اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از بی حجابی و کشف حجاب در خودرو


آیت‌ الله محمد علی موحدی کرمانی با بیان اینکه کسانی که بی‌حجاب هستند و یا کشف حجاب می‌کنند می‌خواهند به نظام دهن کجی کنند اظهار کرد: به اعتقاد من کسانی که می‌خواهند به نظام دهن کجی کنند بی‌حجابی و یا کشف حجاب می‌کنند من برخی از این صحنه‌ها را دیده‌ام و خجالت کشید‌ام و قطعا این وظیفه نیروی انتظامی است که با گناه علنی برخورد کند و اگر برخورد نکند خودش گناهکار است.

خبرگزاری ایسنا: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: به افراد لاابالی تذکر می‌دهم که بدانید تمام کارهای زشت شما تحت نظر پلیس سری است و با شما به مناسب‌ترین نحو برخورد خواهد شد.

آیت‌ الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیکی فصل تابستان و مشاهده مواردی از بد حجابی اظهار کرد: فصل تابستان نزدیک است و از مردم شریف و نجیب ایران و به ویژه استان تهران انتظار می‌رود پوشش اسلامی را رعایت کنند و نیروی انتظامی نیز هزاران مامور نامحسوس را به کار گرفته است و با روش‌های بسیار متین، ارزنده و حساب شده و با مراعات تمام شرایط امر به معروف و نهی از منکر به این موضوع توجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که بی‌حجاب هستند و یا کشف حجاب می‌کنند می‌خواهند به نظام دهن کجی کنند اظهار کرد: به اعتقاد من کسانی که می‌خواهند به نظام دهن کجی کنند بی‌حجابی و یا کشف حجاب می‌کنند من برخی از این صحنه‌ها را دیده‌ام و خجالت کشید‌ام و قطعا این وظیفه نیروی انتظامی است که با گناه علنی برخورد کند و اگر برخورد نکند خودش گناهکار است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: به افراد لاابالی تذکر می‌دهم که بدانید تمام اعمال زشت شما تحت نظر پلیس سری است و با شما به مناسب‌ترین نحو برخورد خواهد شد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه دولت در موارد متعددی اعلام کرده که مطیع قانون است گفت: قانون محترم است و دولت نیز بارها اعلام کرده که مطیع قانونی است که مجلس تصویب کند و مخالفت با این قانون به تعبیر امام (ره) مخالفت با اسلام است. هرچند که نهی از منکر نیازی به قانون ندارد و یک وظیفه دینی است. مگر ما برای روزه، نماز یا حج به مصوبه مجلس نیاز داریم؟

وی با اشاره به اینکه امر به معروف به مراتب مهمتر از حج و روزه و نماز است گفت: گاهی عنوان می‌شود که مردم آزاد‌اند بله مردم آزاد هستند اما آزادی‌شان محدودیت دارد و آن آزادی که بخواهد وزن نظام را پایین بیاورد و هتک خون شهدا را بکند ممنوع است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اگر کسی درخانه‌اش برود و گناهی بکند نه من مسئولم نه نیروی انتظامی و نه کس دیگری اما وقتی پشت فرمان اتومبیل کشف حجاب می‌کنند دیگر نمی‌شود بی‌تفاوت بود.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ضرورت تامین امنیت حجاج در موسوم حج اظهار کرد: به وعده‌های وهابی‌ های خبیث که دشمن شیعه و ایرانی هستند نباید اعتماد کرد؛ چراکه آن ملای نادان و احمقشان می‌گوید اگر شیعیان را بکشید نه تنها خونشان مباح است بلکه به بهشت هم خواهید رفت و حال سوالی که پیش می‌اید این است که اگر یک حاجی از ایران به مکه برود و یک احمق به خاطر چنین فتوایی او رابکشد تا به بهشت برود تکلیف چیست؟ باید امنیت حجاج تامین شود.

وی افزود: به آل سعود می‌گویم که هر چه می‌خواهید برای آمریکا خوش رقصی کنید و از اسلام جدا شوید اما منتظر انتقام الهی باشید و بدانید همین آمریکا اگر روزی بیدار شوید و بخواهید در برابرش بایستید شما را چون کاغذی یکبار مصرف به زباله دان تاریخ خواهد انداخت.

موحدی کرمانی ادامه داد: رژیم آل سعود یک روز در منا حجاج را می‌کشد و روزدیگر با ریختن سنگ و آهن بر سر حجاج خونشان را می‌ریزد و دیگر روز نیز در اجلاس سران کشورهای اسلامی بذر تفرقه می‌پاشد. در حالیکه سران این رژیم باید بدانند روزی کاخ شیشه‌ای‌شان همچون خانه عنکبوت از هم خواهد پاشید.

وی با بیان اینکه آل سعود از برائت از مشرکین در مراسم حج ناراحت است اظهار کرد: این رژیم از برائت از مشرکین در مراسم حج ناراحت است مگر مشرک هستید که از برائت از مشرکین ناراحت می‌شوید؟ خودتان می‌فهمید چه می‌کنید؟ شما احکام قرآن را مورد به مورد زیر پا گذاشته‌اید و بهتر است یکباره بگویید که قرآن را قبول ندارید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به در پیشرو بودن برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران اظهار کرد: کتابهایی از سراسردنیا به این نمایشگاه می‌آیند و کشورهایی مختلف فرهنگ خود را از طریق کتاب به سایر کشورها تزریق می‌کنند من به مسئولین هشدار می‌دهم که اگر کتاب منحرفی به این نمایشگاه برود و جوانی آن را بخرد و به خانه ببرد و گمراه شود در برابر خدا مسئول هستند.

