اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد آیت الله هاشمی‌ از دولت قبل


آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با ابراز تاسف از رویکرد دولت قبل در عدم توجه به سیاست‌های کلی، ادامه داد: «اگر درست عمل می‌شد، ما در رهایی اقتصاد از درآمدهای نفت و همچنین کم‌کردن تصدی‌گری‌های دولت به موفقیت‌های خوبی می‌رسیدیم، ولی نه‌تنها به اهداف افق سند توسعه 20 ساله نرسیدیم بلکه به صراحت مسوولان مربوطه در خیلی از بخش‌ها عقب افتادیم.»

روزنامه شرق:  رییس مجمع تشخیص‌مصلحت‌نظام با یادآوری وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام، به تدوین سیاست‌های کلی، سند چشم‌انداز 20ساله نظام و اصلاح اصل 44 قانون اساسی پرداخت و گفت: «دانش‌محوری توسعه، توجه به سرمایه‌ها و امکانات مردم از ویژگی‌های مصوبات مجمع در این‌باره است که از سوی رهبری نظام تایید و ابلاغ نیز شده است.»

ایسنا نوشت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار جمعی از کارآفرینان برتر کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسا، مسوولان و مدیران نهادهای مرتبط با کارآفرینی، با ابراز تاسف از رویکرد دولت قبل در عدم توجه به سیاست‌های کلی، ادامه داد: «اگر درست عمل می‌شد، ما در رهایی اقتصاد از درآمدهای نفت و همچنین کم‌کردن تصدی‌گری‌های دولت به موفقیت‌های خوبی می‌رسیدیم، ولی نه‌تنها به اهداف افق سند توسعه 20 ساله نرسیدیم بلکه به صراحت مسوولان مربوطه در خیلی از بخش‌ها عقب افتادیم.»

او تفکر مذموم‌بودن وجود سرمایه در دست بخش خصوصی را یک اندیشه انحرافی در اسلام و حتی در انقلاب اسلامی خواند و گفت: «باید سرمایه‌های مشروع در خدمت توسعه و اشتغال باشد تا کارگران با استفاده از آن هم امرارمعاش کنند و هم کشور را به سوی پیشرفت ببرند.»هاشمی‌رفسنجانی بمباران غزه و اقدامات وحشیانه و تجاوزگرانه گروه خشن داعش در عراق به نام اسلام را از دیگر مصیبت‌های مسلمانان در این روزها دانست و افزود: «مردم غزه به‌ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی‌گناه که سال‌ها در محاصره صهیونیست‌ها بودند از جهات مختلف زمینی و هوایی و با انواع سلاح‌های نظامی مورد حمله‌های سبعانه قرار می‌گیرند و این در حالی است که مجامع مدعی حقوق بشری، سکوت کرده‌اند و حتی گاه وقیحانه هم حمایت می‌کنند.»

او با یادآوری شکست‌های مکرری که در گذشته ارتش تا بن دندان مسلح رژیم اشغالگر قدس در مقابل گروه‌های مقاومت و جهادی مفتضحانه پذیرفته است، ادامه داد: «این بار نیز این رژیم تجاوزگر و غاصب نهایتا به هدف خود نمی‌رسد و با شکستی دیگر مفتضح‌تر می‌شود.»

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابتکار امام راحل برای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان «روز جهانی قدس» بر اهمیت حضور امسال مسلمانان در این مراسم تاکید کرد و گفت: «باید موج تنفر از صهیونیست‌ها علاوه بر کشورهای اسلامی همه ملت‌های آزاده دنیا را فرا گیرد، زیرا حضور انسان‌های آزاده در دفاع از مظلوم موجب دلگرمی و امیدواری مردم غزه می‌شود.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان تاثیر ادبیات کمونیست بر انقلابیون دوران مبارزه گفت: «اوایل پیروزی انقلاب بر اساس این ادبیات و احساسات پرشور انقلابی، سپردن کارها و نهادهای دولتی به مردم و بخش خصوصی را انحراف از انقلاب می‌دانستند.»

وی به جلسات خبرگان قانون اساسی و تصویب اصل 44 اشاره کرد و گفت: «با آینده‌نگری برخی از اعضا، صدر و ذیل این اصل به‌گونه‌ای تدوین شد که به تصریح قانون اساسی، وقتی تصدی‌ها مانع رونق اقتصادی شوند، اصلاح خواهند شد.»


