اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از نحوه برگزاری مجالس ختم


آیت‌الله سبحانی با انتقاد از نحوه برگزاری مجالس ختم گفت: دراین مجالس از یک سو مداح می‌خواند از سویی پذیرایی می‌شود و در جای دیگر قرآن تلاوت می‌شود، همه این موارد اهانت به قرآن است.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله سبحانی با انتقاد از نحوه برگزاری مجالس ختم گفت: دراین مجالس از یک سو مداح می‌خواند از سویی پذیرایی می‌شود و در جای دیگر قرآن تلاوت می‌شود، همه این موارد اهانت به قرآن است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در پایان درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم مجلس ختم برای اموات در کشور اظهار کرد: مجالس ترحیم که برای بزرگداشت افراد برگزار می‌شود از عیب و نقص فراوانی برخوردار است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در جایی که قرآن خوانده می‌شود، نباید برنامه‌های دیگری از جمله پخش چایی، خرما و یا مداحی باشد.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به سبک و سیره آیت‌الله العظمی بروجردی در گرامیداشت قرآن گفت: آیت‌الله العظمی بروجردی، نقل می‌کردند که در اتاقی که قرآن و یا کتاب‌های دعای دیگر وجود دارد هرگز پای خود را دراز نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، سبحانی تاکید کرد: اگر افرادی از خارج کشور به داخل بیایند و این برنامه‌ها را ببینند چه برداشتی خواهند داشت؛ این‌گونه برنامه‌ها وهن به قرآن است.


ویدیو مرتبط :
استاد واعظ سخنران مجالس ختم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد کاگاوا از نحوه برگزاری جام ملتها


شین جی کاگاوا ستاره تیم ملی ژاپن گفت: ما مقابل اماراتی ها بازی مشکلی داریم.

ورزش سه: کاگاوا در خصوص بازی با امارات گفت: اماراتی ها خوب بازی می کنند و تیمی قابل احترام برای ما هستند . ما در دوره مقدماتی با دو تیم عراق و اردن و فلسطین روبروش شدیم ولی امارات از هر سه تیم قوی تر است. مربی ما گفته است، امارات را دست کم نگیریم و آنها را با سه تیم عربی که به آنا بازی کرده ایم مقایسه نکنیم.

او در خصوص احتمال شکست در این دیدار گفت: اماراتی ها خوب بازی می کنند ولی ما هم مدافع عنوان قهرمانی هستیم و می توانیم این عنوان را تکرار کنیم. ما به استرالیا برای قهرمانی آمده ایم.

بازیکن ژاپنی بورسیا دورتموند اضافه کرد: من دو بازیکن اماراتی یعنی عبدالرحمان و مبخوط را بهترین بازیکنان این تیم می دانم. آنها یکدیگر را در زمین خوب پیدا می کنند اما فراموش نکنید ما تیم ملی ژاپن هستیم.

کاگاوا در پایان مسابقه خود از برگزاری مسابقات در شهرهای مختلف انتقاد کرد و گفت : ما بیشترین ضرر را کرده ایم چون در سه شهر مختلف بازی کردیم و برای بازی با عراق به شهر سیدنی رفتیم.

کاگاوا فراموش کرده است ایران نیز چنین شرایطی داشته است.