اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید آیت الله نوری همدانی از گرانی ها


اگر سال گذشته برای اتو کردن عبای خود باید ۱۰۰۰ تومان به اتوشویی می‌دادیم امسال باید ۵ هزار تومان بدهیم، در حالیکه در کشورهای پیشرفته قیمت‌ها تا سال‌های سال ثابت است اما اینجا در کشور ما هیچ قیمتی اصلا ثابت نیست و روز به روز هم رشد می‌کند.

خبرگزاری  ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات کنونی کشور به ویژه مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم‌ها نبوده بلکه مربوط به ضعف مدیریت مسئولان فعلی کشور است، گفت: اگر سال گذشته برای اتو کردن عبای خود باید ۱۰۰۰ تومان به اتوشویی می‌دادیم امسال باید ۵ هزار تومان بدهیم، در حالیکه در کشورهای پیشرفته قیمت‌ها تا سال‌های سال ثابت است اما اینجا در کشور ما هیچ قیمتی اصلا ثابت نیست و روز به روز هم رشد می‌کند.

 آیت الله حسین نوری همدانی عصر پنجشنبه گذشته (پنجم اردیبهشت ماه) در دیدار با حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجتمع تشخیص مصلحت نظامی و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بنده برای جنابعالی موقعیت خاصی قائلم و این به دلیل سوابق شما و پیشقدم بودنتان از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: خدماتی هم که انجام داده‌اید بسیار مثبت بوده و در پست‌هایی که حضور داشتید موفق عمل کردید؛ رفاقت‌هایی هم از گذشته‌های دور با هم داریم و به همین جهت در مورد بسیاری از مسائل کشور لازم است خصوصی صحبت کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود در رابطه با وضعیت کنونی کشور اظهار کرد: مشکلاتی در داخل کشور و در عرصه سیاسی خارجی کشور وجود دارد اما نظام جمهوری اسلامی نظامی است مقتدر که خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی به دست آورده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به بیداری اسلامی در برخی از کشورهای عرب منطقه گفت: از زمانی که نهضت بیدارگری اسلامی در بسیاری از کشور‌ها شروع شد دشمنانی که همواره در کمین ما بودند احساس خطر کردند چراکه دیدند انقلاب اسلامی آرام آرام قله‌های جهان را در می‌نوردد و از این رو سعی کرده‌اند با استحاله و تحریف مسائل این نهضت‌ها را از انقلاب اسلامی ایران جدا کنند.

وی افزود: در ابتدای خیزش بسیاری از کشورهای عربی، مردم این کشور‌ها با شعارهای الله و اکبر و حضورپرشور در نماز جمعه نشان دادند که به انقلاب اسلامی ایران توجه دارند و از این رو بسیاری از دشمنان اسلام سعی کردند این حرکت بیداری را از ایران جدا کرده و متاسفانه کمی هم موفق شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز برخی از کشورهای عربی به دبنال ترویج این تفکر هستند که جمهوری اسلامی ایران از حکومت رژیم صیونیستی خطرناک‌تر است و این به دلیل است که تفکر انقلاب اسلامی ایران با حکومت دست نشانده بسیاری از کشورهای عربی هم خوانی ندارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروزه در برخی از کشور‌ها مانند مصر و تونس تبلیغات وسیعی علیه جمهوری اسلامی و مذهب تشیع صورت می‌گیرد، گفت: باید در داخل کشور مرکزی داشته باشیم تا جواب این شبهات را بدهد و این مراکز زیر نظر علما و فق‌ها باشد.

وی با اشاره به شعار حماسه سیاسی و اقتصادی برای سال ۹۲ که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است گفت: برای تحقق حماسه سیاسی باید کاری کنیم که همه مردم در انتخابات شرکت کرده و یک مشارکت ۶۰ میلیونی داشته باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید برای حل مشکلات فعلی کشور به ویژه مشکلات در حوزه اقتصادی راه حل‌های درست داشته باشند خاطرنشان کرد: اخیرا سفری به کشور عراق و عتبات عالیات داشتم و دیدم که وضع کشور عراق جنگ زده از وضع ما بسیار بهتر است؛ در زمانی عرب‌های عراقی پول ما ایرانی‌ها را روی چشمشان می‌گذاشتند اما اخیرا مشاهده کردم که اصلا پول ایران را قبول نمی‌کنند.

