتگزاری به شما این خواسته ها را محقق کنم.   

وی بیان داشت: در میدان فلسطین در جمع مردم تهران قول می‌دهم که بتوانیم حماسه اقتصادی را بعد از حماسه سیاسی به همت نوجوانان کشور جامه عمل بپوشانم.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ولایتی: مردم ولی نعمت ما هستند،با آنها درست سخن بگوییم/من وثوق الدوله نیستم/شرح مذاکره با خانم گاندی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آخرین برنامه تلویزیونی خود به انتقاد از برخی تصمیمات دولت کنونی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اهم سخنان علی اکبر ولایتی در گفت وگو با کارشناسان در شبکه چهار سیما، از این قرار است:

*{در پاسخ به سوالی درباره ادامه اجرای قانون هدفمند سازی یارانهها} باید پرداخت یارانهها در جهت تعدیل اقتصادی باشد. متاسفانه به جز سهم مردم، سهم بخشهای تولید، کشاورزی، صنعت و بهداشت و درمان پرداخت نشده است.

به این ترتیب علی رغم گران شدن ابزار کشاورزی، از کشاورزان حمایت نشده و در تعیین قیمت محصولات نیز به توصیه مجلس عمل نشد.

اسف بار تر اینکه گندم به قیمت مناسب از کشاورزان داخلی خریداری نشده و میزان بالایی گندم از خارج وارد شد! به قانون یارانهها به درستی عمل نشده است. برای پرداخت یارانه در فاز دوم این قانون نیز باید مجری مصوبه مجلس باشیم.
* اصطلاح تحقیر آمیز «خواستیم دو زار پول توی جیب مردم بگذاریم، اما نگذاشتند» خیلی زشت و سخیف بود. این چه حرفی است؟ همین الان اگر با مردم صحبت کنید به شما خواهند گفت که یارانه را نمیخواهیم در عوض قیمت ها را به قبل باز گردانید.

هر چقدر می خواهند به مردم یارانه بدهند، باید به مردم «تقدیم کنند» نه اینکه بگویند «در جیب مردم گذاشتیم»! مردم ولی نعمت ما هستند و نباید با آنها اینگونه سخن بگوییم و باید با آنها به درستی سخن گفت.

* اقتصاد ما باید تولید محور باشد و تولیداتمان، مردمی باشد. تعرفههای گمرکی باید به گونه ای تعیین شود که تولیدات داخل با آن توان رقابت داشته باشند. همزمان باید به صادرات تولیدات داخلی پرداخت و به گونه ای به افزایش کیفیت کالاهای داخلی پرداخت که در خارج از کشور معرف توانمندی داخلی ما باشد.
*در آمریکا با اینکه مسلمان نیستند، بهره را برداشتند. ما هم باید در ایران چنین کنیم و بهره بانکی را از سیستم بانکی خود حذف کنیم و به حدی برسانیم که تنها به اندازه کارمزد باشد نه بیش از آن. به این ترتیب تولید ما نیز رونق خواهد یافت.
*{در پاسخ به سوالی درباره حق بیمه بیماری های صعب العلاج} دو سه کار می توان کرد. اول اینکه 30 درصد حقوق کارگران، به عنوان حق بیمه کسر میشود. در حالیکه دولت سهم خود را در این زمینه نمی دهند.

بسیاری از کارفرمایان دولتی هم بدهی بالایی به بیمه در این زمینه دارند. با مصوبه ای در مجمع تشخیص مصلحت، اعلام کردیم که نه، بیست و هفتم حق بازنشستگی مختص درمان است که باید به وزارت بهداشت ودرمان ارائه شود. در طول بیش از سی سال مدیریت بیمارستان مسیح دانشوری به این تجربه دست یافته ام که با جمع این مبالغ می توان حق بیمه بیماری های صعب العلاج را پرداخت کرد.

* {در پاسخ به اینکه چه برنامه موفقی در دوره وزارت خارجه خود داشتید؟} دیپلماسی جنگ در آن دوران رقم خورد. من دیدم که در دوره ابراهیم یزدی در کوبا، تصویب شده بود که عراق رئیس و میزبان اجلاس غیرمتعهدها باشد. با دوستان صحبت کردیم که صدام از این ظرفیت برای محق جلوه دادن خود در جنگ، استفاده می کند.

از این رو نامه نگاریهایی را در دستور کار قرار دادم و اعلام کردم که کشوری که به کشور غیرمتعهد دیگری حمله می کند، صلاحیت ریاست بر این اجلاس را ندارد.

