اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد رژیم صهونیستی از «تسلیم شدن» آمریکا در مقابل ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,انتقاد اسرائیل از آمریکا

 
اخبار سیاست خارجی - انتقاد رژیم صهونیستی از «تسلیم شدن» آمریکا در مقابل ایران

درخواست ایران از دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت نماینده جدید ایران در این سازمان، انتقاد یک مقام اسرائیلی از «تسلیم شدن» آمریکا در مقابل ایران، اظهارات وزیر دفاع جمهوری آذربایجان درباره روابط با ایران، عزم ایران برای افزایش تولید و صادرات نفت و تلاش امارات برای توسعه روابط تجاری با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک  در ادامه مباحث مربوط به عدم صدور ویزا برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل، برخی مطبوعات، از جمله «دیلی استار» لبنان، موضوع ارائه شکایت در این زمینه از سوی ایران به سازمان ملل را مورد توجه قرار داده اند. این روزنامه می نویسد ایران روز گذشته از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل درخواست کرده مستقیماً در ماجرای خودداری آمریکا از صدور ویزا برای نماینده ایران ورود کند. دیلی استار به نقل از مجید تخت روانچی، معاون وزیر خارجه ایران می نویسد: «ما از آقای بان کی مون می خواهیم قدم پیش گذاشته و اقدام لازم را برای حل و فصل این موضوع انجام دهد».

انتقاد یکی از وزیران کابینه رژیم اسرائیل از آمریکا به واسطه رویکردش در قبال ایران، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «راشا تودی» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد یکی از مقامات ارشد اسرائیلی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا را به دلیل آنچه «تسلیم» در برابر ایران خوانده، مورد انتقاد قرار داده است. یووال استینیتز، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل با اشاره به سخنان اخیر کری درباره تلاش آمریکا برای طولانی کردن زمان مورد نیاز برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای، گفته: «چیزهایی که کری گفت، نگران کننده است. این سخنان شگفت آور و غیرقابل پذیرش است».

اما خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان که در پی سفر رئیس جمهور این کشور به ایران مطالب متعددی را درباره ضرورت توسعه روابط تهران و باکو منتشر می کند، امروز نیز مطلبی را در همین زمینه منتشر کرده است. این خبرگزاری به نقل از ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان می نویسد همکاری با ایران، یکی از اولویت های سیاست خارجی این کشور به شمار می رود. وی در ادامه ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی، سیاسی و مذهبی موجود میان دو کشور، ابراز امیدواری کرده روابط نظامی میان دو کشور نیز پس از این شاهد توسعه و گسترش باشد.

در میان دیگر مطالب، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از تصمیم ایران برای رساندن میزان فروش نفت خود به یک میلیون بشکه در روز تا ماه ژوئیه خبر داده است. این سایت می نویسد ایران تصمیم دارد تا آخر ماه ژانویه که قرار است نتیجه مذاکرات هسته ای برای دستیابی به توافق جامه مشخص شود، صادرات نفت خود را به حدود یک میلیون بشکه در روز برساند. علی ماجدی، معاون وزیر نفت ایران ضمن بیان این مطلب گفته ایران در حال حاضر روزانه 2.7 میلیون بشکه نفت تولید می کند. به گفته وی، انتظار می رود ظرف مدت شش ماه پس از برداشته شدن تحریم ها نیز میزان تولید نفت در ایران به 3.7 میلیون بشکه در روز برسد.

در نهایت، در مطلبی دیگر در حوزه اقتصادی، روزنامه «شانگهای دیلی» از عزم دولت امارات برای توسعه روابط تجاری با ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، با انتشار گزارش جدید صندوق بین المللی پول که در آن چشم انداز اقتصاد ایران امیدوارکننده توصیف شده، امارات در صدد برآمده تا از پتانسیل موجود برای افزایش تجارت با ایران منتفع شود. این روزنامه اشاره می کند که هفته گذشته، کریستین لاگارد، مدیرعامل صندوق بین المللی پول، روند رشد و توسعه اقتصادی در ایران را «بسیار مثبت و دلگرم کننده» خوانده بود. 
اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو مرتبط :
پیام مقاومت اسلامی به رژیم صهونیستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی: آماده ی حمله به ایران هستیم



تایمز اسرائیل: سخنانی سفیر قرار نبود پخش شود؛

سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی: آماده ی حمله به ایران هستیم

دانیل شپیرو، سفیر امریکا در اسرائیل در کنفرانسی محرمانه در تل آویو گفت: ایالات متحده طرح و برنامه خود برای حمله نظامی به ایران را تکمیل کرده است.

انتخاب :دانیل شپیرو، سفیر امریکا در اسرائیل در کنفرانسی در تل آویو گفت: ایالات متحده طرح و برنامه خود برای حمله نظامی به ایران را تکمیل کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از تایمز اسرائیل، وی گفت: ما ترجیح می دهیم که مسئله ایران را از طریق دیپلماسی و فشار حل کنیم. اما این به معنای آن نیست که گزینه نظامی بر روی میز موجود نباشد.

شپیرو اضافه کرد: گزینه نظامی نه تنها بر روی میز موجود است، بلکه آماده است.

سفیر آمریکا در اسرائیل گفت: برنامه ریزی های لازم برای اینکه اطمینان حاصل شود که برای چنین اقدامی اماده ایم انجام شده است.

به نوشته ی تایمز اسرائیل، سخنان وی در کنفرانسی در تل اویو زده شده و توسط یک خبرنگار روزنامه ضبط شده است.

شبکه ی 2 اسرائیل که سخنان وی را از تلویزیون پخش کرد، اعلام نموده است که سفیر امریکا خواستار علنی شدن سخنانش نبوده است./انتخاب