وی افزود: برخی از مشکلات داخلی ما نیز از جمله گرانی‌ها و توصیه‌های رهبری به اقای احمدی‌نژاد و لاریجانی در کشور عراق بسیار بزرگ جلوه داده شده و وانمود شده که اختلافاتی در کشور وجود دارد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات کنونی کشور مربوط به تحریم‌ها نیست بلکه مربوط به ضعف مدیریت است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید مردم را برای ایجاد یک حماسه ۷۰ میلیونی در انتخابات آماده کنیم گفت: ایجاد زمینه برای شور سیاسی در میان مردم خوب ایران کار ماست و باید برای آن تلاش کنیم.

وی در ادامه در خصوص ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: امروز کسی که به میدان آمده تا پست ریاست جمهوری را بگیرد باید همچون قهرمانی متواضعانه و کریمانه برخورد می‌کند؛ ولایت مدار باشد چون یکی از امتیازات این نظام ولایت فقیه بوده و همین جایگاه بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد و الا مردم به خودی خود کاری نمی‌کردند.

وی گفت: مردم در کشورهای پیشرفته رهبرشان را از دل و جان دوست ندارند اما در کشور ایران مردم رهبر و ولی فقیه خود را از دل و جان دوست دارند و از این رو رئیس جمهور باید ولایی باشد.

این مرجع تقلید افزود: رئیس جمهور باید امتحان خود را در مدیریت پس داده و متعهد به ارزش‌های انقلاب و مردم باشد؛ همچنین ویژگی دیگر رئیس جمهور مطلوب سیاست مدار بودن و استفاده از فکر و اندیشه مشاورانی خوب می‌باشد.


ویدیو مرتبط :
دیدار آیت الله پورمحمدی با آیت الله العظمی نوری همدانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله نوری همدانی:مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند/انتقاد از صدا و سیما



مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند/ رابطه دولت و مجلس با مراجع افزایش یابد

 یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور مسائل اقتصادی و گرانی‌های موجود است، افزود: مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند که باید اقدامات جدی برای رفع گرانی و تورم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنج شنبه در دیدار اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اسلام هیچ قشری به اندازه علما مورد تاکید قرار نگرفته اند افزود: علما رسالت و وظیفه خطیری نسبت به سایر اقشار در جامعه بر عهده دارند چرا که در واقع کار آنها همانند انبیاء خدمتگزاری به مردم و مبارزه با انحرافات اعتقادی در جامعه است.

وی با بیان اینکه علمای شیعه مرزبانان دین به شمار می‌روند افزود: علما نقش تأثیرگذاری در جامعه بر عهده دارند و امروز نیز روحانیونی که در مجلس حضور دارند باید از این فرصت به دست آمده حداکثر بهره برداری را انجام دهند.

اقدامات جدی برای رفع گرانی صورت گیرد

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور مسائل اقتصادی و گرانی‌های موجود است، افزود: مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند که باید اقدامات جدی برای رفع گرانی و تورم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در بسیاری از کشورها مشاهده می شود اجناس در طی سالهای متمادی دارای قیمت ثابتی هستند .

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در برخی از کشورها  یک کالا در همه شهرهای آن قیمت یکسانی دارد که متاسفانه در ایران اینگونه نیست و در هر شهر و گاهی در خود یک شهر قیمت ها با یکدیگر متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ربا در بسیاری از رویات ما، مورد مذمت قرار گرفته است افزود: متاسفانه ربا در بانک‌های ما امری معمول و طبیعی است.

این مرجع تقلید شیعیان، اخذ دیرکرد از مشتریان را ربا دانست و افزود: نامه‌های فراوانی در این زمینه برای ما ارسال می‌شود که ما در جواب همه آنها اعلام می‌کنیم این امر ربا و حرام است.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه ورود کند و قوانین و ضوابطی بر اساس احکام اسلام تنظیم کند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ربا امری مخرب و خطرناک است افزود: جنبش والستریت که امروز در آمریکا به راه افتاده است در نتیجه همین رباخواری سرمایه داران است.

انتقاد از عملکرد صدا و سیما در ساخت فیلم و سریال

آیت الله نوری همدانی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در ساخت فیلم و سریال افزود: صدا و سیما فیلم هایی نشان می دهند که مطلوب نیست و جا دارد نمایندگان موازینی در این زمینه وضع کنند تا ارزش های دینی و اسلامی محفوظ بماند.

مجلس با دولت فرانسه برخورد کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فرانسه به دلیل انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام(ص) افزود: امروز که در همه جای دنیا علیه سازندگان فیلم موهن اعتراض کرده اند این کشور دست به چنین کاری زده  که جا دارد مجلس در این زمینه برای مجازات آنها تصمیم جدی صورت دهد.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمنان هر روز علیه اسلام نقشه دارند، افزود: باید برای عاملان توهین به مقدسات اسلام مجازاتی تعیین شود و صرف اعتراض و محکوم کردن آن کافی نیست./مهر