مضاف بر اینکه کشور ناامنی هم هست. من آن زمان طی نامه ای به رئیس جمهور وقت -مقام معظم رهبری- خواستار اقدامی در قبال عراق شدم که کشورهای دیگر متوجه ناامن بودن عراق شوند. به همت شهید دوران، حمله شد و مقری که یوگسلاوها برای نشست اجلاس عدم تعهد می ساختند، تخریب شد. 
به این ترتیب اجلاس غیرمتعهدها از بغداد به دهلی انتقال یافت. اگرچه آن زمان قول دادند که اجلاس بعدی در بغداد برگزار شود اما از سفیر ایران در هند خواستم که به خانم گاندی بگوید که این کار به منزله جایزه دادن به متجاوز است و اگر چنین چیزی تصویب شود، ما از جنبش عدم تعهد خارج می شویم.

من ساعت 12 نیمه شب چنین تهدید کردم و ساعت یک نیمه شب، خانم گاندی پس از مشورتی که با فیدل کاسترو و دیگران کرده بود، مرا به دفترش خواست. یاسر عرفات می خواست میانه دار شود اما من از موضع خودم کوتاه نیامدم. نتیجه این شد که اجلاس بعدی در اوگاندا برگزار شود. طارق عزیز که نماینده عراق در این اجلاس بود، بسیار عصبانی شد اما کاری از پیش نبرد.
*در سازمان ملل میخواستند که جنگ عراق با ایران، با آتش بس و مذاکره پایان یابد. اما با این روش، متجاوز همچنان امکان حضور در بخشی از خاک ما را داشت. ما دیدیم اگر تنور جنگ سرد شود و متجاوز هم در خاک ما بماند، دشمن همچنان دست بالا را خواهد داشت. از این رو این را نپذیرفتیم.

یک سال طول کشید تا ما مفاد قطعنامه را آنگونه که منافع ما را تامین می کند، تغییر دهیم. عراقی ها در پی آن بودند تا به آنچه که در جنگ به دست نیاوردند، در مذاکره به دست آورند. به همین دلیل هم صدام قطعنامه را در پیش چشم خبرنگاران پاره کرد.
اگرچه عراقی ها فکر می کردند می توانند از موضع بالا با ما حرف بزنند اما ما با توجه به رهبری امام و آمادگی مردم -بویژه پس از مرصاد- این اجازه را به آنها ندادیم.

من در داخل هم با فشارهایی روبرو بودم و همان موقع گفتم که من وثوق الوله نیستم و اگر قرار است از موضع ضعف پیش رویم، من کنار می روم تا وزیر خارجه دیگری کار را پیش ببرد. اما امام خمین مانع شدند و تاکید کردند که بنده مذاکرات را ادامه دهم. نهایتا هم بر اساس قطعنامه ای که ما پذیرفتیم، صدام محکوم شد و خون شهدای ما هدر نرفت.

* {در واکنش به اظهاراتی که دیپلماسی جنگ در دوره وی را ضعیف ارزیابی می کنند} هر کسی هر کاری کرده، بیان کند تا مردم خودشان به قضاوت بپردازند. دیپلماسی موفق آن است که از ظرفیت های موجود برای تامین منافع مردم و نظام به درستی استفاده شود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جلیلی در رادیو ایران: جریان تردید موفقیت‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور را باور ندارد

سعید جلیلی گفت: نباید اجازه دهیم تا کسانی القا کنند که مسیر ایمان و امید که با موفقیت‌های بزرگ همراه بوده موفقیت‌های حاصل شده را کمرنگ جلوه دهند. جریان تردید جریانی است که ظرفیت‌های داخل کشور و این پیروزی و موفقیت‌ها را باور ندارد و در فوایدی که در این مسیر ما آن را دنبال کردیم و همچنین در داشته‌هایمان تردید دارد.عده‌ای قصد دارند تا با نادیده گرفتن معلومات به سمت مجهولات بروند و آنها را حل کنند که این امر یک خطای بزرگ و راهبردی است. اینکه فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور نادیده گرفته شود، یک خطای نابخشودنی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: جریان تردید جریانی است که ظرفیت‌های داخل کشور و این پیروزی و موفقیت‌ها را باور ندارد و در فوایدی که در این مسیر ما آن را دنبال کردیم و همچنین در داشته‌هایمان تردید دارد.

به گزارش فارس، سخنان سعید جلیلی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مدت 30 دقیقه در رادیو ایران پخش شد.

جلیلی در ابتدای این برنامه گفت:‌انقلاب اسلامی ما بر مبنای پیروی از خط سید الشهدا(ع) بر دو مبنای ایمان و امید شکل گرفت و از 15 خرداد 42 بر مبنای این نگاه حرکت بزرگی در قرن معاصر در کشور ما شروع شد.

