اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد تند امین تارخ درباره سینما


متاسفانه در سینمای ایران دستیاران کارگردان با گرفتن پول از علاقه‌مندان مرد و روابط دیگر با علاقه‌مندان زن سبب حضور این دست چهره‌ها در عرصه بازیگری می‌شوند.

سینمای ایران : امین تارخ در برنامه سه شنبه شب "پارک ملت"  به وضعیت نادرست انتخاب بازیگر در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: «متاسفانه در سینمای ایران دستیاران کارگردان با گرفتن پول از علاقه‌مندان مرد و روابط دیگر با علاقه‌مندان زن سبب حضور این دست چهره‌ها در عرصه بازیگری می‌شوند.»

وی همچنین با انتقاد از بازیگران مردی که چهره طبیعی خود را با عمل جراحی و برداشتن زیرابرو تغییر می‌دهند، گفت که اگر کارگاه بازیگری‌اش به مدت دو سال خروجی خوبی برای سینما و تلویزیون نداشته باشد آن را تعطیل خواهد کرد.

وی از این که به دلیل مشغله بازیگری، نتوانسته بازی در نقش راننده اتوبوس  فیلم «اتوبوس شب» (نقشی که زنده‌یاد شکیبایی آن را به خوبی ایفا کرد) را بپذیرد، به عنوان یک افسوس و حسرت در کارنامه بازیگریش نام برد.



تارخ همچنین از اسکار اصغر فرهادی سخن گفت و با مقایسه کسب این جایزه از سوی فرهادی و کاندیدا شدن فیلم «بچه‌های آسمان» در 15 سال پیش (با اشاره به حقانیت آن فیلم ارزشمند)، از این که سر آن کاندیدا شدن‌اش حرف و حدیثی پیش نیامد .

حالا عده‌ای دوست دارند این اسکار را صرفا سیاسی بدانند، انتقاد کرد و گفت که پیروزی این فیلم در اسکار نشان دهنده عیار و اعتبار سینمای ایران است و نباید نق بزنیم چرا که این فیلم امسال جوایز مختلفی را در دنیا به دست آورده و نمی‌توان این همه موفقیت را غیرسینمایی دانست. 


ویدیو مرتبط :
حرف های شنیدنی امین تارخ درباره ی سینما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد تند مرجان محتشم از فساد در سینما


همانطور كه گفتم جایی برای كسانی كه بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ی سینما فعالیت سالم داشته باشند نیست و متاسفانه برعكس كسانی كه تن به ارتباطات نامشروع می دهند در این عرصه بالا می روند.

باشگاه خبرنگاران جوان: مرجان محتشم بازیگر سینما و تلویزیون درباره ابزار ماندگاری یك بازیگر در عرصه سینما اظهار داشت: بعد از 8 سال سكوت مطلق در سینما ایران نظرم را درمورد ابزار ماندگاری در عرصه سینما كه متاسفانه ارتباطات برخی بازیگران با عوامل فیلم است می دانم، البته فكر می كنم سكوت 8 ساله من پاسخ مناسبی به این سوال است.

وی در ادامه گفت: كسانی در سینمای ایران قدرت كاذب بدست آوردند كه لیاقت ماندن در این عرصه را نداشتند و برخی كه مردم دوستشان دارند از صحنه حذف می شوند در واقع یكسری قربانی ماندگاری گروه دیگر می شوند.

محتشم با بیان اینكه من نان موقعیتم را نخوردم افزود: من در اوج موقعیت كاری ام در مصاحبه های مكرر بیان كردم كه به صورت مداوم كار نخواهم كرد، به دلیل اینكه به هر قیمتی حاضر نیستم در عرصه سینما باشم با اینكه عاشق كارم هستم.



محتشم تاكید كرد: محبوبیت بین مردم چیزی نیست كه بتوان به راحتی آن را بدست آورد ولی متاسفانه برخی ستارگان به دلیل ابزار شدن و ارتباطات غیراخلاقی كه باعث شرمندگی و تاسف است محبوب شدند كه به اعتقاد من این محبوبیت نیست.

وی ادامه داد: چرا مرجان محتشم به عنوان یك بازیگر بدون حاشیه  و كسی كه اكثریت مردم از هر قشر و تیپی اعم از جامعه مذهبی و یا جامعه مدرن و ... قبولش دارند و باید به خاطر اعتقاد به خدا و نپذیرفتن یكسری روابط غیراخلاقی از جامعه هنر حذف شوند و انگ مغرور بودن را بخورد؟!

محشتم افزود: من از مرجان محتشم بودن ضربه خوردم زیرا برای من پارامتر های اخلاقی مهم تر از هر موضوع دیگری است حتی به قیمت 8 سال سكوت و مدت ها جدایی از كاری كه دوستش داشته باشم و به خاطر این دل آزردگی ها حاضر به ادامه فعالیت در عرصه سینما با این وضعیت نیستم.

بازیگر سریال «پس از باران» ادامه داد: همانطور كه گفتم جایی برای كسانی كه بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه ی سینما فعالیت سالم داشته باشند نیست و متاسفانه برعكس كسانی كه تن به ارتباطات نامشروع می دهند در این عرصه بالا می روند.

وی با بیان اینكه این روزها با یك بیماری دست و پنجه نرم می كند درباره شرایط بیمه خود گفت: من حتی در حال حاضر یك دفترچه بیمه هم ندارم و اكنون با این شرایط گاهی از طریق طراحی داخلی ساختمان امرار معاش می كنم و از طرفی حتی نوشته های من هم به دلیل مرجان محتشم بودن چاپ نمی شود.