اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از نیمه‌ افراشته کردن پرچم‌ بریتانیا برای درگذشت پادشاه عربستان



آنها می‌گویند سابقه حقوق بشری عربستان در تبعیض علیه زنان، محدودیت شدید آزادی بیان و مذهب، و مجازات‌های خشن قضایی مانند اعدام و شلاق باعث شده که این ادای احترام تشریفاتی، برازنده پادشاه سابق عربستان نباشد.

نیمه‌افرشته کردن پرچم‌ بریتانیا بر فراز ساختمان‌های دولتی برای ادای احترام به ملک عبدالله پادشاه درگذشته عربستان، انتقادهای شدیدی را به همراه داشته است.

به گزارش بی بی سی، بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی، بعد از درگذشت یک حاکم سلطنتی خارجی، پرچم‌ها در بناهای دولتی و سلطنتی بریتانیا به حالت نیمه‌افراشته در می‌آید.

بر همین اساس روز جمعه، ۲۳ ژانویه، پرچم بریتانیا بر فراز تعدادی از ساختمان‌های مهم مانند دفتر نخست‌وزیری، کاخ باکینگهام و کلیسای وست‌مینستر از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب نیمه‌افراشته شد.

اما شماری از سیاستمداران، گروه‌های حقوق بشری و رسانه‌های بریتانیا به این اقدام اعتراض کرده‌اند.

در پی مرگ ملک عبدالله پرچم بریتانیا بر فراز ساختمان پارلمان به حالت نیمه‌افراشته درآمد

اخبار,اخبار بین الملل ,پادشاه عربستان

 
آنها می‌گویند سابقه حقوق بشری عربستان در تبعیض علیه زنان، محدودیت شدید آزادی بیان و مذهب، و مجازات‌های خشن قضایی مانند اعدام و شلاق باعث شده که این ادای احترام تشریفاتی، برازنده پادشاه سابق عربستان نباشد.

صدور حکم هزار ضربه شلاق برای یک وبلاگ‌نویس و همین طور انتشار ویدئوی سر بریدن یک زن در ملاء عام در روزهای اخیر باعث توجه بیش از پیش به وضعیت حقوق بشر در عربستان شده است.

واکنش رهبران بریتانیا
بخشی از پیام ملکه بریتانیا به پادشاه جدید: برادر شما، عبدالله انسانی برجسته بود که عمرش را در راه خدمت به کشورش و خدمت به اسلام صرف کرد... او همواره با اقداماتش برای ایجاد صلح و تفاهم میان ملت‌ها و ادیان در یادها خواهد ماند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفت که از شنیدن خبر درگذشت ملک عبدالله "به شدت اندوهگین" شده و افزود که او "به خاطر سال‌ها خدمت به پادشاهی عربستان و تعهدش به صلح و تقویت تفاهم میان ادیان به خاطر سپرده خواهد شد."

تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا، ملک عبدالله را "متحدی استوار و مطمئن" و "تجددگرایی صبور و زبردست" در منطقه خواند. 

اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
دسته عزاداری و بر افراشته شدن پرچم امام حسین در عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرچم 209 کشور عضو فیفا نیمه افراشته شد



اخبار,فیفا,مرگ نیلسون ماندلا


اخبار ورزشی- پرچم 209 کشور عضو فیفا نیمه افراشته شد

پرچم تمامی 209 کشور عضو فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در پی درگذشت نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با آپارتاید، به حالت نیمه افراشته درآمد و تمامی مسابقات آتی ملی با یک دقیقه سکوت آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا از فیفا، نلسون ماندلا قهرمان مبارزه با تبعیض ن‍ژادی و رییس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی پس از ده ها سال مبارزه مستمر علیه ن‍‍ژادپرستی، سرانجام روز پنجشنبه در سن 95 سالگی درگذشت.

رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در همین راستا یاد و خاطره وی را گرامی داشت وهمدردی عمیق خود را به خاطر فقدان چنین شخصیت برجسته ای ابراز کرد.

سپ بلاتر در پیام تسلیت خود گفت: با اندوه فراوان مراتب احترام خود را به یک انسان فوق العاده و شاید یکی از بزرگترین انسان های زمان و همچنین دوست عزیزم، نلسون ماندلا، ابراز می کنم.

وی افزود: او و من به قدرت استثنایی فوتبال برای اتحاد مردم در صلح و دوستی و اینکه فوتبال می تواند به عنوان مدرسه زندگی، ارزش های اجتماعی را به مردم بیاموزد، ایمان راسخ داشتیم.

بلاتر آورده است: او وقتی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به ورزشگاه ژوهانسبورگ رفت، مورد تشویق و احترام حاضران قرار گرفت. او انسانی مردمی بود که در قلب آنها جای داشت و من آن زمان یکی از بهترین لحظات زندگی ام را تجربه کردم. جام جهانی آفریقای جنوبی از نظر او رویایی بود که به حقیقت پیوست.

رییس فیفا خاطرنشان کرد: نلسون ماندلا برای همیشه در قلب های ما خواهند ماند. خاطره مبارزات به یادماندنی او علیه ظلم و ستم، جذبه باورنکردنی اش و ارزش های مثبتی که داشت، با ما خواهند ماند.

اخبار ورزشی - ایرنا