اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد جمهوریخواهان از اوباما:چرا خبر حمله ایران به پهپاد را یک هفته سانسور کردید؟



انتقاد جمهوریخواهان از اوباما:چرا خبر حمله ایران به پهپاد را یک هفته سانسور کردید؟

نامزد انتخابات ریاست جمهوری رقیب رییس جمهور از ماه سپتامبر گزارش هایی روزانه و منظم اطلاعاتی دریافت می کند تا در جریان امور باشد ،اما این خبر تا زمان اعلام رسمی آن از سوی پنتاگون در اختیار رامنی قرار نگرفته است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جمهوریخواهان آمریکا پس از افشای حمله ایران به یک پهپاد شناسایی آمریکا در آب های خلیج فارس ، دولت اوباما را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش عصر ایران " ریک ویلیامسون " مشاور سیاست خارجی میت رامنی نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این باره به روزنامه محافظه کار وال استریت ژورنال گفت:"از نظر من دلیل خاصی وجود داشته که این خبر تا 8 نوامبر منتشر نشده است."

وی می افزاید:" من فکر می کنم دلیل عدم افشای این خبر تا یک هفته پس از وقوع حمله کاملا سیاسی بوده چون دولت اوباما نمی خواسته در بحبوحه انتخابات در این باره مورد پرسش قرار بگیرد."

وال استریت ژورنال می نویسد : طبق پروتکل های سیاسی آمریکا نامزد انتخابات ریاست جمهوری رقیب رییس جمهور از ماه سپتامبر گزارش هایی روزانه و منظم اطلاعاتی دریافت می کند تا در جریان امور باشد ،اما این خبر تا زمان اعلام رسمی آن از سوی پنتاگون در اختیار رامنی قرار نگرفته است.

گفتنی است پنتاگون روز پنج شنبه (8 نوامبر) و درست یک هفته پس از حمله ایران به یک پهپاد متجاوز آمریکایی در آب های خلیج فارس ، این خبر را اعلام کرد و روز گذشته این خبر به تایید وزیر دفاع ایران نیز رسید.

همچنین "شان هانیتی " از تحلیلگرهای محافظه کار آمریکا روز پنج شنبه در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز آمریکا اقدام دولت اوباما در عدم انتشار خبر حمله به ایران به پهپاد آمریکایی را " سرکوب حقیقت " دانست و افزود خون مردم آمریکا باید به خاطر این سانسور خبری به جوش بیاید.

این تحلیلگر محافظه کار آمریکایی این موضوع را با حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی در 11 سپتامبر سال جاری مقایسه کرد.

گفتنی است جرج لیتل سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انگیزه های سیاسی از افشای دیر هنگام این خبر ، با رد این فرضیه گفته است که محدودیت های موجود درباره افشای اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه باعث ایجاد تاخیر در انتشار این خبر شده است.

طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا و تایید مقامات مسئول در ایران ، این حمله در 1 نوامبر و درست 5 روز پیش از روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتفاق افتاده است ، در حالی پنتاگون خبر آن را 8 نوامبر دو روز پس از برگزاری انتخابات اعلام کرده است.

این تاخیر یک هفته ای شائبه هایی درباره دلایل و انگیزه های سیاسی عدم اعلام این خبر برانگیخته است ، به ویژه آنکه یکی از مهم ترین زوایای مورد انتقاد دولت اوباما از سوی میت رامنی نامزد رقیبش، مسایل مربوط به سیاست خارجی و امنیت ملی و اهمال وسستی دولت اوباما در مقابل دولت های مخالف آمریکا از جمله ایران بوده است./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
اوباما با طرح خط لوله نفتی عظیم مورد حمایت جمهوریخواهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید جمهوریخواهان از اوباما : عراق را به ایران هدیه كردی!



 

انتقاد شدید جمهوریخواهان از اوباما : عراق را به ایران هدیه كردی!

 

اعلام تصمیم باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا برای خروج تمامی نیروهای آمریكایی از عراق تا پایان سال جاری میلادی ، انتقاد شدید برخی سناتورهای جمهوریخواه كنگره را در پی داشت .

