اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از مدیران پروازی یک کلانشهر


روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به استقرار کار و زندگی دو نفر از مسئولان اهواز در دو استان مختلف، از این «مدیران پروازی» انتقاد کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به استقرار کار و زندگی دو نفر از مسئولان اهواز در دو استان مختلف، از این «مدیران پروازی» انتقاد کرد.

یکی از مسئولان کلان‌شهر اهواز و معاونش، به دلیل اقامت خانواده‌هایشان در استان دیگر مجبورند مدیران پروازی باشند در حالی که اهواز و روستاهای اطراف آن و حاشیه‌نشین‌هایش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و عدم حضور همیشگی این مسئولان در شهری با حساسیت اهواز موجب تعجب است!

متاسفانه برخی انتصابات استاندار خوزستان و وزارت کشور همچنان علامت‌های سئوال زیادی را برای علاقمندان دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است.


ویدیو مرتبط :
حضور مدیران پروازی در نهادهای دولتی و خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی به مدیران همیشه در حج: آنها اگر مفید نیستند چرا مسئولیت دارند؟



حج تمتع, انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی به مدیران همیشه در حج

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی به مدیران همیشه در حج: آنها اگر مفید نیستند چرا مسئولیت دارند؟

 روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود نوشت:

این روزها به هر اداره و نهاد و مؤسسه‌ای سر بزنید خواهید دید یک یا چند نفر از مدیران و افراد کلیدی آنها حضور ندارند. در پاسخ به این سؤال که علت غیبت چیست؟ خواهید شنید حضرات به حج مشرف شده‌اند.

در نظر اول، این پاسخ بسیار جالب و خوشحال کننده است و از زبان شنونده، دعائی را هم بدرقه راه این حضرات به حج رفته می‌کند،‌ ولی بعد از آنکه اندکی پرس و جو کنید مشخص می‌شود اکثر آنان نه برای انجام حج واجب بلکه به عنوان کارگزار یکی از دستگاه‌های مربوط به حج عازم مکه شده‌اند و البته برای چندمین بار است که مشرف می‌شوند!

 

اگر از خودشان بپرسید چرا کارتان، که وظیفه اداری یا علمی و آموزشی و یا خدمت رسانی از نوع دیگر به مردم است، را رها کرده‌اید و برای چندمین بار به مکه مشرف شده‌اید؟ در جواب می‌گویند به عنوان یک واجب عینی این مأموریت را پذیرفته‌ایم و اگر نمی‌پذیرفتم این کار مهم زمین می‌ماند و کار حج لنگ می‌شد.

در دولت‌های گذشته بارها بخشنامه‌هائی برای جلوگیری از این اقدام غیرمنطقی صادر شد و مسئولان دولتی وعده‌هائی برای جلوگیری از آن دادند، اما به این دستورالعمل یا هرگز عمل نشد و یا بعد از مدت کوتاهی به فراموشی سپرده شد.

 

نمی‌توان دولت‌های گذشته را به عدم تمایل به جلوگیری از این روش نادرست متهم کرد ولی قطعاً می‌توان از آنها این گلایه را داشت که چرا اراده‌ای جدی در اجرای بخشنامه‌های خود نشان ندادند و پیگیر اجرای آن نشدند.

درخصوص حج امسال از این دولت انتظاری نیست، چرا که تمام تصمیمات در زمینه سفرها قبلاً گرفته شده بود و اقدامات نیز صورت گرفته و بخش عمده‌ای از سفرها انجام شده و لغو کردن بقیه سفرها نیز امکان پذیر نیست.

 

دولت یازدهم برای اعمال قانون و نظم و نسق بخشیدن به این موضوع فرصت خوبی دارد و از هم اکنون می‌تواند ضمن انجام بررسی‌های لازم، به تصمیم مطلوبی برسد و مقدمات اجرای آن تصمیم را برای سال آینده فراهم نماید و تکلیف پدیده مدیران همیشه در حج را برای همیشه روشن کند.

امور حج قطعاً باید توسط افرادی که تجربه و اطلاعات لازم را دارند اداره شود، اما این تجربه و اطلاعات نباید در انحصار افراد خاصی باشد. گردش مدیریت‌ها و عمومیت پیدا کردن تجربیات به افراد مختلف، یک اصل اجتناب ناپذیر است. مهم‌تر اینکه اصولاً این امور نباید برعهده مدیرانی که در دستگاه‌های دیگر مشغول به کار هستند گذاشته شود.

 

آنها اگر در مسئولیت‌های خود مفید نیستند چرا مسئولیت دارند؟ و اگر مفید هستند چرا هر سال بیش از یکماه مسئولیت خود را ترک می‌کنند و کار مردم را لنگ می‌گذارند؟

اراده و عزم دولت یازدهم برای مقابله با این پدیده غیرمنطقی می‌تواند مشکل را حل کند و به این روش زیان بخش خاتمه دهد./ روزنامه جمهوری اسلامی