اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد آمریکا از حکم اعدام محمد مرسی


آمریکا روز یکشنبه از محکوم شدن محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر و بیش از یکصد فعال دیگر این کشور به اعدام به شدت ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: آمریکا روز یکشنبه از محکوم شدن محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر و بیش از یکصد فعال دیگر این کشور به اعدام به شدت ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش، یک دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد :  ما پیوسته اعتراض خود را به محاکمه ها و محکومیت های جمعی که مغایر تعهدات بین المللی مصر و قوانین بین المللی است، اعلام کرده ایم.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به این که حکم اعدام رئیس جمهور مصر را یک دادگاه مقدماتی صادر کرده است، خاطر نشان کرد دولت آمریکا همچنان بر ضرورت محاکمه عادلانه محمد مرسی و دیگر فعالان بازداشت شده مصری تاکید می کند.

محمد مرسی رئیس جمهور اسلامخواه پیشین مصر به همراه یکصد نفر دیگر به اتهام فرار از زدن و دست داشتن در خشونت هایی که در جریان قیام مردمی این کشور در سال دو هزار و یازده اتفاق افتاد، روز شنبه در دادگاه بدوی قاهره به اعدام محکوم شدند.

محمد بدیع رهبر کل جنبش اخوان المسلمین مصر نیز از جمله افرادی است که در این پرونده به اعدام محکوم شده است.

دادگاه کیفری قاهره روز شنبه حکم اعدام این افراد را به مفتی مصر ارجاع کرد تا نظر خود را که به لحاظ قانونی جنبه الزام آور هم ندارد، درباره این احکام ارائه کند. حکم قطعی این محکومان دوم ژوئن صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ارتش مصر در سال دو هزار و سیزده محمد مرسی را از ریاست جمهوری برکنار کرد. رئیس جمهور پیشین مصر در دو پرونده دیگر نیز به اتهام توهین به دادگاه و جاسوسی به نفع قطر محاکمه خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
واکنش تند اردوغان به حکم اعدام محمد مرسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

السیسی استعفا داد / واکنش آمریکا به اعدام 529 تن از هواداران «محمد مرسی»




اخبار بین الملل - السیسی استعفا داد: می خواهم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوم

عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر از سمت خود استعفا و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور به عنوان جانشین وی معرفی شد.

اخبار,اخباربین الملل,انتخابات ریاست‌جمهوری مصر

 

المیادین گزارش داد: عبدالفتاح السیسی ضمن اعلام استعفا از وزارت دفاع، کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری مصر را اعلام کرد.

به گزارش انتخاب ، ژنرال عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر از سمت خود استعفا کرد و شورای عالی نیروهای مسلح در پی این استعفا ضمن برگزاری نشستی، "صدقی صبحی"، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را به عنوان جانشین السیسی معرفی کرد.

عبدالفتاح السیسی با کناره‌گیری از مقام خود به عنوان وزیر دفاع مصر راه را برای نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری هموار کرد.

عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر روز چهارشنبه با رهبران ارتش این کشور دیدار و اعلام کرد، به منظور نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری از سمت خود به عنوان وزیر دفاع استعفا کرده است.

پیش از این، حمدین صباحی، سیاستمدار مصری تنها کسی بود اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری کرده بود. وی در انتخابات ریاست جمهوری پیشین مصر که در سال 2012 برگزار و محمد مرسی در آن پیروز شد رتبه سوم را به دست آورد.

 

------------------------------

 

درخواست کری برای لغو اعدام هواداران مرسی

وزیر امور خارجه امریکا چهارشنبه از دولت مصر خواست حکم دادگاه را درخصوص محکومیت 529 تن از هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر به مجازات اعدام، لغو کند.

جان کری ضمن این درخواست هشدار داد: «اجرای چنین حکمی «پیام منفی» برای جهان خواهد داشت و من عمیقا از صدور این حکم ناگهانی و بی سابقه یک دادگاه مصری که پس از برگزاری محاکمه سریع و دسته جمعی، به صدور احکام اولیه مجازات اعدام 529 شهروند اقدام ورزیده است، نگران شدم.»

وزیر خارجه امریکا خاطرنشان کرد: «این حکم به سادگی منطق و استدلال را به چالش می کشد و من از دولت موقت مصر می خواهم آن را لغو کرده و اجرای روند قانونی را درباره متهمان تضمین کند ؛هرگونه اقدامی کمتر از این، بی احترامی به شجاعت همه کسانی خواهد بود که جان شان را فدای ارزش های دموکراتیک می کنند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان ، حدود 1200 متهم این پرونده از جمله 529 نفری که دوشنبه محکوم شدند به قتل و تلاش برای قتل در ارتباط با مرگ دو مأمور پلیس در ناآرامی های 14 اوت در منطقه «مینیا» در جنوب قاهره متهم هستند.

در همین حال عبدل فتاح السیسی فرمانده ارتش مصر که مرسی را از قدرت خلع کرد، اعلام کرد به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر از سمت خود استعفا کرده است.
اخبار بین الملل - انتخاب