اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد جدید یارانه‌ای معاون زنگنه از دولت/ پول برای یارانه نقدی نداریم



اخبار,اخبار اقتصادی , یارانه نقدی

 

معاون وزیر نفت با انتقاد دوباره از پرداخت ماهانه بیش از سه هزار میلیارد تومان یارانه توسط وزارت نفت، گفت: شرکت‌های نفت و گاز دیگر بودجه‌ای برای پرداخت ماهانه یارانه ندارند.

به گزارش مهر، منصور معظمی با اشاره به این که پرداخت یارانه از سوی وزارت نفت رمق آن را گرفته است، گفت: صنعت نفت ماهانه ٣هزار و ٧٥٠ میلیارد تومان به سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت می کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به این که اگر این رقم با ارز ٣ هزار تومانی محاسبه شود، صنعت نفت هم اکنون ١,٢ میلیارد دلار در ماه بابت یارانه ها پرداخت می کند، افزود: هم اکنون سهم شرکت ملی پالایش و پخش از یارانه ها ٣ هزار میلیارد تومان و سهم شرکت ملی گاز ایران ٧٥٠ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از طرح های صنعت نفت هم اکنون با مشکل شدید منابع مالی به دلیل پرداخت یارانه ها مواجه هستند، اظهار داشت: شرکت گاز هم اکنون برای کشیدن خط لوله مشکل دارد در حالی که باید ماهانه حجم زیادی از منابع مالی را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد.

به گفته معظمی، پرداخت یارانه مستقیم همانند سنگی است که در چاه افتاده و در آوردن آن کار سختی است.

معاون وزیر نفت از مسئولان عالی نظام خواست هر چه سریعتر فکری به  حال این حجم عظیم یارانه ها که صنعت نفت باید در اختیار سازمان هدفمندی قرار دهد، بکنند.
اخبار اقتصادی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
معاون اول رئیس جمهور٫ دولت با یارانه چه می خواهد کند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد از عزای دولت برای پرداخت یارانه نقدی


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه روز پرداخت یارانه به مردم باید روز شادی دولت باشد، گفت که برگرداندن پول مردم به خودشان عزا ندارد.

خبرگزاری فارس: مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در  نشست سالانه اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به روند مذاکرات از ابتدا تاکنون گفت:‌ هر کدام از بازه‌‌های مذاکراتی که تاکنون داشته‌ایم یک هدف خاص را دنبال کرده است اولین آن رفع اتهام از ایران بود بعد از آن از آغاز دولت احمدی‌نژاد تا سال 89 هدف از مذاکرات جلوگیری از صدور قطعنامه بود و از سال 89 تاکنون نیز هدف مذاکرات رفع تحریم‌ها ناشی از قطعنامه 1929 است.

وی افزود: ما باید ببینیم چه چیزی باعث شده که تحریم شویم و علیه ما قطعنامه صادر شود فعالیت هسته‌ای ما که سال‌ها قبل‌تر از آن آغاز شده بود شما که دغدغه دارید و نگران هستید برعکس آنان که دل‌آرام هستند باید بررسی کنند و ببینند چه شد که کار ما به اینجا رسید.

بذرپاش در ادامه با اشاره به پلمپ تأسیسات‌ هسته‌ای در سال‌های گذشته و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رفع پلمپ تأسیسات گفت: در سال 85 حدود 100 نفری مانند شهید احمدی‌‌روشن وارد تأسیسات هسته‌ای شدند و ما کار را جدی آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: بعد از انتخابات سال 88 با توجه به اتفاقاتی که رخ داد اوباما رسماً اعلام کرد حکومت ایران مشروعیت ندارد وزرای کشورهایی مانند انگلیس و آلمان هم چنین حرف‌هایی را زدند و وزیر دفاع آلمان گفت الان که مردم در خیابان‌ها هستند می‌توانیم با تحریم به حکومت ایران فشار بیاوریم برخی‌ها نیز از داخل گفتند تحریم کنید تا حکومت در مقابل جنبش سبز سر تعظیم فرود آورد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با توجه به این مسائل که گفته شد تحریم‌هایی به صورت غیرقانونی علیه ایران وضع شد آقای روحانی خوب می‌دانند که سهم سران فتنه در ارجاعی پرونده ایران به شورای سازمان ملل و وضع قطعنامه 1929 چقدر است با این حال حالا می‌گویند در گذشته خراب کردند و ما داریم آباد می‌کنیم.