وی افزود: در این 50 سال پیروزی‌های بزرگی عاید کشور ما شد که اول از همه آنها می‌توان به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد. همه قدرت‌های زمان از رژیم شاه حمایت می‌کردند اما ملت ما خواست که پیروز بشود و پیروز هم شد. پس از آن، همه قدرت‌های دنیا از رژیم صدام حمایت می‌کردند اما باز ملت ما بود که در یک نبرد نابرابر 8 ساله توانست پیروز شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: در مسئله هسته‌ای نیز همه قدرت‌ها تلاش داشتند تا ایران هسته‌ای نشود اما باز پیروزی از آن ملت ما شد. حتی فراتر از آن این است که امروز دشمنان ما اعتراف می‌کنند که ایران قدرتی مهم و بزرگ در منطقه است که نه تنها در منطقه بلکه با قدرت‌های بزرگ هماوردی می‌کند.

جلیلی ادامه داد: مقامات رسمی آنها به صراحت اعتراف می‌کنند که بدون حضور و همراهی ایران نمی‌توان خیلی از مسائل را حل کرد. وی تصریح کرد: امروز ایران به یک قدرت مهم تبدیل شده و نفوذ آن غیر قابل انکار است و این‌ها ظرفیت‌های بزرگی است که بر مبنای ایمان و امید که امام(ره) بر مبنای گفتمان اسلام ناب پرچم آن را در این کشور بلند کرد به دست آمده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: طبیعی است که دشمنانمان از پیشرفت‌هایمان راضی نباشند، آنها در تمام این دوران سعی داشتند تا در برابر خط ایمان و امید‌ ما، خط تهدید و تردید را دنبال کنند. از یک سو ما را از خارج تهدید می‌کردند و می‌کنند و از سوی دیگر سعی دارند تا با ایجاد تردید در داخل ما را از ادامه مسیر خود باز دارند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم تا کسانی القا کنند که مسیر ایمان و امید که با موفقیت‌های بزرگ همراه بوده موفقیت‌های حاصل شده را کمرنگ جلوه دهند. جریان تردید جریانی است که ظرفیت‌های داخل کشور و این پیروزی و موفقیت‌ها را باور ندارد و در فوایدی که در این مسیر ما آن را دنبال کردیم و همچنین در داشته‌هایمان تردید دارد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر ما امروز قصد داریم تا راه‌حل درستی را ارائه دهیم باید بر مبنای داشته‌ها که معلومات ماست مجهولاتمان را حل کنیم. عده‌ای قصد دارند تا با نادیده گرفتن معلومات به سمت مجهولات بروند و آنها را حل کنند که این امر یک خطای بزرگ و راهبردی است. اینکه فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور نادیده گرفته شود، یک خطای نابخشودنی است.

جلیلی اظهار داشت: هنر بزرگ گفتمان اسلام ناب این بود که بر مبنای آموزه‌های مترقی و متعالی اسلام ناب ظرفیت‌های مردم را باور کرد. این ظرفیت‌ها را آزاد کرد تا حماسه‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف خلق شود.

من معتقدم که حماسه‌ها منحصر به دورن دفاع مقدس نیست. این حماسه‌ها را می‌توان در سایر زمینه‌ها اعم از اقتصاد، صنعت، کشاورزی، فرهنگ، هنر و سایر عرصه‌ها بار دیگر ایجاد کرد و شرط آن این است که دو مؤلفه اسلام ناب و گفتمان اسلام ناب و دوم باور داشتن مردم را فراموش نکنیم.

وی افزود: دو نکته‌ای که مردم ما بر آن تاکید دارند، ولایت و مقاومت است،‌ مردم ما به خوبی دریافتند که اگر پیشرفتی در کشور حاصل شده در پرتو تبعیت از ولایت و مقاومت در آرمان‌ها و اهدافمان است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: امروزه پیشرفت‌های ما به الگویی برای سایرین تبدیل شده و اگر ما خرمشهر را آزاد کردیم بر مبنای همان مدل، جنوب لبنان آزاد شد و غزه نیز مقاومت‌کرد.

جلیلی اظهار داشت: سید حسن نصرالله در دیداری که با من داشت، گفت، شما نعمت بزرگ رهبری و ولایت را که از آن برخوردار هستید، قدر بدانید. ما در مسیر خود هرگاه به سخنان ایشان توجه جدی داشتیم و به آن عمل کردیم پیروزی‌های بزرگی حاصل کردیم.

وی افزود: دشمن در بسیاری از اوقات و زمانی که مستأصل می‌شود و نمی‌تواند مقاومت کند و سنگرهای خود را از دست می‌دهد، بهترین راه را در ایجاد تردید در میان ما برای ادامه مسیر می‌بیند.

