اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقادسیداحمدخاتمی ازوضعیت حجاب درجامعه



 

 

وضعیت حجاب درجامعه

 

 

یك عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه‌ قم گفت: به صراحت می‌گویم كه اصولگرایی با تساهل و تسامح در عرصه‌ حجاب و عفاف سازگاری ندارد و به ما اجازه سكوت در برابر این منكرات را نمی‌دهد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با بیان این‌كه " متاسفانه دیده می‌شود كه طی ماه‌های اخیر با گسترش هنجارشكنی در رابطه با حجاب، عفاف و گسترش بدحجابی شاهد اقدام شایسته در این عرصه برای مبارزه با آن‌ها نیستیم" ادامه داد: دیده می‌شود برخی نمایشگاه‌ تورهای نوروزی همراه با ابتذال در تهران برپا شد و یكی از روزنامه‌ها اعلام كرده است كه در برخی از فروشگاه‌ها در تهران روی تعدادی از كالاهای خارجی تصاویری نیمه عریان از زنان قرار داده شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است و از طرف دیگر ورزشكاران دختر و پسر در كنار هم می‌نشینند و عكس می‌گیرند. اگر این اختلاط محرم و نامحرم نیست پس اختلاط چیست؟

وی ادامه داد: در آستانه‌ نوروز نگران این موضوع هستیم كه كسانی از این آشفته‌بازار استفاده كنند و در پی گسترش فرهنگ ابتذال در جامعه باشند.

وی خاطرنشان كرد: بنده به عنوان یك طلبه حوزه و خطیب نماز جمعه تهران از مسوولان محترم نظام می‌خواهم كه اولا باور كنند كه روند كنونی كه در كشور در زمینه حجاب و عفاف ایجاد شده به زیان كشور است و آندولیسیزه كردن كشور نقشه‌ دیرینه دشمن است و این خطرها را باید مسوولان باور كنند و از كنار آن‌ها سطحی نگذرند و در این عرصه كار فرهنگی و اجرایی یعنی اجرای قانون با هم كارآیی دارد.

این عضو هیات رییس مجلس خبرگان ادامه داد: از مسوولان محترم نظام اسلامی می‌خواهیم كه مساله‌ گسترش فساد، بی‌حجابی، بدحجابی و گسترش هنجارشكنی را به عنوان یك خطر جدی تلقی كنند و برای مبارزه با آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی افزود: ممكن است كسانی بگویند كه چرا شما به این مساله حساسیت دارید و دیگر مشكلات اجتماعی را توجه نمی‌كنید. پاسخ ما به این افراد این است كه ما در همه عرصه‌ها منكر را منكر می‌دانیم. در عرصه‌ سیاسی فضای اتهام و تخریب را منكر می‌دانیم و در عرصه اجتماعی نیز گسترش فساد را خطر می‌دانیم و نباید هیچ منكری دست كم گرفته شود.


ویدیو مرتبط :
مشکلات ازدواج دختران وپسران درجامعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش ازوضعیت بازداشت شدگان



 

 

وضعیت بازداشت شدگان

 

قصد نداریم گزارش كمیته ویژه مجلس را پیگیری كنیم/ بنا به وظیفه ذاتی كمیسیون‏، مسائل پس از انتخابات و وضعیت بازداشت شدگان را بررسی می‌كنیم.

 

رئیس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: ضرب الاجلی برای گزارش كمیته این كمیسیون در رابطه با وضعیت بازداشت شدگان وجود ندارد. چنانچه لازم باشد گزارش كار این كمیته را به رئیس مجلس ارائه خواهیم داد.

علی شاهرخی نماینده كوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هیاتی كه در این كمیسیون به منظور پیگیری وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر تشكیل شده بود، هنوز در حال بررسی و تحقیقات است.

وی افزود: دیدارهایی با مقامات قضایی، ‌اطلاعاتی و انتظامی صورت گرفته است و این كمیته در حال تكمیل تحقیقات خود قرار دارد.

این عضو فراكسیون اصولگرایان با اشاره به اینكه این كمیته تقریبا همزمان با قرائت گزارش كمیته ویژه پیگیری وضعیت بازداشت شدگان تشكیل شد، در پاسخ به اینكه ایا تشكیل چنین كمیته‌ای به معنای قبول نداشتن گزارش كمیته ویژه مجلس بوده است یا نه؟، گفت: این به این معنی نیست كه ما گزارش آنها را قبول نداریم اما آن كمیته، كمیته مخصوص رئیس مجلس بود و ما خودمان بنابه وظیفه ذاتی كمیسیون حقوقی و قضایی قصد داریم تحقیقاتی نیز داشته باشیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه آیا كمیسیون حقوقی و قضایی گزارش كمیته ویژه را مورد بررسی خود قرار می‌دهد یا خیر ؟گفت: چنین قصدی نداریم و تنها به دنبال تكمیل تحقیقات كمیته كمیسیون حقوقی و قضایی هستیم.