اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد تند خواننده مشهور از سلحشور


علیرضا افتخاری در واکنش به به اظهارات توهین‌آمیز سلحشور علیه زنان بازیگر، در یادداشتی در روزنامه اعتماد، خواستار برخورد قانونی با وی شد. علیرضا افتخاری در واکنش به به اظهارات توهین‌آمیز سلحشور علیه زنان بازیگر، در یادداشتی در روزنامه اعتماد، خواستار برخورد قانونی با وی شد.


 علیرضا افتخاری، خواننده کشورمان، به اظهارات توهین‌آمیز سلحشور علیه زنان بازیگر واکنش نشان داد و خواستار برخورد قانونی با وی شد.

متن کامل یادداشت افتخاری که در روزنامه اعتماد منتشر شد، بدین شرح است:

متاسفانه مورخ 23/7/1390 توهین آقای فرج‌الله سلحشور به شخصیت هنرمندان متعهد زن که تجارب آنان ثمره سال‌ها تلاش و ریاضت بوده، در خبرگزاری پانا منتشر شد. ایشان چگونه به خود اجازه می‌دهد بدون سیاست‌گذاری، لقب فاحشه را به هنرپیشگان زن از هر دیاری که باشند خطاب کند؟

از آغاز اسلام تاکنون کدام‌یک از اولیا و انبیای ما چنین جمله زننده‌یی نسبت به مقام زن به کار یا به زبان برده‌اند؟ استفاده از این جملات بجز تخریب فرهنگ کشوری تاریخی که سال‌هاست مورد انتقاد دشمنان بیگانه قرار گرفته چه سودی‌ دارد؟



 


ویدیو مرتبط :
انتقاد تند به اصولگرایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد تند سلحشور از سینمای ایران


فرج ا...سلحشور را این روزها دیگر همه می شناسند؛ هم به دلیل ساخت فیلم‌های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی تاریخی مذهبی که مهم‌ترین آن «یوسف پیامبر» بود و هم به لطف برخی اظهارنظرهای عجیبش درباره سینمای ایران....

خراسان: فرج ا...سلحشور را این روزها دیگر همه می شناسند؛ هم به دلیل ساخت فیلم‌های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی تاریخی مذهبی که مهم‌ترین آن «یوسف پیامبر» بود و هم به لطف برخی اظهارنظرهای عجیبش درباره سینمای ایران....

 حضور سلحشور در حرم مطهر امام رضا(ع) فرصتی بود تا چند دقیقه‌ای را با او هم کلام شویم و درباره موضوعاتی هم چون جای خالی فرهنگ رضوی در سینمای ایران و دلیل توجه نکردن سینماگران به تولید فیلم و سریال درباره امام رضا(ع) گفت‌وگو کنیم.

 البته این گفت‌وگوی ما نیز از اظهارنظرهای سلحشور درباره سینمای ایران و ماهیت آن بی نصیب نماند! ضمن این که این کارگردان سینما و تلویزیون ایران در صحبت‌هایش خبری را هم اعلام می کند: «تولید مجموعه داستان های معجزات امام رضا(ع) به زودی آغاز می شود.»



 به هر روی سلحشور در این گفت‌وگو مهم‌ترین عامل خالی بودن جای فرهنگ رضوی در سینمای ایران را ماهیت غیراسلامی سینما می‌داند و با تاکید خاصی می گوید:«سینمای ما با امام رضا(ع) و معنویت دشمنی دارد.»

سینمای ایران، الحادی است!

 در ابتدای این گفت وگو از فرج ا... سلحشور سوال می‌کنم که چرا سینماگران کمتر به تولید فیلم و یا مجموعه‌های تلویزیونی متناسب با فرهنگ رضوی می پردازند؟ او در پاسخ به این سوال با اظهاراتی تند به استقبال سینمای ایران می‌رود: «مشکل این جاست که ماهیت سینمای دنیا و از جمله سینمای ما اسلامی نیست؛ ما جزئی از سینمای دنیا هستیم و به نظر من سینمای ایران، سینمای الحاد است پس چه طور انتظار دارید به معنویت و آقا امام رضا(ع) بپردازد؟»

 از او می پرسم که اگر سینمای ایران طوری است که او می گوید آیا نباید معنویت را وارد آن کرد؟ سلحشور می گوید: چه کسی باید معنویت را وارد سینمای ایران کند؟ سینماگران؟ آیا شما مبارزه با قاچاق را به یک قاچاقچی واگذار می کنی که انتظار داری سینماگران معنویت را وارد سینمای ایران کنند؟

سینمای ایران دشمن امام رضا (ع) و معنویت است


 این کارگردان سینماو تلویزیون در ادامه به فعالیت‌هایی که در زمینه تولید فیلم‌هایی با مضمون مذهبی انجام داده است اشاره می کند و یادآور می‌شود: تا جایی که در توان داشتیم در این زمینه تلاش کرده‌ایم و حتی در بحث معارف رضوی نیز مذاکراتی داشتیم و یک سری فعالیت‌ها درباره موضوع امام رضا(ع) و معجزات و اتفاقاتی که برای زائران این حضرت رخ داده انجام داده‌ایم که به زودی تولید آن آغاز می شود. اما یک نفر نمی تواند از پس همه کارها برآید بلکه باید مجموعه سینمایی ما اصلاح شود.

 سلحشور مدعی است که «سینما در تضاد با معارف رضوی است» و «سینمای ایران دشمن امام رضا (ع) و معنویت است»: «سینمای ما امام رضا(ع) را قبول ندارد؛ امام رضا(ع) نماینده معنویت است درحالی که سینما نماینده مادیات، نفسانیات و مظاهر دنیایی است بنابراین قرار دادن این دو کنار هم جور در نمی آید.»

 کارگردان مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» سپس تاکید می کند که اگر سینماگر با این تفکر موجود به سراغ تولید فیلم هایی متناسب با معارف رضوی برود بی شک به دید برخی ها از قانون سینما تخلف کرده است!

اول باید مبانی سینما را اسلامی کنیم

 از سلحشور می پرسم که بر اساس اظهارنظرهای شما آیا راهی برای پرداختن به معارف رضوی در سینمای ایران وجود ندارد؟ که پاسخ می دهد: اول باید مبانی سینما درست شود آن هم طبق اصول اسلامی مثل بانکداری اسلامی و یا دانشگاه اسلامی؛ در این صورت سینماگر اسلامی تربیت خواهد شد و در خدمت آقا امام رضا(ع) و ساخت فیلم های ولایی نیز قرار خواهد گرفت.

 سلحشور در پایان این گفت‌وگو جمله‌ای را برای چندمین بار تکرار و بر آن تاکید می کند: «ابتدا باید سعی کنیم که مبانی سینمای ما اسلامی شود آن وقت انتظار داشته باشیم که معارف رضوی در این سینما حضور داشته باشد.»