اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد آیت الله هاشمی از افراطیون مجلس



اخبار,اخبارسیاسی,هاشمی


 اخبار سیاسی - انتقاد آیت الله هاشمی از افراطیون مجلس: اینها اول انقلاب هم همه چیز را به هم می ریختند

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: طبق فرموده‌های مقام معظم رهبری اگر روش ما اعتدال بوده و رأی مردم حق‌الناس باشد، دیگر اختلافات سیاسی، دعواها و تهمت‌ها چه معنایی دارد.

هاشمی رفسنجانی گفت:اگر افراطی‌ها بگذارند و دخالت نکنند آموزش و پرورش بنیانگذار یک جامعه خوب است شاهد بودیم که وزیری که بر امور وزارتخانه مسلط شده بود را استیضاح و عزل می‌کنند که براین اساس انگیزه خدمت از انسان‌ها گرفته می‌شود.

به گزارش «تیک»،آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز در دومین روز از سی و یکمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور است به همین دلیل با مشکلات زیادی همراه است. بنابراین هنگامی که می‌خواهند بودجه را بنویسند آموزش و پرورش دچار کسی بودجه می‌شود و از وقتی که بنده به یاد دارم این موضوع وجود داشت.

وی افزود: یکی از مشکلات در آموزش و پرورش این است که به دلیل کمبود حقوق و مزایا بسیاری از استعدادهای درخشان جامعه تمایلی به حضور در این بخش ندارند چرا که تصور می‌کنند معلمان ساده‌تر می‌توانند این کار را انجام دهند اما باید توجه داشت نخستین خشت نیروی انسانی جامعه در آموزش و پرورش ساخته می‌شود بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم تا نیروهای مستعد افتخار به حضور در آموزش و پرورش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: احترام به معلم باید همراه با این موضوع باشد این قشر به لحاظ معیشتی تفکر راحتی داشته باشند و بیش‌تر از تأمین معاش به تعمیق خدمت در آموزش و پرورش فکر کنند.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: در تهران معلمان زن بیش‌تر از معلمان مرد هستند و در برخی از شهرستان‌ها این موضوع برعکس است که این یک مشکل در آموزش و پرورش بوده بنابراین باید تلاش کنیم به تناسب تعداد دانش‌آموزان معلم زن و مرد داشته باشیم اما منظور بنده این نیست که آموزش را منحصر کرده و بگوییم که زن نمی‌تواند به دانش‌آموز پسر آموزش دهد. بلکه باید امکانات در جامعه به گونه‌ای عادلانه توزیع شود.

*سطح معیشت معلمان کم‌تر از متوسط جامعه است
وی عنوان کرد: باید از لحاظ تأمین معاش برای معلمان و مدیران علمی کشور شرایطی به وجود آوریم که معیشت معلمان تأمین شود. هم اکنون سطح معیشت معلمان کم‌تر از متوسط جامعه است و در وضعیت خوب از حد متوسط جامعه بالاتر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برای اینکه معلم بتواند به خوبی تدریس کند و دانش آموز بهره کافی را از معلم ببرد باید فضای آموزشی استاندارد باشد که تمام این موارد به بودجه احتیاج دارد که همیشه دچار کسری بودجه بودیم؛ آن موقع که قیمت نفت گران شد اشکالات دیگری در مدیریت کشور پیدا کردیم و پول‌ها استفاده نشد.

هاشمی رفسنجانی بیان کرد: یکی از تصمیماتی که در گذشته در آموزش و پرورش اتخاذ شد توسعه مشارکت مردم بود. آموزش و پرورش صرفاً منحصر به مدرسه و معلم نیست در اینجاست که موضوع انجمن اولیا و مربیان مطرح می‌شود و باید نقش این انجمن پررنگ تر شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر مشارکت در هزینه‌هاست. دلیلی وجود ندارد که تمام هزینه‌ها را دولت پرداخت کند اگر مردم در این موضوع شریک شوند مشکلات حل می‌شود، در زمانی که سیستم جدید آموزشی طراحی شد هدفگذاری کردیم که 10 درصد آموزش به بخش خصوصی واگذار شود الآن که سال‌ها از این موضوع می‌گذرد 7.5 درصد از آموزش به بخش خصوصی واگذار شده است.

