اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد امام جمعه مشهد از برگزاری کنسرت ها


«آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد در آخرین دیدارش با فعالان حوزه هنری خراسان رضوی درباره موسیقی و هنر اظهار نظر کرد.

خبرآنلاین: «آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد در آخرین دیدارش با فعالان حوزه هنری خراسان رضوی درباره موسیقی و هنر اظهار نظر کرد.

وی گفت: «هنرمندان ارزشی جزو اقلیت جامعه هنری هستند و باید برای آنها احترام خاصی قائل بود.»

وی با بیان اینکه اقلیت هنرمندان ارزشی در حال رشد است، گفت: «هم‌اکنون افراد متدین و انگیزه دار در تمامی هنرها جزو اقلیت‌ها هستند.»

امام جمعه مشهد در ادامه به اتفاقات خانه سینما اشاره کرد و افزود: «وقتی در خانه سینما اکثریت جریان‌ها همانند فیلم‌نامه نویس‌ها، بازیگران و کارگردانان جزو دسته غیرارزشی هستند سبب می‌شود تا تمامی امکانات نیز برای این جریان باشد.»

علم‌الهدی با اشاره به حرکت‌های اخیر در راستای برگزاری کنسرت در شهر مشهد تصریح کرد: «ما با موسیقی هیچ برخوردی نداریم بلکه برخورد اصلی ما با کنسرت است!»

امام جمعه مشهد ادامه داد: «کنسرت بازاری است که در آن حرکت‌های غیر ارزشی به نمایش گذاشته می‌شود در صورتی که موسیقی یک هنر است و در این بین ما با کنسرت برخورد داریم و نه با موسیقی که یک هنر اصیل ایرانی است.»


ویدیو مرتبط :
آیا امام جمعه مشهد حق دارد کنسرت لغو کند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد یک امام جمعه از برگزاری کنسرت


حجت الاسلام عبدالكریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود در مسجدالنبی(ص) این شهر از عملكرد متولیان فرهنگی قزوین به شدت انتقاد كرد.

فرارو: حجت الاسلام عبدالكریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود در مسجدالنبی(ص) این شهر از عملكرد متولیان فرهنگی قزوین به شدت انتقاد كرد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وی گفت: برگزاری كنسرت‌های موسیقی با مجوز رسمی متولیان امر در این شهر جز لطمه زدن بر ارزشهای مذهبی و فرهنگی و ترویج لهو و لعب نتایج دیگری ندارد. وی افزود: برگزاری این كنسرت‌ها مغایر با اخلاق و آموزه‌های دینی است.