اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد تند از 20:30 به دلیل پخش خبر شجریان


روزنامه کیهان با انتقاد از پخش خبر شجریان از صدا و سیما نوشت: بخش خبری 20:30 از رفیق بی‌بی سی و فائقه آتشین تمجید کرد!

روزنامه کیهان با انتقاد از پخش خبر شجریان از صدا و سیما نوشت: بخش خبر 20:30 شبکه دوم سیما، یکشنبه شب، با لحنی ستایش آمیز، خبر مربوط به بیماری و بستری شدن شجریان در بیمارستان را منعکس کرد.

این درحالی است که شجریان بارها با تکبر اعلام کرده که همه رسانه‌ها -حتی رسانه‌های صهیونیستی و وابسته به آل سعود- حق پخش صدای او را دارند به جز صداوسیما!

شجریان که طی سال‌های اخیر، بارها نرد عشق را به دشمنان ایران باخته بود، هنوز هم از همراهی و همصدایی با کسانی که طرح تجزیه و محو کشور ایران از روی نقشه جهان را دارند عذرخواهی نکرده است.

 پس اخبار صداوسیما با چه توجیهی به استقبال این «استاد سابق، رفیق بی‌بی سی و فائقه آتشین» رفته است؟


ویدیو مرتبط :
انتقاد تند از 20:30 به دلیل پخش خبر استاد شجریان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر 20:30 با مجتبی محرمی چه کرد؟



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم ملی

 

 اخبار ورزشی - خبر 20:30 با مجتبی محرمی چه کرد؟

خبر 20:30 دیشب گزارشی از فوتبالیست سابق تیم ملی، مجتبی محرمی پخش کرد؛ گزارشی که به داستان تلخ اعتیاد این فوتبالیست سابق می‌پرداخت ـ و اینکه او اینک در دوران سلامت و ترک مصرف مواد مخدر به سر می‌برد؛ اما آنچه رسانه ملی پخش کرد جز تخریب و تحقیر شخصیت این فوتبالیست چیزی نبود ـ شما می‌توانید خودتان را جای مجتبی محرمی بگذارید و ببینید بعد از مشاهده این گزارش چه حال بدی به شما دست خواهد داد!

بی شک تهیه چنین گزارش‌های حساسی ـ که موضوع آن زندگی واقعی یک انسان است ـ  بیش از هر گزارش دیگری باید به دست کارشناسان متخصصان اجتماعی رسانه صورت گیرد اما در تهیه گزارش «مجتبی محرمی» به نظر می‌رسد صرفا یک علاقمند به خبرنگاری و در عین حال غیر متخصص، دوربین و میکروفونی را به دست گرفته و گزارشی ابتدایی و غیرکارشناسی تهیه کرده است ـ صرفا به این خاطر که گزارشی تهیه کرده باشد. از آن تاسف‌بارتر، پخش این گزارش در یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های خبری رسانه ملی است!

گزارشی که اگر چه ممکن است برای عموم مخاطبان جذاب است ـ دیدن وضعیت زندگی فعلی فوتبالیستی که پیش از این دارای محبوبیت، شهرت و تمکن مالی بوده و بیماری اعتیاد به مواد مخدر او را از همه اینها محروم کرده است ـ اما این گزارش یک موضوع و مخاطب خاص نیز دارد؛ مجتبی محرمی، اعضای خانواده و دوستان نزدیک او؛ گزارشی که پخش شد چنین ملاحظاتی را رعایت نکرده بود و مجتبی محرمی را صرفا به سوژه‌ای خبری تقلیل داده بود که فقط می‌تواند موضوع تهیه یک گزارش باشد ـ استفاده‌ای شبه ابزاری برای تهیه یک گزارش و البته نشان دادن عوارض تخریبی اعتیاد و غفلت از توجه اخلاقی به شخصیت و وضعیت موضوع گزارش!

داشتن چنین ملاحظاتی از دقایق و ظرایف اخلاق محوری در رسانه است؛ در واقع احترام به موضوعات انسانی یک خبر یا گزارش ـ یعنی افراد و گروه‌هایی که خبر و گزارش درباره آنهاست ـ در گروی رعایت چنین ملاحظاتی و بخش مهمی از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای است.

گزارش پخش شده در خبر 20:30 اگر هدفی تربیتی را دنبال می‌کرد و اگر قصد داشت در جهت روحیه بخشی به این ورزشکار ملی سابق  حرکت کند باید ضمن اشاره به جایگاه سابق این فوتبالیست ـ دورانی طلایی که برای او همراه با شهرت و ثروت بود ـ و سپس پرداختن به این موضوع که اعتیاد با زندگی او چه کرده است ـ البته از زبان مجتبی محرمی ـ به مخاطب هشدار می داد که اعتیاد چگونه می‌تواند باعث سقوط دوران طلایی یک ورزشکار ملی شود.

اما در ادامه گزارش باید به عزم جدی مجتبی محرمی برای پایان دادن به بیماری اعتیاد اشاره می‌شد و نشان می‌داد که اگر عزم و امیدواری وجود داشته باشد می‌توان بر این بیماری فائق شد؛ پایان این گزارش باید پایانی عبرت آموز و در عین حال امیدبخش برای مخاطب و همراه با سربلندی و امیدواری برای مجتبی محرمی می بود؛ اما پایان گزارش 20:30، پخش بی‌کیفیت یکی از بازی‌های قدیمی فوتبال بود که در آن مجتبی محرمی کارت قرمز دریافت می‌کرد!

پی نوشت: عجیب است که رسانه ملی با آن آرشیو قدرتمند چرا باید در یک گزارش، قطعه‌ای بی کیفیت که از اینرنت دانلود شده‌است را پخش کند در حالی که نسخه‌های اصلی و باکیفیتی در اختیار دارد.
اخبار ورزشی - فرارو