اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از وضعیت نامطلوب افراد بی خانمان


استاندار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر اقداماتی که در جهت ساماندهی افراد بی خانمان و نگهداری معتادان انجام می شود مطلوب نیست ، گفت: کاهش آسیبهای اجتماعی در دستور کار معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری تهران و همچنین سازمان بهزیستی قرار دارد.

خبرگزاری مهر: حسین هاشمی در گفتگویی در مورد نگهداری زنان معتاد در سطح شهر گفت: برای افرادی که نیازمند گرمخانه هستند در حال حاضر از سوی شهرداری مراکزی در نظر گرفته شده است که البته بیشتر برای مردان بوده و مراکز زنان بسیار محدود است؛ این کار در تمام دنیا انجام می شود به طوریکه افراد بی خانمان را شب ها نگهداری می کنند و روزها می توانند به سطح جامعه بازگردند.

به گفته وی، اگر این مراکز و گرمخانه ها در سطح تهران افزایش پیدا کنند در این صورت می توانند کمک بزرگی برای جمع آوری افراد بی خانمان و معتاد باشند. البته باید با هماهنگی و مدیریت دستگاههای زی ربط این کار انجام شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه بهزیستی محل نگهداری برای خانواده های بی سرپرست و بی خانمان است گفت: کمیته امداد هم در این قضیه کمک می کند اما چنانچه بتوانیم نقش بهزیستی را در این خصوص تقویت کنیم فعال تر از گذشته اقدامات لازم را در جهت نگهداری افراد بی خانمان انجام می دهد و در این صورت با مدیریت و ساماندهی بخشی از هنجارها و آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اقداماتی که در این راستا در جامعه انجام می شود در مجموع ضعیف است گفت: استانداری وظیفه مدیریت و هماهنگ کردن این مسائل را برعهده دارد تا دستگاه ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند. کاهش آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات بی خانمان و افراد معتاد در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و همچنین در بهزیستی در دستور کار است اما تمامی موارد بسیار در سطح پایین قرار دارد و مطلوب نیست و باید اقدامات لازم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت دستگاهها انجام شود.


ویدیو مرتبط :
بررسی وضعیت نامطلوب پرسپولیس با عابدینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد استاندار تهران از وضعیت ساماندهی افراد بی‌خانمان و زنان معتاد



اخبار,اخباراجتماعی,استاندار تهران

 

 اخبار اجتماعی - انتقاد استاندار تهران از وضعیت ساماندهی افراد بی‌خانمان و زنان معتاد/ اکثر گرمخانه‌ها برای مردان است

به در حال حاضر اقداماتی که در جهت ساماندهی افراد بی خانمان و نگهداری معتادان انجام می‌شود مطلوب نیست، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری تهران و همچنین سازمان بهزیستی قرار دارد.

حسین هاشمی در گفتگو با مهر در مورد نگهداری زنان معتاد در سطح شهر گفت: برای افرادی که نیازمند گرمخانه هستند در حال حاضر از سوی شهرداری مراکزی در نظر گرفته شده است که البته بیشتر برای مردان بوده و مراکز زنان بسیار محدود است؛ این کار در تمام دنیا انجام می‌شود به طوری که افراد بی خانمان را شب‌ها نگهداری می‌کنند و روزها می‌توانند به سطح جامعه بازگردند.

به گفته وی، اگر این مراکز و گرمخانه‌ها در سطح تهران افزایش پیدا کنند در این صورت می‌توانند کمک بزرگی برای جمع آوری افراد بی خانمان و معتاد باشند. البته باید با هماهنگی و مدیریت دستگاه‌های ذی ربط این کار انجام شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه بهزیستی محل نگهداری برای خانواده‌های بی سرپرست و بی خانمان است گفت: کمیته امداد هم در این قضیه کمک می‌کند اما چنان چه بتوانیم نقش بهزیستی را در این خصوص تقویت کنیم فعال‌تر از گذشته اقدامات لازم را در جهت نگهداری افراد بی خانمان انجام می‌دهد و در این صورت با مدیریت و ساماندهی بخشی از هنجارها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه اقداماتی که در این راستا در جامعه انجام می‌شود در مجموع ضعیف است گفت: استانداری وظیفه مدیریت و هماهنگ کردن این مسائل را برعهده دارد تا دستگاه‌ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند. کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات بی خانمان و افراد معتاد در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری و همچنین در بهزیستی در دستور کار است اما تمامی موارد بسیار در سطح پایین قرار دارد و مطلوب نیست و باید اقدامات لازم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت دستگاه‌ها انجام شود.

 اخباراجتماعی - مهر