جان مك كین سناتور جمهوریخواه و رقیب انتخاباتی اوباما با زیر سوال بردن این تصمیم رییس جمهوری آمریكا گفت كه این اقدام اوباما عراق را دو دستی تقدیم ایران خواهد كرد .

گفتنی است در پی شكست مذاكرات مربوط به تمدید حضور برخی نیروهای نظامی آمریكا در عراق پس از پایان سال 2011 ، اوباما روز گذشته اعلام كرد كه ایالات متحده آمریكا تا پایان سال جاری میلادی هیچ نیرویی در عراق نخواهد داشت.

این تصمیم اوباما به گمان برخی ناظران اقدامی برای افزایش محبوبیت وی در آستانه انتخابات سال آینده ریاست جمهوری است ، چرا كه نظر سنجی های اخیر نشان می دهد جنگ های عراق و افغانستان تنها اولویت 5 درصد از شهروندان آمریكا است و یكی از شعارهای انتخاباتی اوباما نیز خروج نیروهای آمریكایی از عراق بوده است.

مك كین با اشاره اینكه این تصمیم دولت اوباما "شكستی مهم " برای آمریكا خواهد بود ، افزود :‌"‌ این تصمیم به عنوان یك پیروزی بزرگ برای دشمنان ما در منطقه خاورمیانه از جمله ایران خواهد بود ، كشوری كه به شدت تلاش می كند تا نیروهای آمریكایی از عراق خارج شوند ."

وی با اشاره به اینكه : ما از عراقی بیرون می‌رویم که اولویت اول ایران است، تاكید كرد كه با بیرون رفتن نیروهای آمریكایی از عراق دست ایران در منطقه بازتر خواهد شد .

با وجود مخالفت برخی جمهوریخواهان با این تصمیم دموكرات های كنگره از این تصمیم اوباما استقبال كردند .

هری رید رهبر اكثریت دموكرات در مجلس سنای آمریكا گفت كه از این تصمیم رییس جمهوری آمریكا به طور كمال پشتیبانی می كند.

وی با ادعای اینكه هم اكنون مقامات ایران از نفوذ شعله های بهار عربی به این كشور نگران هستند ، افزود : " آنها باید بدانند بهار عربی كه شعله های آن بخش اعظمی از كشورهای منطقه را در برگرفته به آنها نیز خواهد رسید."

دنیس مک‌دونا، از مشاوران امنیت داخلی كاخ سفید نیز با ادعای اینكه  ایران هم اكنون در ضعف به سر می برد ، افزود : " ایران ضعیف‌تر و منزوی تر از گذشته است. بنابر این نیازی نیست که به نقش ایران در عراق بیندیشیم".

اعلام تصمیم اوباما با استقبال دولت عراق روبرو شده است و دفتر نوری مالكی نخست وزیر عراق روز گذشته پس از اعلام تصمیم دولت آمریكا با صدور بیانیه ای اعلام كرده كه خروج نیروهای آمریکایی به دو کشور اجازه می دهد رابطه استراتژیک جدیدی را بر اساس منافع دو ملت آغاز کنند.

هم اكنون 40 هزار سرباز آمریكایی در عراق به سر می برند و قرار بود بنا به خواسته دولت عراق 5 هزار تن از این نیروها حتی پس از پایان سال جاری میلادی برای آموزش نیروهای عراقی در این كشور باقی بمانند ، اما به دلیل عدم توافق طرفین در زمینه اعطای مصونیت قضایی به نیروهای باقی مانده آمریكا واشنگتن تصمیم گرفت كه هیچ نیرویی در عراق باقی نگذارد.

از ابتدای جنگ عراق در مارس سال 2008 بیش از 4400 نظامی آمریكایی در این كشور كشته و هزاران تن دیگر مجروح شده اند .

جنگ عراق یكی از پرتلفات ترین جنگ های آمریكا بوده است كه بنا به اذعان بسیاری از تحلیلگران یك اشتباه استراتژیك فاحش از سوی دولت جورج دبلیو بوش رییس جمهوری سابق آمریكا است.../تحلیل:عصرایران