اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از قصور در برخورد با «روزه‌ خواری»


رئیس دیوان عدالت اداری نسبت به تظاهر به روزه خواری برخی افراد در ماه مبارک رمضان و عدم برخورد نیروی انتظامی با آن انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دیوان عدالت اداری نسبت به تظاهر به روزه خواری برخی افراد در ماه مبارک رمضان و عدم برخورد نیروی انتظامی با آن انتقاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه شانزدهم تیرماه هیات عمومی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه اخلاقی، فردی و شرعی همه ماست و ما نمی توانیم نسبت به کارهای حرام به ویژه تظاهر به روزه‌خواری برخی بی تفاوت باشیم.

وی افزود: وظیفه نیروی انتظامی این است که با مظاهر گناه و معصیت در جامعه برخورد کند و این علاوه بر تکلیف شرعی یک وظیفه سازمانی است، در حالی که آنان تنها به دادن بیانیه و اطلاعیه اکتفا می‌کنند. ما از قصور نیروی انتظامی در این مورد گلایه مندیم.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید نشانه های تقوا ملموس باشد، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی و در کشوری که نام امیرالمومنین را در پیشانی خود دارد، ملاحظه می‌شود که معدودی با کمال پررویی، حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت نمی‌کنند، که این موجب تاسف است.

منتظری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است، تصریح کرد: تظاهر به روزه خواری و سکوت در مقابل آن برای جامعه شیعی و ولایی ما غیرقابل توجیه است و مردم و مسئولان به ویژه نیروی انتظامی در صورت قصور در برخورد با این پدیده باید جوابگو باشد.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که در نظام اسلامی، حکومت فقط مسئول بهداشت و نان مردم و رسیدگی به ظواهر زندگی آنان نیست بلکه وظیفه توجه به زندگی معنوی آنان را نیز عهده دار است.

رئیس دیوان عدالت اداری اظهار امیدواری کرد که مسئولان امر نسبت به این آسیب جدی در جامعه توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

منتظری در بخش دیگری از اظهاراتش به ویژگی های ماه رمضان و عبادت در آن پرداخت و گفت: روزه در میان عبادات از ویژگی خاصی برخوردار است، به این ترتیب که همه عبادات جنبه اثباتی دارند، یعنی شخص باید مجموعه اعمالی را برای تحقق آن انجام دهد، لکن ویژگی روزه این است که در این نوع عبادت فرد هیچ عملی را انجام نمی دهد و تنها با قصد و نیت از ابتدای طلوع فجر تا اول مغرب از مبطلات امساک می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که این عبادت با قصد و نیت دورنی محقق می‌شود، نمی تواند ریا داشته باشد و قطعا منظور آن روزه ای است که پرهیزکاری در آن است.


ویدیو مرتبط :
به احترام روزه داران,در مکان های عمومی روزه خواری نکنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز برخورد پلیس با روزه خواری در پایتخت (+عکس)



اخبار اجتماعی - آغاز برخورد پلیس با روزه خواری در پایتخت (+عکس)

همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، پلیس تهران بزرگ طرح ویژه برخورد با تظاهر به روزه خواری را در اماکن عمومی پایتخت به اجرا گذاشته است.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ماموران موتورسوار و خودرویی پلیس پایتخت با هرگونه تظاهر به روزخواری از جمله استعمال دخانیات برخورد می کنند.
 
ماموران پلیس اماکن تهران بزرگ ضمن بازدید از اغذیه فروشان در نقاط مختلف شهر نسبت به برخورد با واحدهای صنفی متخلف این حوزه و پلمپ آنها اقدام می کنند.
 
سرهنگ ˈعلیرضا محرابیˈ رییس پلیس امنیت تهران بزرگ در این باره گفت: تسهیلات ویژه ای برای اغذیه فروشان، طباخی ها و حلیم فروشی ها در نظر گرفته شده است، بدین صورت که این صنوف می توانند از اذان مغرب تا سحر به فعالیت های صنفی خود ادامه دهند.
 
وی با تاکید بر این که برابر دستور صادره با فعالیت غیرمجاز اغذیه فروشی ها در تهران به طور جدی برخورد می شود، اظهار کرد: مامورین پلیس پایتخت با هرگونه تظاهر به روزه خواری به طور جدی برخورد کرده و با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با مقام محترم قضایی خودروی افرادی که تظاهر به روزه خواری کنند، توقیف می شود.
 
وی همچنین از تامین امنیت بوستانها، مراکز فرهنگی، تفریحی و مذهبی تهران پس از افطار در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برابر تدابیر اتخاذ شده مامورین پلیس تهران با گشت های پیاده و موتور سوار تامین امنیت این مراکز را برعهده خواهند داشت.
 
محرابی افزود: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده فعالیت غیرمجاز واحدهای صنفی پذیرایی می توانند مراتب را از طریق شماره 110 به پلیس اعلام تا موضوع در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 

اخبار,اخبار اجتماعی , برخورد پلیس با روزه خواری

 اخبار اجتماعی - ایسنا