اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید از یک فیلم توهین‌آمیز تلویزیون


چند شب پیش شبکه مستند سیما، اثری را به اسم فیلم مستند پخش کرد که نوعی توهین مستقیم به شعور مخاطب بود.

ایسنا: چند شب پیش شبکه مستند سیما، اثری را به اسم فیلم مستند پخش کرد که نوعی توهین مستقیم به شعور مخاطب بود.

بابک مرادی - مستندساز - در یادداشت خود در شرق ادامه داد: خلاصه داستان اینکه عده‌ای دوربین برداشتند و ناگهان به فکر افتادند که به گرم‌ترین نقطه کره زمین سفر کنند. رفتند به یکی از ادارات جغرافیایی. آقای دکتری آنجا بود که از روی نقشه و عکس‌های هوایی و مشخصات و مختصات، جایی را در کویر لوت مشخص کرد که پایین‌ترین نقطه فلات ایران است بنابراین گرم‌ترین نقطه کره زمین است.

گروه که گرم‌ترین نقطه را پیدا کرده بود دکتر یاد‌شده را برداشت و رفت سراغ پروفسور! پروفسور هم که خیلی علاقه به تلویزیون دارد همراه شد. رفتند سوار هلیکوپتر شدند، رفتند در جایی از کویر نشستند. مسوول تدارکات سبد پلاستیکی بساط چای و قهوه و بیسکویت و هات‌چکلت را برداشت. 200، 300 قدمی رفتند دکتر هیجان‌زده در نطقی ملی - میهنی ثابت کرد که اینجا پایین‌ترین نقطه کویر است بنابراین گرم‌ترین نقطه زمین است! پروفسور که از هلیکوپترسواری حالش خوب شده بود تصدیق کرد و مبالغی حرف‌های همیشگی را در فرق میان کویر و صحرا و نمکزار تکرار کرد. آنان سپس چای و بیسکویت در گرم‌ترین نقطه کره زمین خوردند و به سلامتی سوار هلیکوپتر شدند و برگشتند و «فیلم مستند سفر به گرم‌ترین و فلان و بهمان» تمام شد؛ به همین سادگی! در واقع با این مستند، روح «آموند سن» کاشف قطب جنوب، «هیلاری» کاشف اورست و کاشفان سرچشمه نیل و آبشار ایگواسو و غیره را در گور لرزاندند و برای ‌هزارمین‌بار ثابت کردند که هنر نزد ایرانیان است و بس!

در این به اصطلاح فیلم مستند علاوه بر ساختار بسیار ضعیف، اطلاعات غلط علمی و جغرافیایی نیز به مخاطب داده شد. به قول اصفهانی‌ها قاشق‌ساختن که کاری ندارد، دو تا می‌زنی دراز می‌شود، یکی می‌زنی پهن می‌شود، می‌شود قاشق! خدا رحمت کند پدر کاشف دوربین دیجیتال را که همه را عکاس و مستندساز کرد. واقعا رییس شبکه مستند با سوابق طولانی در مدیریت سیما و سابقه دانشگاهی چه فکر کرده است؟

آیا شعور مردم ایران در همین حد است؟ آیا به بهانه بی‌پولی، هر اثر نازلی را می‌توان به خورد مردم داد؟ آیا مملکت اینقدر قحط‌الرجال است؟ آیا آدم‌هایی مثل «منوچهر طیاب» و «محمدعلی اینانلو» عمرشان را هدر داده‌اند؟ آقایان بهتر است سکوت کنید! مردم ایران راضی‌اند که از صفحه تلویزیون برفک تماشا کنند تا اینکه اینگونه برنامه‌ها را ببینند.


ویدیو مرتبط :
فیلم توهین آمیز به رئالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوگل تقاضای کاخ سفید برای حذف فیلم توهین آمیز را نپذیرفت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گوگل تقاضای کاخ سفید برای حذف فیلم توهین آمیز را نپذیرفت

این شرکت آمریکایی اضافه کرد: فیلتر این فیلم در تعدادی از کشورها نه به معنی پذیرش اعمال فشارهای سیاسی دولت آمریکا بلکه به دلیل شرایط آن کشورهاست. گوگل روز چهارشنبه گذشته هم اعلام کرد این فیلم تعارضی با مبانی و شرط های استفاده از یوتیوپ ندارد.شرکت گوگل مالک وب سایت یوتیوپ درخواست دولت آمریکا برای تجدیدنظر درباره باقی ماندن یک فیلم توهین آمیز به اسلام در این وب سایت را رد کرد اما گفت این فیلم را در برخی از کشورهای عربی و اسلامی فیلتر کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، شماری از مقامات کاخ سفید از شرکت گوگل خواسته بودند با تجدید نظر، این موضوع را بررسی کند که آیا این فیلم با شرط های استفاده از یوتیوپ همخوانی دارد یا خیر . واکنش گوگل به این درخواست منفی بود.

گوگل اعلام کرده است در هند و اندونزی علاوه بر مصر و لیبی، این فیلم در وب سایت یوتیوپ به دلیل "شرایط حساس در این کشورها"  فیلتر شده است.

این شرکت آمریکایی اضافه کرد:  فیلتر این فیلم در تعدادی از کشورها نه به معنی پذیرش اعمال فشارهای سیاسی دولت آمریکا بلکه به دلیل شرایط آن کشورهاست. گوگل روز چهارشنبه گذشته هم اعلام کرد این فیلم تعارضی با مبانی و شرط های استفاده از یوتیوپ ندارد.

مقامات ارشد آمریکایی و در راس آنها باراک اوباما رئیس جمهور و هیلاری کلینتون وزیرامور خارجه با انتقاد از این فیلم، هر گونه ارتباط با آن را رد کردند اما بر "آزادی ابراز نظر که توسط قانون اساسی آمریکا تضمین شده"، تاکید کردند.

مقامات آمریکایی همچنین گفته اند که دلیلی برای انجام خشونت و حمله به سفارتخانه های آمریکا نمی بینند.

در روز سه شنبه گذشته در حمله معترضین به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی، چهار دیپلمات این کشور از جمله سفیر آمریکا کشته شدند.

شماری از معترضین در یمن، مصر، سودان، تونس و لبنان هم در اعتراضات همراه با خشونت به فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام، کشته شدند./عصرایران