اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد روزنامه جمهوری از مراجع



اخبار ,اخبار سیاسی ,تخلفات سازمان تأمین اجتماعی

 

اخبار سیاسی -انتقاد روزنامه جمهوری از مراجع

در ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی امروز آمده است: رسانه‌ها همچنان ماجرای تخلفات سازمان تأمین اجتماعی که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس منعکس شده است را پیگیری می‌کنند.

 

در یکی از یادداشت‌های بینندگان سایت "الف" آمده است: "درحالی که انتظار می‌رود مسئولین دستگاه قضا با اتخاذ رویه‌ای بجا ضمن برخورد با غارتگران بیت المال اعتماد عمومی از دست رفته را به جامعه برگردانند و مراجع دینی نیز نسبت به این تاراج بی‌سابقه بیت المال موضع‌گیری شفاف و مشخصی نمایند اما گویی گرد سکوت بر جای جای کشور پاشیده شده است.

 

" این یادداشت افزوده است: "پرسشی که مطرح است این است که مسئولین خاطی در سازمان تأمین اجتماعی و سایر نهادهایی که طی دولت‌های نهم و دهم دست به اختلاس‌های نجومی زده‌اند به چه حق و با چه فتوایی و از حقوق کدام زنان بی‌سرپرست، کودکان کار، کارتن خواب‌ها و خانواده‌های زیرخط فقر اقدام به بذل و بخشش نموده‌اند و آقایان دستگاه قضا در برابر این مفاسد عظیم و بی‌سابقه چه توضیحی دارند؟ مراجع عظام تقلید ما و حوزویان ما که چندی پیش در دوران توسعه سیاسی دولت اصلاحات کوچکترین انحراف‌ها را متذکر می‌شدند امروز در مقابل این فساد دولتی دست به چه اقدامی خواهند زد؟
اخبار سیاسی - انصاف

 


ویدیو مرتبط :
فیلم ورود مراجع قضایی به دفتر روزنامه ایران برای بازداشت جوانفکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از شیوه مصاحبه با احمدی­ نژاد؛ تلویزیون خود را بی اعتبار می­کند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از شیوه مصاحبه با احمدی­ نژاد؛ تلویزیون خود را بی اعتبار می­کند

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان«تلویزیون اگر مصاحبه کننده واقعی می‌خواهد، بسم الله!» نوشت:

*شب یکشنبه برای چندمین بار پیاپی، سیمای جمهوری اسلامی از آقای احمدی نژاد چیزی به نام مصاحبه پخش کرد که از نظر فن رسانه‌ای اصولاً نمی‌توان آن را مصاحبه نامید.

*اصحاب رسانه و بسیاری از مردم جامعه بر این اعتقادند که در آنچه تحت عنوان گفتگوی رئیس‌جمهور در چند نوبت اخیر از تلویزیون پخش شد، این ویژگی رعایت نشده و مصاحبه کننده به وظیفه خود عمل نکرده است. مصاحبه کننده، در این چند مورد فقط سؤال‌های از پیش تعیین شده‌ای را مطرح نموده و در برابر جواب‌ها غیر از تأییدهای ضمنی از قبیل سر تکان دادن، لبخند زدن و تصدیق کردن، کار دیگری نکرده است درحالی که بسیاری از آمارها، اطلاعات و اظهارنظرهای مطرح شده در سخنان رئیس‌جمهور قابل تشکیک و نقد بوده و موجب اعتراض مردم، نمایندگان آنها در مجلس و صاحبنظران جامعه بوده است.

*برای نمونه، ادعای بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردم، انداختن تقصیرهای مربوط به گرانی به گردن دیگران و دادن وعده چند برابر کردن یارانه‌ها از جمله مواردی بودند که در سخنان اخیر رئیس‌جمهور به وضوح نادرست بودند و مصاحبه کننده به حکم وظیفه‌ای که بر عهده دارد می‌بایست آنها را به رئیس‌جمهور گوشزد می‌کرد و درباره آنها توضیح می‌خواست ولی دریغ از حتی یک سؤال واقعی! رئیس‌جمهور در به اصطلاح مصاحبه تلویزیونی شنبه شب خود، طوری وانمود کرد که گویا همه مقصرند غیر از مسئول اجرائی کشور!

*تلویزیون، با این روش که در پیش گرفته، خود را بی‌اعتبار می‌کند و از سطح رسانه ملی که باید بازتاب دهنده خواسته‌های منطقی و معقول مردم باشد تنزل می‌نماید. مصاحبه کننده باید نماینده مردم باشد و نقطه نظرهای مردم را با مصاحبه شونده مطرح نماید و همراهی با مصاحبه شونده به هر دلیل که باشد، وی را از این جایگاه دور می‌کند.

*اگر تلویزیون فاقد خبرنگاری است که بتواند به وظیفه مصاحبه کنندگی خود در گفت و گو با رئیس‌جمهور عمل کند یا به دلیل ملاحظاتی که ممکن است داشته باشد صلاح می‌داند خبرنگاران خود را با این موضوع درگیر نکند، رسانه‌های دیگر این آمادگی را دارند که خبرنگاران خود را به کمک بفرستند و سیمای جمهوری اسلامی را از این وضعیت نگران کننده نجات دهند./خبرآنلاین