*تفکر در محیط بسته رشد نمی‌کند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: یکی از مشکلات در مدارس تأکید بر حافظه محوری است باید دانش‌آموزان را به تفکر وادار کرد و تفکر در محیط بسته و فضای اختناق رشد نمی‌کند. هر فردی که تصور می‌کند در محیط بسته می‌توان جامعه را متفکر و خلاق تربیت کند اشتباه می‌کند.

هاشمی رفسنجانی گفت: افراطی‌ها در ابتدای انقلاب کار را خراب و رقابت ما با دنیا را به هم ریختند در حالی که اسلامی که خلقتش با علم همراه بوده و شعارش علم، تقوا و عدالت و اعتدال است با این موارد جور درنمی‌آید. نباید پنجره‌ها را بست بلکه باید حرف حساب را گرفت و حرف حساب خود را نیز اشاعه داد.

وی با اشاره به آمار صندوق بین‌المللی پول گفت: براساس این آمار سالانه 180 هزار تحصیل کرده از کشور به خارج می‌روند که این موضوع باعث می‌شود ایران 50 میلیارد دلار از سرمایه‌های انسانی خود را از دست بدهد در حالی که با برنامه‌ریزی می‌توان این افراد را به خارج از کشور فرستاد و طوری برنامه‌ریزی کرد که آن‌ها با داخل کشور ارتباط داشته و اطلاعات خود را به داخل منتقل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر افراطی‌ها بگذارند و دخالت نکنند آموزش و پرورش بنیانگذار یک جامعه خوب است شاهد بودیم که وزیری که در امور وزارت خانه مسلط شده بود را استیضاح و عزل می‌کنند که براین اساس انگیزه خدمت از انسان‌ها گرفته می‌شود.

 هاشمی رفسنجانی بیان کرد: طبق فرموده‌های مقام معظم رهبری اگر روش ما اعتدال بوده و رأی مردم حق‌الناس باشد، دیگر اختلافات سیاسی، دعواها و تهمت‌ها چه معنایی دارد.


 اخبار سیاسی - تیک


ویدیو مرتبط :
انتقاد به هاشمی رفسنجانی و آیت الله شاهرودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس جواب انتقاد تند آیت الله هاشمی را داد


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر عده‌ای از نمایندگان در مساله‌ی هسته‌ای نگرانی دارند از باب اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است.وی متذکر شد: مقایسه این دل‌مشغولی برخی نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای غیر منصفانه است. البته هم نمایندگان و هم دیگران باید از طرح مسائل غیر واقع پرهیز کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مذاکرات هسته‌ای تحت نظارت و سیاست‌های مقام معظم رهبری دنبال می‌شود و مذاکره‌کنندگان مورد حمایت همه قرار دارند.

 علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره‌ی آمریکا گفت: سخنان نتانیاهو شوی سیاسی و برای رقابت‌های سیاسی بود.

نماینده‌ی مردم قم خاطر نشان کرد:‌ اگر عده‌ای از نمایندگان در مساله‌ی هسته‌ای نگرانی دارند از باب اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است. البته بنده به خاطر چارچوب‌های مذاکرات نگرانی ندارم.

وی متذکر شد: مقایسه این دل‌مشغولی برخی نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای غیر منصفانه است. البته هم نمایندگان و هم دیگران باید از طرح مسائل غیر واقع پرهیز کنند.

لاریجانی ادامه داد: مجموعه این مسائل و وقایع به خوبی نشان می دهد انقلاب اسلامی در این برهه تاریخی چقدر نیازمند وحدت و یکپارچگی سیاسی داخلی است. مسائلی که موجب حاشیه سازی تفرقه و سوء استفاده بیگانگان شود برای منافع ملی مضر و خطرناک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: شخصیتی که پیامبر (ص) درباره‌ی او فرمود: او پاره‌ی تن من و قلب من و روح من در بدن من است،. کسی که او را بیازارد مرا آزرده و کسی که مرا بیازارد خدا را آزرده است.