وی با اشاره به دوران مسئولیتش در سپاه پاسداران اظهار کرد: من وقتی در سپاه پاسداران مشغول بودم یک بار دستور دادم که کتاب هایی را که به نمایشگاه می‌رود را بررسی کنم و گزارشی که به من رسید نشان داد که تعداد بسیاری از این کتاب‌ها ضد اسلام، ضد خدا، ضد پیامبر و ضد نظام است و از برگزاری آن نمایشگاه کتاب صرفنظر کردیم.

وی با تاکید براینکه با چنین شرایطی بهتر است اصلا نمایشگاه کتاب برگزار نشود اظهار کرد: ما اصلا نمایشگاه کتاب نمی‌خواهیم تا درهای کشورمان را به هر کشوری بازکنیم و جامعه مان را به انحراف بکشانیم و هنوز هم دیرنشده است و لازم است جمعی از کارشناسان بر روی کتابهایی که به نمایشگاه وارد می‌شوند نظارت داشته باشند تا اجازه ورود کتاب‌های انحرافی و گمراه کننده را به نمایشگاه کتاب ندهند.

موحدی کرمانی دربخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مساله برجام اظهار کرد: به تیم مذاکره کننده هسته‌ای و وزارت خارجه‌ هشدار می‌دهم که دشمنی در برابرشما قرار گرفته است که به قولش اعتمادی نیست و پیوسته به دنبال اعمال تحریم‌های تازه است و می‌خواهد با تحریم‌های پی در پی ایران را از پای بیاندازد، اما درود بر رهبر انقلاب که فرمود خود را از درون تقویت کنید و به خود اتکا داشته باشید تا بتوانیم در برابر تحریم ها مقاومت کنید.

به گزارش ایسنا، موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه ظهر امروز تهران با بیان اینکه در طول تاریخ بسیار پیش آمده که انسان های جاهل در جامعه جلو افتادن و عاملان خانه نشین شده‌اند اظهار کرد: قرآن به ما می‌گوید برای اینکه به ظلمات گرفتار نشویم باید به دنبال کسی برویم که راه می‌شناسد و مسلمانان باید ببینند چه کسی روشن، عالم و آگاه است تا از او پیروی کنند.

وی با اشاره به خانه نشینی حضرت علی (ع) در دوران خلفای راشدین اظهار کرد: فضائل امیر مومنان قابل شمارش نیست و همه از یهودی تا مسیحی، مسلمان از فضائل او می‌گویند این شخص چرا باید 25 سال خانه نشین شود؟

وی با طرح این پرسش که در دوران غیبت و عدم ظهور ائمه معصومین تکلیف مسلمانان چیست؟ اظهار کرد: امروز مسلمانان اگر در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی تردیدی دارند باید پیش کسی بروند که اسلام را می‌شناسد و او را به عنوان رهبر قبول کند که خوشبختانه در قانون اساسی ما نیز مساله رهبری و ولایت مشخص شده و شرایط لازم برای برعهده گرفتن رهبری نیز تعیین شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه حرف آخر را رهبری می‌زند و بعد از آن کسی حق ندارد نظری بدهد اظهار کرد: در مسائلی چون نماز، روزه و حج مسلمانان اختیار دارند که مقلد مراجع مختلف تقلید باشند اما در مسائل مربوط به حکومت و مواضع سیاسی دفاعی و اجتماعی و نیز مقاومت در برابر دشمنان همه چه شیعه و چه سنی باید مطیع رهبری باشند و رهبری نیز موظف است با مردم مشورت کند و این را قانون نیز مشخص کرده اما در نهایت تصمیم نهایی با خود رهبری است.


ویدیو مرتبط :
حجاب یا بی حجابی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب جریمه برای کشف حجاب در خودرو


سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس از مصوبه این کمیسیون مبنی بر جریمه یکصد هزار تومانی پلیس برای رانندگان مزاحم نوامیس و کشف حجاب در خودرو خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون، گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس برای بررسی طرح عفاف و حجاب، 2 ماده این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: طبق ماده یک طرح عفاف و حجاب، رانندگان یا سرنشینان وسیله نقلیه‌ای که اقدام به کشف حجاب و روزه‌خواری و یا رانندگانی که مزاحمت‌هایی را برای نوامیس مردم ایجاد می‌کنند و یا حرکات غیر متعارف خلاف عفت عمومی از خودشان بروز می‌دهند، متخلف محسوب شده و مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آنها برخورد کنند.

سخنگوی کمیسیون مشترک فرهنگی و قضایی مجلس در همین زمینه تصریح کرد: براساس ماده یک طرح عفاف و حجاب، مأموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند با آن دسته از رانندگانی که برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کرده و یا در خودروی خود اقدام به کشف حجاب و یا در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری می‌کنند، برخورد کرده و جریمه 100 هزار تومانی برای آنها لحاظ کنند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: البته برای این دسته از رانندگان متخلف، علاوه بر جریمه یکصد هزار تومانی، در صورت تکرار این تخلفات 10 نمره منفی، طبق موضوع ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز لحاظ شده و وسیله نقلیه آنها نیز به مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد.

وی در پایان به ماده 2 طرح عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: براساس ماده 2 این طرح، دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل تمامی کارکنان دولت می‌شود، در صورت ارتکاب به تخلف مندرج در بند 20 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری، مشمول طرح عفاف و حجاب، توبیخ کتبی و درج در پرونده استخدامی شده و باید در مورد شخص متخلف تصمیم‌گیری شود؛ البته در صورت تکرار تخلف، به کسر حقوق فوق‌العاده شغل و یا عناوین مشابه و کسر یک سوم از حقوق یک ماه محکوم می‌شوند.