اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از فروش آزادانه مواد آتش‌ زا در تهران


رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از فروش آزادانه مواد محترقه در چهارراه مولوی، گفت: تنها مانده در بساط این افراد، نارنجک فروخته شود.

خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از فروش آزادانه مواد محترقه در چهارراه مولوی، گفت: تنها مانده در بساط این افراد، نارنجک فروخته شود.

مهدی چمران در جلسه علنی روز سه‌شنبه با اشاره به فروش مواد آتش‌زا در چهارراه مولوی و پله نوروز، گفت: شب گذشته ساعت ۲۲:۳۰ شب به محله قدیمی خودمان در نوروزخانه و چهار راه مولوی رفته بودیم که دیدیم اجتماع عظیمی آن موقع شب در این محله برپاست و جمعی آزادانه در پله‌های نوروزخان و چهارراه مولوی در حال فروش مواد محترقه هستند و در میان آنها تنها خمپاره وجود نداشت.

وی از اهالی رسانه و نیروی انتظامی درخواست کرد تا اطلاع‌رسانی در خصوص مکان‌های عرضه این نوع مواد آتش‌زا در تهران، زمینه جمع‌آوری آن را فراهم کند.

چمران ادامه داد: گفته می‌شود ۱۰ هزار تن از این مواد جمع‌آوری شده، با این وجود به راحتی این مواد محترقه در سطح شهر در حال خرید و فروش است.

در ادامه این جلسه فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ما در بچگی‌ آئین نوروز و چهارشنبه‌سوری داشتیم اما متاسفانه این آئین فراموش شده است که باید سنت‌های صحیح احیا شود.

وی از مسئولین شهری خواست برای آنکه نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد شود و برنامه‌ریزی‌های صحیح، زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مراسم‌های سنتی فراهم شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد کرد در بوستان آب و آتش می‌شود شکل صحیح مراسم چهارشنبه‌سوری را اجرا کرد.

به گفته دانشور، حالا که مردم اینگونه مراسم چهارشنبه‌سوری را به جا می‌آورند و تنها مانده موشک هوا کنند، ما کمک کنیم به برگزاری یک مراسم سنتی.

محسن سرخو نیز خطاب به رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بیشتر مشکلاتی که بیان شد، مرجع رسیدگی‌اش وزارت بهداشت است و این گزارشات باید به وی ارسال شود.

غلامرضا انصاری نیز در این جلسه پیشگیری از سوختگی را موثرترین عامل کاهش سوختگی در کشور دانست و گفت: متاسفانه بحث نشاط اجتماعی در کشور مغفول مانده و با ساماندهی جشن‌های چهارشنبه‌سوری، می‌توان از بروز حوادث بزرگ جلوگیری کرد.


ویدیو مرتبط :
دستگاه بسته بندی مواد آتش زا،ساخت ماشین سازی عدیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مواد فروش حرفه‌ای تهران با شلیک تیر دستگیر شد



اخبار حوادث - مواد فروش حرفه‌ای تهران با شلیک تیر دستگیر شد

پسر شروری که به طرز ماهرانه‌ای اقدام به فروش و توزیع مواد مخدر در سطح شهر تهران می‌کرد،‌ شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مردم سالاری، در راستای اجرایی نمودن دستورات سلسه مراتب فرماندهی و برخورد بی‌امان و مقتدرانه با فروشندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ اقدامات گسترده اطلاعاتی و عملیاتی با محوریت پرسنل تجسس کلانتری نواب به اجرا در آمده و با بسیج کلیه امکانات و بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی نسبت به دستگیری فراگیر و هدفمند و اثر گذار اقدام می شود.

 به دنبال این موضوع، ساعت 17:30 روز یک شنبه عوامل تجسس کلانتری در حین گشت زنی و انجام اقدامات محوله در آدرس خ امام خمینی متوجه فرد جوانی به هویت «ستار» شدند که در بررسی و بازرسی بدنی از این فرد مقدار یک گرم شیشه کشف گردید، با توجه به کشف مواد مخدر از این فرد خواسته شد نسبت به معرفی صاحب جنس و فروشنده اصلی با ماموران همکاری نماید، تا اینکه با تلفن همراه فروشنده اصلی تماس گرفته شد و مقرر گردید مقداری مواد بر سرقرار حاضر کند. با توجه به اطلاعات ارائه شده از این فرد و شناخت قبلی نسبت به پوشش نامحسوس محل اقدام شد، پس از حدود 20دقیقه انتظار فرد فروشنده با یکدستگاه موتور در محل حاضر و شناسایی شد.

این متهم که بعدا خود را سامان معرفی نمود وقتی خودش را در محاصره مامورین دید اقدام به فرار با موتورش نمود که ماموران راه را بر وی سد کردند و به داخل یک کوچه بن بست هدایت شد.

این سوداگر مرگ باز هم به دستور مامورین توجهی نکرد و قصد زیر گرفتن ماموران را داشت که جهت متوقف نمودن متهم، با توجه به قانون بکارگیری سلاح یک تیر هوایی و یک تیر جنگی شلیک شد. تیر دوم به لاستیک جلو موتور اصابت کرد و متهم در حالیکه مقاومت می‌نمود دستگیر و کنترل شد.

همچنین در بررسی از داخل موتور وی و زیر باک مشخص شد این فرد موادش را در یک قاب آهنی گذاشته و بطور ماهرانه ای بوسیله آهن ربا به زیر باک موتورش چسبانده که براحتی مورد شناسایی قرار نگیرد.

سرانجام مقدار 9 گرم شیشه و 3 گرم هروئین بصورت بسته بندی و آماده بفروش کشف و هر دو متهم تحت الحفظ به کلانتری دلالت داده شدند و موتور هم به پارکینگ انتقال گردید.

سرهنگ سیدعباس نازرفتار رئیس کلانتری 108نواب درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: تیر اندازی ماموران هیچ گونه خسارت جانی یا مالی در پی نداشت ،این فرد دو گوشی تلفن همره نوکیا ساده داشت که دائما زنگ می‌خورد و افراد پشت خط خواهان مواد مخدر و خرید از این فرد بودند. گفتنی است، در این رابطه متهم پس از دستگیری جهت تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت. 

اخبار حوادث - مردم سالاری