نماینده‌ی مردم قم افزود: به تعبیر امام صادق (ع) او سیده‌ی بانوان عالم از اول تا آخر است. یکی از پیروان اهل بیت(ع) همسرش را خدمت حضرت زهرا (س) فرستاد که بپرسد آیا شوهرم از شیعیان شما می‌باشد یا خیر؟ حضرت زهرا (س) پاسخی کلی فرمودند: "اگر به آنچه که به شما امر می‌کنیم، عمل می‌کنید و از آنچه که شما را از آن بر حذر می‌داریم دوری می‌کنید از شیعیان ما هستید والا هرگز."

لاریجانی ادامه داد: آن شخص از شنیدن پاسخی کلی مضطرب شد و با توجه به ضعف‌ها و سستی‌های خود گفت، وای بر من که همیشه در آتش جهنم خواهم بود. همسرش نگرانی و زاری او را با سخنان مطرح شده خدمت حضرت زهرا (س) بازگو کرد. حضرت فرمود: "از من به همسرت بگو چنین نیست که او قضاوت کرده است. شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشت هستند و همه‌ی دوستان دوستان ما و دشمنان دشمنان ما همه در بهشت خواهند بود. "

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آری کسی که با قلب و زبان تسلیم ما اهل بیت (ع) شده اما از اوامر ما سرپیچی کند و نواحی و موارد پرهیز را محترم نشمارد از شیعیان واقعی ما نخواهد بود. این حدیث هم تاثیر ولایت‌مداری را در سعادت واقعی انسان نشان می‌دهد و هم رکن عمل و وفای به عهده در تبعیت از ولایت اهل بیت (ع) را عیان می‌سازد. به صرف دوستی زبانی و قلبی در معیار زهرای اطهر کفایت نمی‌کند. بلکه عامل بودن به اوامر آنان، دوستی اهل بیت (ع) را محقق می‌سازد.

وی ادامه داد:‌ دعایی از حضرت زهرا (س) در حق شیعیان نقل شده است که عمق عواطف ایشان به پیروان اهل بیت (ع) را نشان می‌دهد می‌فرماید: "الهی و سیدی به حق پیامبرانی که آنان را برگزیدی و به گریه‌های حسن و حسین در فراق من از تو می‌خواهم گناهکاران شیعیان من و شیعیان فرزندان من را ببخشایی."

رییس مجلس ابراز امیدواری کرد که همه ملت عزیز مشمول این دعای حضرت زهرا (س) قرار گیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شبهات مطرح شده در خصوص پرونده‌ی هسته‌یی کشور گفت: سفر نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در آیپک و کنگره که با تبلیغات و اظهارنظرهای رسانه‌ای زیادی همراه بود صحنه‌های این ماجرا در کنگره آمریکا با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند نکته را در بر دارد.

نماینده مردم قم ادامه داد: کل این ماجرا به صورت یک شو سیاسی در کنگره اجرا شد که نشانگر استخدام کنگره یک کشور بزرگ که داعی مدیریت جهانی دارد در دست یک رژیم پوشالی است. این همه سر و صدا و تبلیغات و اختلاف کاخ سفید با این ماجرا و حرف و نقل زیاد، چه حرف مهمی در سخنان نتانیاهو بود؟ جز یک ساعت شعار تکراری و کف زدن نمایندگان وابسته کنگره چه حرف مهمی داشت؟ واقعا تعجب آور بود.

لاریجانی خاطر نشان کرد:‌ اضطراب در اظهارات نتانیاهو قابل مشاهده و قابل احساس بود. کل استدلال نتانیاهو روی این مساله بود که ایران در شرایط فعلی که تحریم‌ها را نیز تحمل می‌کند کشور تاثیرگذار در خاورمیانه است و کشورهایی را نام می‌برد که تحت تاثیر ایران هستند و اگر توافق هسته‌ای رخ دهد قدرت اقتصادی ایران نیز زیاد می‌شود و دیگر همه‌ی خاورمیانه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کاری به شیطنت گفتاری نتانیاهو ندارم که ایران هیچگاه دنبال امپراطوری سازی نبوده و نیست. بلکه آرمان‌های انقلاب اسلامی ضد سلطه قدرت‌های بزرگ و ضد اسراییل غاصب دل‌های مسلمانان را بیدار کرده است. اما همین گفتار او عجز و نگرانی این رژیم را نشان می‌دهد. باید نگران باشد؛ چرا که در این سه دهه اخیر هر روز قدرت این رژیم کاهش یافته است. اما چنین استدلالی از این رژیم پوسیده نشان می‌دهد که مساله‌ی او موضوع هسته‌ای ایران و هراس ایجاد کردن پیرامون آن نیست؛ بلکه هراس اصلی او نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است.

