اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از بدحجابی زنان تهرانی


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: امام جماعت یک مسجد لندن به بنده می‌گفت «هرگاه به ایران می‌آییم وقتی فرزندانمان بی حجابی شهر تهران را می‌بینند تحت تأثیر قرار گرفته و می‌گویند مگر این کشور اسلامی نیست پس چرا این‌گونه هستند و شما به ما این قدر سخت می‌گیرید».

خبرآنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران شامگاه 24 تیرماه در مراسم سالروز تأسیس این مکان مقدس که با حضور دستگاه‌های فرهنگی فعال در مراسم نیمه شعبان برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

 خبرگزاری رسا وابسته به حوزه علمیه قم نوشت: تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که در پیچ تاریخی حساسی هستیم، بیان داشت: در این پیچ تاریخی تکالیف بسیار بزرگی را بر عهده داشته و باید هوشیار باشیم که مبادا به سبب نعمت نظام اسلامی از این تکالیف عظیم غفلت کنیم.

وی افزود: غرب همزمان با راه‌اندازی پدیده‌ای به نام مسابقات جهانی فوتبال قلب،‌ روح و افکار جامعه جهانی را مشغول کرده و با یک کار سازماندهی شده دست به بزرگ ترین جنایات علیه بشریت به ویژه مسلمانان می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به این‌که یکی از سیاست‌های فرهنگی غرب تسخیر افکار عمومی به وسیله ستارگان سینما و فوتبال است، خاطرنشان کرد: همزمان با مسابقات جهانی فوتبال که میلیون‌ها نفر تماشاگر آن هستند بزرگ ترین جنایات در سوریه و عراق از سوی مستکبران درحال رخ دادن است.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی نیز همزمان با هر دوره از این مسابقات علیه ملت مظلوم فلسطین جنایات فراوانی کرده و آن‌ها‌ را به شهادت می‌رساند، این همه جنایات هولناک واقعا غیر قابل تصور است.

تولیت مسجد مقدس جمکران نسبت به توطئه‌ کشورهای استکباری برای ایجاد درگیری میان مسلمانان هشدار داد و گفت: کشورهای مستکبر به ویژه رژیم صهیونیستی می‌خواهد با نشان دادن پرچم گروه تروریستی داعش در مراسم تشییع پیکر مردم مظلوم فلسطین افکار عمومی مسلمان را علیه غزه بسیج کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: در گذشته می‌گفتند که مردم غزه برای صدام مراسم ختم گرفته‌اند، ولی بنده از اسماعیل هنیه در هنگام سفر به ایران پرسیدم که او قسم خورد ما هرگز چنین کاری را انجام ندادیم، بلکه این اطلاعیه از سوی فلان فرد در منطقه غرب رود اردن صادر شده بود..

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه سخنان خود با اشاره به مصافحه برخی هنرمندان در جشنواره‌‌ها اظهار داشت: برخی مصافحه یک هنرپیشه با مرد دیگر را افتخار تلقی کردند، غربی‌ها هنرپیشه ما را به عنوان نماینده ملت جمهوری اسلامی ایران نمی‌پذیرند، بلکه به عنوان جریان ضد نظام اسلامی می‌پذیرند و این  افتخار نیست.

وی افزود: ننگ است که بخواهیم مصافحه هنرپشه زن با یک مرد دیگر را که صد درصد کار حرامی است توجیه کرده و از کنارش بگذریم؛ از مسائل فرهنگی غفلت نکنیم، چرا که کارهای فرهنگی همانند امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز ظهور هستند.

وی یادآور شد: امام جماعت یک مسجد لندن به بنده می‌گفت «هرگاه به ایران می‌آییم وقتی فرزندانمان بی حجابی شهر تهران را می‌بینند تحت تأثیر قرار گرفته و می‌گویند مگر این کشور اسلامی نیست پس چرا این‌گونه هستند و شما به ما این قدر سخت می‌گیرید».

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان بیان داشت: مبادا غفلت کنیم همان بلایی که سر مسلمانان اندلس آوردند سر ما نیز بیاورند.


ویدیو مرتبط :
راهی برای اصلاح بدحجابی + مسلمان شدن زنان غربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد از بدحجابی برخی زنان در روز عاشورا


امام جمعه موقت همدان از آنچه که به عنوان وضعیت نامناسب حجاب بانوان در روز عاشورا و در جریان عزاداری امام حسین (ع) در همدان نامبرد به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری ایرنا: امام جمعه موقت همدان از آنچه که به عنوان وضعیت نامناسب حجاب بانوان در روز عاشورا و در جریان عزاداری امام حسین (ع) در همدان نامبرد به شدت انتقاد کرد.

 حجت الاسلام  ˈمحمد جوادیˈ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه که در حسینیه حضرت امام شهر همدان برگزار شد، گفت: زنان بدحجاب با آرایش غلیظ به دیدن هیات های مذهبی آمده بودند و هیچ کس نیز تذکری به آنان نمی داد.

وی گفت: در مراسم روز عاشورا تعدادی از بانوان که معدود هم نبودند با آرایش به دیدن دسته جات سینه زنی آمده بودند و کسی آن ها را امر به معروف و نهی از منکر نکرد.

وی خطاب به بانوان همدانی گفت: شما را به حضرت زینب و سکینه (س) قسم می دهم که حجاب خود را رعایت کنید، چرا با این وضعیت به دیدن جوانانی می آیید که در حال عزاداری هستند؟

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: برادران ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر زحمات بسیاری می کشند و جلسات بسیاری برگزار می کنند اما برگزاری جلسه صرف در یک اتاق دربسته نمی تواند امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده کنند.

حجت الاسلام جوادی خاطر نشان کرد: سرپرستان هیات ها، مسوولان نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امام جمعه و تمامی دستگاه های مرتبط بایستی کارهای عمیقی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

وی ادامه داد: حداقل در روز عاشورا، انتظاماتی با لباس های مخصوص تعریف کنید تا به مردم تذکر دهند و نیروی انتظامی و دادگستری از آنان حمایت کنند.

امام جمعه موقت همدان همچنین تأکید کرد: خرافات در حال جایگزینی واقعیات است و بسیاری از مسایل ما به ویژه در نوحه خوانی ها و گفتارها به بیراهه رفته اند و باید کنار گذاشته شوند.