اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد آیت الله هاشمی از ناسپاسی نادان ها


آیت الله هاشمی در جمع فارغ التحصیلان خارج از کشور گفت: می گفتند یک غول هایی در مقابل ماست، چطور می خواهیم اینها را قانع کنیم. آنها هم اطلاع وهم قدرت دارند، خیلی چیزها دستشان است که دست ما نیست. اما شاهد بودیم که ایرانی ها با چند مرد رفتند، مذاکره کردند وآنها را قانع کردند. البته که بعضی آدمهای نادان که این زحمات را قدرش را کم می کنند و عیب هایی می گیرند که هیچ کدام درست نیست.

خبرگزاری ایرنا: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع فارغ التحصیلان خارج از کشور گفت: می گفتند یک غول هایی در مقابل ماست، چطور می خواهیم اینها را قانع کنیم. آنها هم اطلاع وهم قدرت دارند، خیلی چیزها دستشان است که دست ما نیست. اما شاهد بودیم که ایرانی ها با چند مرد رفتند، مذاکره کردند وآنها را قانع کردند. البته که بعضی آدمهای نادان که این زحمات را قدرش را کم می کنند و عیب هایی می گیرند که هیچ کدام درست نیست.

آیت الله رفسنجانی هاشمی در سخنانی با بیان اینکه اکنون شاهد درگیری کنگره آمریکا که بحث های دولت و جمهوری خواهان است هستیم، افزود: این درگیری به خاطرآن است که می خواهند همدیگر را تخطئه کنند، گریزی هم به ایران زده می شود. ناچارند هر دو طرف باید از ایران تعریف کنند.

رییس تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: جمهوری خواهان در بحث هایشان می گویند: ایران سر شما را کلاه گذاشت، خوب است اگر ایران این همه قدرت دارد که سر 6تیم نیرومند را با همه اطلاعاتش کلاه بگذارد! ما کلاه نگذاشتیم. البته توانستیم خوب از حقامان دفاع کنیم. آنها دروغ می گویند و ادعا می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: آن طرفی ها برای اینکه باز طرف مقابل را بزنند، می گویند ایران که جای ساده ای نبود، ایران نیرومند بود ایران اصلا هسته ای شده بود. هر چی می خواست به دستش آمده بود. بعد هم بمب هسته ای اش را منفجر می کند. شما اگر تعطیل بکنید و برگردید به گذشته، ایران را این جوری معرفی می کردند!.

رییس تشخیص مصلحت نظام ایران را کشوری قوی برشمرد که مردمان خوبی دارد و تصریح کرد: اوباما به کشورهای عربی که درخواست کمک می کردند واز ایران می ترسیدند و نگران بودند می گفت: آخر شما ده برابر ایران بودجه نظامی دارید ، بازهم از ایران می ترسید؟. چه جوری هستید شما. خودتان داخل خودتان مشکل دارید.

رییس تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: اکنون اسراییل گرفتار شده است، همین که لیبرمن وزیر تند خوی اسراییل به نتانیاهو گفته مثل سگ وق وق می کند ولی نمی گیرد!، یعنی اینها خودشان افتاده اند به جان هم و ما هم دراین بین رسیدیم به جایی که می خواستیم برسیم؛ انصافا خوب رسیدیم.

وی اظهار کرد: حال دیگر تلاش می شود بعضی آدمهای نادان که این زحمات را قدرش را کم کنند، عیب هایی می گیرند که هیچ یک درست نیست البته این را رییس جمهوری به طور صریح گفت که بالاخره مذاکره بده و بستان است اگر طرف ببیند که چیزی گیرش نمی آید که نمی آید مذاکره بکند؟

وی ادامه داد: چرا دوسال وقت می گذارند؟ چرا وزیر خارجه لنگ آمریکا می آید ده پانزده روز می ماند آنجا شب و روزش را مصرف می کند برای اینکه به نتیجه برسد.خوب حتما آنها هم اهدافی دارند، این طرف هم همین طور. بالاخره دو طرف باید آنجایی که حق طرف است به آنها داد. بله ما یک چیزی باید به آنها بدهیم و آن این بود که آنها خاطر جمع شوند که ما بطرف بمب هسته ای نمی خواهیم برویم این باید اطمینان داده می شد .