حالا یاغی منطقه (نتانیاهو) خوب خود را معرفی کرد که اگر 1+5 که همیشه خود را نماینده‌ی جامعه جهانی معرفی می‌کند با ایران به توافق برسد اسراییل آن را نمی‌پذیرد و حاضر است به تنهایی به ایران حمله کند. این مطلب درستی سخن امام قدس‌الله را به خوبی روشن می‌کند که اسراییل را غده سرطانی منطقه معرفی کرد.

نماینده مردم قم ادامه داد: تلاش نتانیاهو ایجاد ترس در کنگره آمریکا بود از این امر که اگر توافقی صورت گیرد ایران با همین تعداد سانتریفیوژ موجود می‌تواند در آینده به سلاح هسته‌ای برسد و این امر برای رژیم پوشالی آنها و منطقه خطرناک است. جالب است کسی این نگرانی را اعلام می‌کند که سال‌هاست بر روی بیش از 200 کلاهک هسته‌ای تکیه زده است اما می‌گوید چون ایران بالقوه این توانمندی را دارد قبل از عمل، از حالا باید در برابر ایران موضع گرفت.

لاریجانی تصریح کرد: این فضاحت صحنه‌ی زورگویی بین‌المللی را نشان می‌دهد؛ از سخنان مضحک این نخست وزیر نگون‌بخت این بود که مکررا ایران را به دلیل حمایت از حزب‌الله و حماس طرفدار تروریسم معرفی می‌کرد. این حرف را رژیمی می‌زند که شهره‌ به ترور در دنیاست. صدها ترور در دهه‌های اخیر نظیر ترور شهید فتحی شقاقی، عماد مغنیه، رهبران حماس و فتح، یاسر عرفات و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و شکنجه‌ی هزاران فلسطینی در کارنامه اوست. حرف‌های نخست وزیر این رژیم پوشالی مثال آن زن بد کاره است که وارد شهری شد و دامن خود را بر سر کشید وقتی از او سوال کردند که چرا این گونه در شهر راه می‌روی جواب داد چون در شهر یک آدم عفیف وجود ندارد.

رئیس مجلس تصریح کرد: تناقضی که در گفتار او در آیپک و کنگره دیده می‌شود عجیب است. ضمن این که ایران را به نوعی کشور قدرتمند منطقه معرفی می‌کند که باعث خطر در موجودیت اسراییل شده است. بعد از پمپاژ این نگرانی برای رژیم خود در هر کجا گردن کلفتی هم می‌کند و اعلام می‌کند اسراییل حتی به تنهایی علیه ایران اقدام نظامی‌ می‌کند. اگر توافق‌نامه امضاء شود.

نماینده‌ی مردم قم ادامه داد: حالا یاغی منطقه خوب خود را معرفی کرد که اگر 1+5 که همیشه خود را نماینده‌ی جامعه جهانی معرفی می‌کند و به درستی و غلط بودن آن کاری ندارم با ایران به توافق برسد اسراییل آن را نمی‌پذیرد و حاضر است به تنهایی به ایران حمله کند. این مطلب درستی سخن امام قدس‌الله را به خوبی روشن می‌کند که اسراییل را غده سرطانی منطقه معرفی کرد.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این اگر اسراییل تا این حد قدرت دارد که می‌تواند علی رغم توافق بین‌المللی به ایران حمله کند چرا نخست وزیر این رژیم اینقدر دست پاچه به کنگره رفته و نگران قدرت ایران است؟ گرچه این سخن او نظیر سایر دروغ‌های این فرد که آقای اوباما نیز در مصاحبه خود به آن اشاره کرد بی ارزش‌تر از آن است که بدان توجه می‌شود اما اگر رژیم صهیونیستی یا کنگره‌ی آمریکا مایل هستند فرزند ناخلف خود را روی ویلچر تحویل بگیرند اقدام نظامی کنند، پاسخ کوبنده و همه جانبه نیروهای مسلح ایران را به خوبی لمس خواهند کرد

این سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی با "احسنت احسنت" نمایندگان مجلس تایید شد.

