اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد تند رهبر حزب مخالف ترکیه از اردوغان


قلیچدار اوغلو نسبت به بیانیه اردوغان مبنی بر عدم‌احترام به تصمیم دادگاه قانون اساسی واکنش سخت نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: قلیچدار اوغلو نسبت به بیانیه اردوغان مبنی بر عدم‌احترام به تصمیم دادگاه قانون اساسی واکنش سخت نشان داد.

به گزارش «تایم‌ترک»، اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به‌خاطر تصمیم دادگاه قانون اساسی مبنی بر آزادی دو روزنامه‌نگار بازداشت شده به‌اتهام ترور و جاسوسی گفته بود: «نسبت به تصمیم دادگاه قانون اساسی ساکت می‌مانم اما بدان احترام نمی‌گزارم و از آن تبعیت نخواهم کرد. این تصمیم هیچ ربطی به آزادی ندارد، بلکه یک پرونده جاسوسی است».

قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق نیز در انتقاد سختی نسبت به بیانیه اردوغان گفت: «پارلمان، قوه قضائیه و مجریه می‌توانند مورد انتقاد قرار بگیرند اما شما پس از آن می‌گویید که بدان احترام نمی‌گزارم. مگر شما کی هستید؟ در حال حاضر مفهوم افتخار و شکوه را توخالی کردند و این مفاهیم به‌خاطر سخنان وی از بین رفت. الآن حقوق نیز به سر خواهد آمد. حقوق را نیز توخالی خواهند کرد. قوانین نیز به پایان خواهد رسید. افراد خودشیفته مقررات، قوانین و قانون اساسی را تشخیص نمی‌دهند. آنها یک ساختار ذهنی سالم ندارند».


ویدیو مرتبط :
پیروزی کمرنگ حزب اردوغان در انتخابات ترکیه+ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عبدالله گل با رهبر حزب مخالف دیدار کرد/واکنش منفی اردوغان به اظهارات گل



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عبدالله گل با رهبر حزب مخالف دیدار کرد/واکنش منفی اردوغان به اظهارات گل

رئیس جمهور ترکیه شب گذشته با رهبر «حزب جمهوریخواه خلق»، بزگترین حزب مخالف دولت دیدار کرد و پس از این دیدار گفت که پیام مخالفان را دریافت کرده است؛ اردوغان در واکنش به این اظهارات عبدالله گل گفت: من که پیامی دریافت نکردم، نمی‌دانم چه کسی چه پیامی دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که اعتراضات در ترکیه چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت، رئیس جمهور این کشور با «کمال قلیچ‌داراوغلو»، رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

گل پس از این دیدار گفت که پیام (مخالفان) را دریافت کرده است.

زمانی که خبرنگاران شب گذشته نظر «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر اترکیه درباره اظهارات گل را خواستار شدند، اردوغان گفت: من که هیچ پیامی را دریافت نکردم، حال نمی‌دانم چه کسی چه پیامی دریافت کرده است.

نخست وزیر ترکیه روز گذشته درگیری‌های اخیر این کشور را توطئه‌ای داخلی و خارجی توصیف کرد و حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه را به طراحی این توطئه‌ها متهم کرد.

نخست وزیر ترکیه با تأکید بر حمایت از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز گفت: اگر دیکتاتور باشیم مردم ما را حذف خواهند کرد و مردم به کسانی که به خیابان‌ها آمده اند پاسخ خواهند داد و ما نخواهیم گذاشت که گروه‌های افراطی دفتر نخست وزیری یا ساختمان دولتی دیگری را اشغال کنند.

وی گفت: کسانی که از بهار ترکیه صحبت می کنند از واقعیت این کشور اطلاع ندارند زیرا ما در بهار ترکیه زندگی می‌کنیم ولی برخی در این کشور می خواهند این بهار را به زمستان تبدیل کنند.

ترکیه از هفته گذشته شاهد موجی از اعتراضات خیابانی بوده که این درگیری‌ها خشونت‌بارترین درگیری‌ها از سال 2002 تا کنون به شمار می‌آید.

این درگیری‌ها از جمعه گذشته در اعتراض به طرح دولت ترکیه برای تبدیل بوستان تاریخی «قیزی پارک» به یک مرکز فرهنگی و تجاری در استانبول آغاز و به برخی شهرهای دیگر از جمله، ازمیر و آنکارا نیز کشیده شد.

گزارش‌های رسیده حاکی است طی این درگیری‌ها دو نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند؛ مقامات ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند که تاکنون 1700 نفر از معترضان را دستگیر کرده‌اند./فارس