رییس تشخیص مصلحت نظام افزود: این حرف مهمی است که آنها می گفتند بالاخره شما امضاء کردید به طرف بمب هسته ای نباید بروید. ما هم پذیرفتیم رهبر ما هم گفت حرام می دانیم و نمی خواهیم به طرف بمب هسته ای برویم.


ویدیو مرتبط :
انتقاد به هاشمی رفسنجانی و آیت الله شاهرودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی: اگر به جوانان فضا برای انتقاد سالم داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی كشیده شود



آیت الله هاشمی: اگر به جوانان فضا برای انتقاد سالم داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی كشیده شود

در هیچ دوره و هیچ جامعه‌ای دولت‌ها نتوانسته‌اند پیشرفت و خدمات‌رسانی به مردم را به تنهایی به عهده بگیرند و اگر مردم وارد عرصه‌های گوناگون مشاركت نشوند تولید و اشتغال رو به اضمحلال می‌رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمع زیادی از دبیران سازمان‌های غیردولتی و جوانان فعال N.G.Oهای كشور، هدف اصلی از تشكیل سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد را كمك به مردم ، نظام و دولت برای رفع مشكلات در سطوح گوناگون خواند و گفت: تشكیل گروه‌های مفید مردمی، به خصوص از سوی جوانان و نوجوانان، عاملی برای رشد نشاط و تقویت نیروهای كشور در میادین و عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتقادات صریح و البته در چارچوب قانون را برخاسته از طبیعت دوران جوانی خواند و با اشاره به الزام وجود این صراحت برای هوشیار ساختن مسئولین، تصریح كرد: اگر به مردم و جوانان میدان و فضا برای انتقاد سالم و فعالیت داده نشود، این انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زیرزمینی كشیده شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از محدود ساختن و عدم تمدید پروانه فعالیت تعداد زیادی از سازمان‌های مردم نهاد، موفق و كم‌هزینه‌تر بودن محصول فعالیت N.G.Oها را یادآور شد و افزود: در هیچ دوره و هیچ جامعه‌ای دولت‌ها نتوانسته‌اند پیشرفت و خدمات‌رسانی به مردم را به تنهایی به عهده بگیرند و اگر مردم وارد عرصه‌های گوناگون مشاركت نشوند تولید و اشتغال رو به اضمحلال می‌رود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فعالیت سازمان‌های مردمی و گروه‌های مردم نهاد را از تأكیدات و مصوبات سیاست‌های كلی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواند و با تأكید بر بی‌مورد بودن نگرانی از حضور فعال N.G.Oها در عرصه‌های مختلف جامعه گفت: نگرانی را زمانی باید به خود راه بدهیم كه مردم از صحنه مشاركت فعال اجتماعی حذف شده باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال یكی از جوانان حاضر در جلسه پیرامون سرنوشت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، تقویت اشتغال و تولید را هدف اصلی این مرحله عنوان كرد و گفت: اگر بناست فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود، باید برای تولید و اشتغال كشور فكر اساسی بشود، چرا كه هم واحدهای تولیدی موجود كشور نیاز به احیا دارند و هم می‌بایست سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش‌های جدید صورت گیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: اگر به سازمان‌های مستقل مردمی اجازه فعالیت بیشتری داده شود، آنان با ابتكار و سرمایه خود به ایجاد اشتغال و تولید كشور كمك شایانی خواهند كرد.

در ابتدای این دیدار محمد تمیزكار، دبیر مؤسسه اندیشه سبز جوان با اشاره به وضعیت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه، معضلات و مشكلات جوانان را فهرست‌وار برشمرد.

همچنین سوری دیگر فعال سازمان‌های مردم نهاد با اشاره به اهمیت فعالیت N.G.Oها برای گسترش جامعه مدنی گفت: متأسفانه در چند سال گذشته به شدت از فعالیت سازمان‌های مردمی جلوگیری شده و پروانه فعالیت بسیاری از آنان تمدید نشده است./انتخاب