لاریجانی با تشریح روند مذاکرات هسته‌ای گفت: شما به خاطر دارید که اولین باری که آمریکا تقاضای مذاکره با ایران را مطرح کرد در اواخر دولت قبل بود که کشور عمان را واسطه کرد. پس از دو سه دوره مذاکرات ادامه آن را در دولت جدید ایران دنبال کردند. بنابراین این که زیاده سخن می‌پراکنند که به خاطر فشارهای تحریم ایران را پای میز مذاکره کشاندیم، خودشان می‌دانند که دروغ می‌گویند و آنان مکررا تقاضای مذاکره داشتند بنابراین با این تحریم‌ها وقتی عدم تاثیرگذاری آن را مشاهده کردند برای حفظ آبروی خود، خودشان را به میز مذاکرات کشاندند.

نماینده مردم قم ادامه داد: ایران در مذاکرات به صورت جدی و واقعی وارد شده است و طرف مقابل هم این معنا را درک کرده است. البته چارچوب‌هایی برای مذاکرات مشخص شده است که عمدتا صیانت از فن آوری صلح آمیز هسته ای است و مذاکرات و مذاکره کنندگان ما در این چارچوب عمل خواهند کرد. ممکن است بین نمایندگان مجلس در تاکتیک‌های مذاکراتی اختلاف نظر باشد اما ما ملتی هستیم که ولی داریم همان گونه که صدیقه‌ی طاهره (س) تبعیت از ولایت را برای شیعیان معنا فرمود.

وی ادامه داد: وقتی سیاست‌های مذاکرات هسته‌ای توسط رهبری معظم مشخص شد مادام که این چارجوب‌ها رعایت شود مذاکرات کنندگان مورد حمایت همگان هستند. این همگرایی توام با صلابت که از نعمات ولایت فقیه است درست در نقطه مقابل رفتار عجیب و غریب کنگره‌ی آمریکا در اجرای شو سیاسی اخیر است که علی رغم مغایرت روشن حضور رئیس یک رژیم پوشالی در کنگره با منافع ملی آنان فقط به خاطر رقابت‌های سیاسی دست به چنین اقدامی زدند.

اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است. این گونه مبهم سخن گفتن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهه برای کشور دارد. مگر مملکت قانون ندارد؟ اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.
رئیس مجلس خاطر نشان کرد‌: اگر عده‌ای از نمایندگان مجلس در مساله هسته‌ای نگرانی دارند از باب اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است. البته بنده به خاطر چارچوب‌هایی که برای مذاکرات مشخص شده است نگرانی ندارم. اما مقایسه این دل مشغولی برخی نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای غیر منصفانه است.

نماینده‌ی مردم قم افزود: این که در مجلس شورای اسلامی نمایندگان با آزادی نظرات خود را اعمال می‌کنند؛ نکته‌ی برجسته نظام است و نباید آن را تخطئه کرد. البته هم نمایندگان و هم افراد دیگر در کشور باید از طرح مسائل غیر واقع پرهیز کنند و این قاعده اسلامی است و همه باید رعایت کنند. مجموعه این مسائل و وقایع به خوبی نشان می‌دهد که انقلاب ما در این برهه تاریخی چقدر نیازمند وحدت درونی و یکپارچگی سیاسی است و حاشیه سازی‌ها و بیان مطالبی که دستاویز بیگانگان شود و جامعه را دچار تفرقه کند برای منافع ملی مضر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان یکی از وزرا گفت: اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است. اگر اطلاعی از انتقال چنین پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند. این گونه مبهم سخن گفتن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهه برای کشور دارد. مگر مملکت قانون ندارد؟ اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بار دیگر از نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق برای بررسی و تصویب لایحه‌ی بودجه سال 94 تشکر کرد و افزود: امیدوارم این بودجه برای رشد توسعه کشور اقدامی موثر باشد.