ویدیو مرتبط :
انتقاد صریح آیت الله مصباح از دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد آیت الله هاشمی از القا کنندگان شکست برجام / عارف: نباید دولت احمدی نژاد را لعن کنیم، دعا کنیم به...



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


انتقاد آیت الله هاشمی از القا کنندگان شکست برجام:

منتقدان بی انصافی را به حد اعلی رسانده اند / عارف: نباید دولت احمدی نژاد را لعن کنیم، دعا کنیم به راه راست هدایت شوند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد و مسؤولان سازمان کشتیرانی، با ابراز خوشحالی از شکستن تحریم، به خصوص برای فعالیت‌های بین‌المللی کشتی‌های ایران، گفت: حق مردم ایران است که با استفاده از تعاملات جهانی، به سوی رفاه اجتماعی و قله‌های پیشرفت حرکت کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و منتخب اول تهران، از دولت یازدهم و فرجام برجام دفاع کرده و گفتند منتقدان بی انصافی را به حد اعلی رساندند.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیر عامل و جمعی از مدیران ارشد و مسؤولان سازمان کشتیرانی، با ابراز خوشحالی از شکستن تحریم، به خصوص برای فعالیت‌های بین‌المللی کشتی‌های ایران، گفت: حق مردم ایران است که با استفاده از تعاملات جهانی، به سوی رفاه اجتماعی و قله‌های پیشرفت حرکت کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با انتقاد از کسانی که سعی در القای شکست برجام دارند، گفت: الان کشورهای مهم جهان و سازمان‌ها و شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و همکاری با ایران از همدیگر سبقت می‌گیرند.

وی تبلیغات سنگین مخالفان دولت را با هدف القای نا امیدی مردم، برخلاف مصالح و منافع ملی دانست و ادامه داد: نگاه سیاسی و باندی به منافع ملی و همگانی مردم و نقد غیرمنصفانه مسایلی که به کلیت نظام مربوط می‌شود، هیچ توجیهی ندارد، در حالی که دنیا بر موفقیت‌های ایران در مذاکرات هسته‌ای تأکید می‌نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستاوردهای برجام را دو طرفه خواند و با تحلیل چرایی و چگونگی دلواپسی برخی کشورهای جهان در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: علی‌رغم فتوای سیاسی، دینی رهبر جمهوری اسلامی که ساخت بمب هسته‌ای را حرام دانسته‌اند، از رشد علمی فرزندان ایران نگران بودند که این دانش در کشور بومی شده و برگشت ناپذیر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان برخی تفاوت‌های شاخص‌های سیاست خارجی در دولت فعلی و سابق جمهوری اسلامی، گفت: نگاه عاقلانه دولت یازدهم و تأکید تیم مذاکره کننده بر منطق و استدلال، اوضاع را از حالت سابق به شرایطی رسانده که امروزه کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران به هر جا که بخواهند، می‌روند.

در همین حال، محمدرضا عارف رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان عارف در همایش اصلاح طلبان شهرستان مرند و جلفا گفت: سیاه‌نمایی در حق برجام، ظلم در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 عارف با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، وارث ٦٠٠ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته است، ادامه داد: این رقم در حدود ٢٠ بودجه عمرانی کشور است. اکثر وعده های دولت همچون مساله برجام، محقق شده است. لغو تحریم‌های ظالمانه و حفظ فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای ارزشمند برجام است و وظیفه همگانی است از این دستاوردها حفاظت کنیم.

وی با بیان اینکه سیاه نمایی در حق برجام، ظلم در حق نظام است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) بهترین حامی و مدافع برجام بودند. رفتار مدعیان ولایت را در مجلس دیدیم و مشاهده کردیم که عده ای، بی انصافی خود را به حد اعلی خود رساندند و به فرزندان مومن و متعهد این نظام، اهانت کردند.

عارف همچنین در واکنش به رفتار یکی از حضار مبنی بر لعن دولت احمدی نژاد تصریح کرد: لعن فرستادن در مشی اصلاحات جایی ندارد و دعا می‌کنیم کسانی که مشکلات متعددی را برای مردم این سرزمین ایجاد کردند به راه راست هدایت شوند.