اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد امام جمعه اصفهان از به کارگیری فرمانداران زن در کشور



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

انتقاد آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان از به کارگیری فرمانداران زن در کشور:
صدها مرد در ایران بیکار هستند و با این حال برخی هنوز بر به کار گماردن زنان در برخی مناصب مهم اجرایی مانند فرمانداری اصرار می‌ورزند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری خطی عمل نکنید و به انتخاب افراد ضعیف و کم لیاقت رضایت ندهید.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با انتقاد از به کارگیری فرمانداران زن در کشور اظهار کرد: صدها مرد در ایران بیکار هستند و بعد برخی هنوز بر به کار گماردن زنان در برخی مناصب مهم اجرایی مانند فرمانداری اصرار می‌ورزند! مسئولان باید در تعیین عامل در پست‌های مختلف تقوا به خرج دهند و اگر کسی برای انجام یک کار فردی را انتخاب کند در حالی که به صلاحیت‌های فرد بهتر از او ایمان داشته باشد به خدا، پیامبر و سایر مسلمین خیانت کرده است.

وی با تاکید بر این که این اصل در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد، افزود: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری خطی عمل نکنید و به انتخاب افراد ضعیف و کم لیاقت رضایت ندهید.

امام جمعه اصفهان به سالگرد حقوق بشر در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: حقوق بشر برای دست گیری از مظلومان به تصویب سازمان ملل متحد رسید اما دست اندرکاران این قانون در جهان امروز از ایران به عنوان یک ناقض حقوق بشر یاد می‌کنند در حالی که چشم خود را بر جنایت‌های عربستان سعودی و آل سعود ملعون در خاک یمن می‌بندند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: بر اساس آمارهای موثق عربستان سعودی در طول هفت ماه گذشته 40 هزار بار خاک یمن را بمباران کرده، هشت هزار نفر را قتل عام و 20 هزار نفر زن و مرد و کودک را مجروح کرده است؛ آیا آمریکا و سازمان ملل مرده‌اند؟ همان حقوق بشری که اقدامات عربستان سعودی را محکوم نمی‌کند ایران را به دلیل منع ازدواج سپید یا ازدواج مرد با مرد و زن با زن ناقض حقوق بشر می‌داند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه همواره عده‌ای پس از خطبه‌های نماز جمعه از من ایراد می‌گیرند، افزود: مثلا می‌گویند چرا سخنان مقام معظم رهبری را تحلیل و تفسیر نکرده‌ام یا چرا خطبه‌های نماز جمعه را طولانی برگزار کرده‌ام؛ مگر ممکن است من بتوانم در مدت 10 دقیقه سخنان یک و ساعت و نیمه مقام معظم رهبری را با آن همه مغز و پختگی تحلیل کنم؟

وی با گرامیداشت روز دانشجو در 16 آذر خاطرنشان کرد: پس از کودتای 28 مرداد سال 1332 معاون رییس جمهور آمریکا برای تثبیت قدرت شاه قصد عزیمت به ایران داشت و دانشجویان معترض در مخالفت با این اقدام دست به اعتراض گسترده و سراسری زدند و در نهایت نیز عُمال شاه ابتدا در15 آذر و سپس 16 آذر به دانشگاه تهران ریختند و به روی دانشجویانی که با ظلم و استکبار و استعمار به قیام برخواسته بودند آتش گشودند؛ درود خداوند بر این دانشجویان و نفرین خدا بر افرادی که باعث شدند پس از این تاریخ محمدرضا 25 سال بر این کشور حکومت کند.

امام جمعه اصفهان به آغاز هفته وقف در ایران اشاره و تصریح کرد: وقف صدقه جاریه است؛ چه بسیار اماکن مقدس و علمی که از صدر اسلام تاکنون به وسیله وقف احیا شده و اسباب باقیات و اصالحات وقف کنندگان را فراهم کرده است؛ بر اساس یک روایت اگر شخصی حتی یک عدد خرما را خالصا و مخلصا برای رضای خدا برای اطعام یک فقیر انفاق کند برای او و به اسم او ثبت می‌شود اما امروز چه در مملکت ما می‌گذرد؟ پولداری که از تمکن کافی برای ساخت چندین خانه مسکونی برای فقرا برخوردار است در ماه رمضان یک سینی خرما می‌خرد و به خیال خود در راه خدا انفاق می‌کند؛ این به اعتقاد من از ناسزا هم بدتر است.

طباطبایی نژاد با یادآوری روایتی از پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: روزی پیامبر خطاب به یاران خود پرسیدند " کدام یک از شما مال وارثان خود را از مال خود عزیزتر می‌داند" و یاران همه پاسخ دادند هیچ یک؛ مگر ممکن است کسی مال خود را از مال وارثش عزیزتر بداند؛ آنگاه پیامبر فرمودند "بدانید که هر آنچه انفاق می‌کنید برای شما است و آنچه می‌اندوزید اموال وارثان شما"؛ اکنون حکایت ما است که عده‌ای برای بعد از مرگشان مال‌اندوزی می‌کنند.