بارها شده زمانی که ما به پشت خیمه دشمن رسیده‌ایم، او با ایجاد تردید مانع پیشروی ما شده است. باید مراقب باشیم تا امروز کسانی چنین تردیدهایی را ایجاد نکنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر ما خط ایمان و امید را با استفاده از آموزه‌های اسلام ناب و تکیه بر ظرفیت‌های مردم دنبال کنیم موفقیت‌های بزرگتری را در پیش خواهیم داشت.

جلیلی اظهار داشت: چرا تاکنون مشکل مسکن، اقتصاد و معیشت مردم رفع نشده، دولت‌های پیشین حتما تلاش‌هایی را در این زمینه داشته‌اند. چرا موفق نشده‌اند.

وی تصریح کرد: ما امروز با نقطه مطلوب فاصله داریم. چگونه باید این موضوعات را برطرف کنیم. راه‌حل این مشکلات اولویت اول کاری دولت باید باشد.

وی افزود: ماشین دولت در حرکت خود برای رساندن مردم به اهداف و مقاصدشان بسیار کند کار می‌کند و هزینه بالایی را هم به همراه دارد. هزینه این ماشین با فایده آن هیچ تناسبی ندارد.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما اگر بهترین قوانین و مصوبات را داشته باشیم اما دستگاه‌های اجرایی ما نتواند این مصوبات را به طور صحیح اجرا کند، این قوانین ابتر می‌ماند. لذا اولین کار ما باید این باشد که دستگاه‌های اداری و اجرایی را به گونه‌ای اصلاح کنیم که دستگاه‌های اجرایی ما بتواند این قوانین را بخوبی اجرا کند. اگر ما می‌خواهیم مسائل جدی کشور برای همیشه حل شود، نباید فقط به یک ناجی و یک قهرمان فکر کنیم که در رأس دستگاه اداری و اجرایی کشور قرار گیرد.

جلیلی افزود: یک فرد هر چقدر هم که توان داشته باشد، یک فرد است. ما وقتی می‌توانیم این مسائل را به طور اساسی حل کنیم که تمام ساختار اداری و اجرایی ما که بر این مبنا عمل کند و نیز ظرفیت دستگاه‌های اداری و اجرایی ما آزاد شود و سازوکار‌های آنها برای اصلاح ساختار اجرایی کشور متحول شود.

وی افزود: بر همین مبنا بنده عمیقا معتقدم آنچه که تحت عنوان سفرهای استانی صورت می‌گرفت، کار مفیدی بود این در حقیقت پاسخی به ضعف ماشین دولت بود که البته لازم اما کافی نیست و اولویت دولت بعد باید سفرهای وزارتخانه‌ای باشد و باید وزارتخانه‌ها را از قید و بندهایی که به دست و پای خود و مردم بسته‌اند، آزاد کند.

سعید جلیلی در ادامه سخنان خود در رادیو جوان، خاطرنشان کرد: برای ثبات بازار پول باید منابع بانکی به سمت تولید هدایت شود و همچنین نظارت بر جریان نقدینگی باید انجام شود.

وی افزود: نکته دیگر برطرف کردن موانعی است که مانع اشتغال می‌شود. در این راه باید ساختار اجرایی ما خود را برای رفع این موانع آماده کند. بعضی مواردی که باعث می‌شود اشتغال صورت نگیرد وجود مقررات دست و پاگیر است. اگر ما در زمینه خدمات مولد سرمایه‌گذاری کنیم، باعث به وجود آمدن اشتغال چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی را باید مبنایی حل کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید ساز و کارهای اجرایی‌مان را طوری به وجود آوریم تا سوداگری‌ها در هر حوزه‌ای مانند مسکن برطرف شود.

سعید جلیلی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب به گونه‌ای است که دشمن به مقابله با ما برخاسته است و حتی قطعه هواپیما و دارو را از ما تحریم می‌کند این نشان دهنده این است که مشکل آنان مشکل هسته‌ای نیست. ما اگر به مقاوم‌سازی کشور بپردازیم آنگاه کشور در برابر هر زلزله‌ای مقاومت خواهد کرد. در اقتصاد نیز باید اقتصاد مقاومتی را در پیش گیریم.

وی در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم مسیر کم کردن فشارها را داشته باشیم باید ساختارهایمان را به گونه‌ای شکل دهیم که موجب عقب‌نشینی دشمن شود و اولویت حماسه اقتصادی این است که ساختار اجرایی کشور به گونه‌ای اصلاح شود که استعداد جوانان امکان بروز داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران/خبرآنلاین/فارس