بذرپاش تصریح کرد: ما بعد از تسخیر لانه جاسوسی تحریم شدیم چطور شده که تحریم‌ها اخیراً بیشتر بر ایران اثر می‌گذارد آیا تحریم‌ها متفاوت‌تر شده یا آمریکا قوی‌تر شده است. امروز سازمان‌ تحریم‌ها قوی‌تر شد چون متریال آن که اطلاعات بود توسط برخی‌ها در اختیار طرف مقابل گذاشته شد. اسامی شهدای هسته‌ای و برخی از افراد دیگر که در گزارش آژانس آمده بود توسط چه کسانی به آژانس صادر شد؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به روند مذاکرات در دولت‌های قبل خاطرنشان کرد: مجادله هسته‌ای ما از سال 82 و در دولت اصلاحات آغاز شد پس مجادله‌ای را که در آن زمان آغاز شده را به دولت گذشته نسبت ندهیم و نگویید دولت قبل خراب کرده و ما داریم درست می‌کنیم. البته انتقاداتی نسبت به دولت قبل وجود دارد ولی نباید در این مورد اشتباه کرد.

وی در ادامه افزود:برخی‌ها پروژه پشیمان‌سازی را در کشور دنبال کردند و می‌خواهند نشان دهند ملت پشیمان است این افراد کسانی هستند که خودشان خسته و پشیمان شده‌اند و البته خودشان بیشترین سهم را در اتفاقات گذشته داشته‌اند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در بحث اقتصادی نیز ما شاهد پروژه پشیمان‌سازی و اشتباه جا انداختن تصمیماتی که در گذشته گرفته شده است، هستیم. در مورد یارانه‌ها هم یکی از مسئولان گفته که در این رابطه عزا گرفته‌ایم آیا برگرداندن پول ملت به خودشان عزا است با این ادبیات صحبت کردن با مردم درست نیست.

بذرپاش اضافه کرد: در بحث اقتصادی در دولت قبل کارهای بسیار خوبی صورت گرفت البته اشکالاتی هم وجود داشت و یکی از اشکالاتی که وارد است استفاده از افرادی در دولت بود که سنخیتی با دولت نداشتند مانند استفاده از خاوری که امروز به کانادا فرار کرده است.

وی گفت: باید کارهای خوب دولت گذشته هم ببینیم سیاه‌نمایی هم حدی دارد و اگر از حد بگذرد شیب انتظارات بالا می‌رود بعد چون خدمات‌شان به گرد پای خدمات دولت قبل نمی‌رسد مردم متوجه خواهند شد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در 8 سال دولت سابق ما در حدود 400 هزار میلیارد تومان رشد نقدینگی داشتیم که می‌گفتند بخش زیادی را دولت در مسکن مهر خرج کرده و چون باعث تورم شده طرح بدی است.

بذرپاش گفت: در این 2 سال دولت یازدهم 330 هزار میلیارد تومان براساس اعلام بانک مرکزی نقدینگی افزایش پیدا کرده حال این نقدینگی کجا تولید و کجا مصرف شده است مشخص نیست، گفتند خزانه خالی است ولی وقتی به آمارها نگاه می‌کنیم چیز دیگری را می‌بینیم.

وی ادامه داد: در صحنه سیاسی کشور روش دولت‌داری اینگونه نیست اینکه گذشته را سراسر سیاه نشان دهیم درست نیست در این موارد عدد و آمار حرف می‌زند و نمی‌شود دروغ گفت.

بذرپاش اظهار داشت: بعد از توافق در آذرماه سال 92 شاخص کل بورس 89 هزار و 500 و امروز در حدود 65 هزار و 300 واحد است. ببینید چقدر از دارایی‌های مردم بعد از توافق ژنو از دست رفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: گاهی اوقات می‌بینیم با محبت و احترام و با متانت با آمریکایی‌ها صحبت می‌شود یک بار هم با منتقدان با محبت و متانت صحبت کنید. در کنگره آمریکا وزرا را انگار بازجویی می‌کنند ولی اگر ما چنین کاری کنیم خون‌مان مباح می‌‌شود.