وی راهپیمایی بزرگ اربعین را حرکتی جهانی و توصیف‌ناپذیر ارزیابی و اظهار کرد: آنچه رخ داد نه فقط برای حسین (ع) بلکه خواست و اراده خداوند متعال بود؛ البته ما مدام نگران حال زائران بودیم و با خود می‌گفتیم نکند حالا و به ویژه پس از فاجعه منا و صحبت‌هایی که در خصوص بی‌کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج صورت گرفت برخی کشورهای مستکبر منطقه‌ای و جهانی از توان خود برای آسیب به زوّار استفاده کنند اما خوشبختانه و به کوری چشم دشمنان اسلام هیچ اتفاقی نیفتاد و این حرکت جهانی پیام اتحاد کامل مسلمانان را به گوش جهانیان رساند.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پیام امام جمعه فرخی به فرمانداران شهرستان خوروبانک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امام جمعه اصفهان:مردم را نادان فرض کردند/انتقاد از گرانی‌ها



امام جمعه اصفهان:

علت اعتراض بازار نحوه پاسخگوئی رئیس جمهور به مشکلات بود/مردم را نادان فرض کردند

اصفهان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با انتقاد از گرانی‌های اخیر و نوسانات قیمت دلار گفت: دلیل اصلی مشکلات اقتصادی روزهای اخیر سیاست‌های غلط دولت است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان در مورد خارج کردن گروهک تروریستی منافقین از لیست گروهک‌های تروریستی اظهار داشت: باید بگویم این مسئله به دلیل لجبازی‌های آمریکا با کشور ایران است و اقدامات آمریکا نشانه پستی آنهاست.

وی گفت: متاسفانه اخیرا آمریکا به دلیل لجاجت با ایران سازمان منافقین را از لیست تروریستی خود خارج کرده و این مسئله نشانه پستی آنان است و باید بگویم کسانی که این حرکت پلیدانه را ترویج کردند منافقین بودند که بعد از اینها هم القاعده این حرکت‌ها را ادامه داد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه وضعیت گرانی‌ها افسارگسیخته شده است گفت: متاسفانه رئیس جمهور در مصاحبه خود با رسانه‌های گروهی در مورد گرانی‌ها حرف‌هایی نامرتبط بیان کردند و این مسئله باعث اعتصاب بازاریان شد.

وی گفت: به نظر من دلیل اصلی اعتصاب بازاریان در تهران جواب های نامرتبط رئیس جمهور در خصوص گرانی های افسار گیسخته در کشور بوده است چراکه رئیس جمهور در جواب خبرنگاران گرانی ها را ازدولت ندانسته  وظاهرا وی خیال می کند که مردم مشتی نادان و "هالو" هستند.

امام جمعه اصفهان گفت: باید بگویم اگر در بازی شطرنج مهره‌ها را درست نچینی باخته ای و در اقتصاد هم اگر مهره اقتصاد را درست سر جای خود نگذاری به یقین می‌بازی و اشتباهات دولت‌های قبلی هم همین مسئله بوده است و به نظر من این مهره چینی‌های اقتصادی به ضرر اقتصاد بوده است.

وی تصریح کرد: به نظر من درصد کمی از مشکلات اقتصادی و تورم به تحریم دشمنان مربوط است و دلیل اصلی آن سیاست های غلط اقتصادی است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تمامی مشکلات به این دولت مربوط نیست و در دولت های قبلی ریشه دارد، گفت: تاسیس بانک خصوصی از جمله این اقدامات اشتباه است چون این بانک ها پول مردم را جمع کرده و در شرایط فعلی صرف خرید دلار می کنند در حالیکه اگر بانکها دولتی بودند پول مردم به سمت ساخت کارخانجات و تولید هدایت می شد. 

وی اضافه کرد: دلار و سکه جزو کالاهای ضروری مردم نیست و به جز طلا و جواهری که باید زیور زنان باشد فروش سکه در کشور معنایی نمی دهد و پول این گونه خرید ها باید صرف کارهایی شود که ارزش افزوده برای کشور داشته باشد.  

خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: پول ملت نباید خرج این چیزها بشود، پول مردم باید در صنعت و کشاورزی و تجارت هزینه شود، چه کسی باید روی پول مردم مدیریت داشته باشد، این مال بی‌ برنامه گی ماست که نمی‌توانیم و نمی‌دانیم پول مردم را کجا ببریم، حکومت باید این کارها را بکند، دولت باید به اشتباهاتش اقرار کند و درصدد رفع آن برآید، به نظر من بورس هم چندان درست نیست./مهر