اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاداتی بر درآمدهای مالیاتی دولت



اخبار,اخبار اقتصادی ,افزایش مالیات

 

اخبار اقتصادی - انتقاداتی بر درآمدهای مالیاتی دولت

نتیجه در پیش گرفتن سیاست‌های افزایش مالیات، سوق پیدا کردن فعالیت‌های اقتصادی به سمت لایه‌های پنهان اقتصاد، خروج سرمایه‌ها از بخش‌های مولد و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری است.

رئیس مجمع واردات در رابطه با مشکلات اقتصادی که از ناحیه مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده برای بنگاه‌های بخش خصوصی ایجاد شده، اظهار کرد: دولت باید با کاهش مالیات فعالیت‌های تولیدی و تجاری، نهضت ترغیب عمومی به فعالیت‌های مولد را پایه‌ریزی کند، نه اینکه با تکیه بر درآمدهای مالیاتی، سودآوری بخش خصوصی را کاهش داده و به اصطلاح از دسترنج کارگران و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی ارتزاق کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، محمدحسین برخوردار اضافه کرد: نتیجه در پیش گرفتن سیاست‌های افزایش مالیات، سوق پیدا کردن فعالیت‌های اقتصادی به سمت لایه‌های پنهان اقتصاد، خروج سرمایه‌ها از بخش‌های مولد و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری است. وی ادامه داد: عملا قدرت رقابت بازرگانان شناسنامه‌دار در مواجهه با تجارت پنهان و زیرزمینی کاهش پیدا کرده است.

به گفته این عضو هیات رئیسه اتاق تهران، نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده فشار نقدینگی بر تولید و تجارت شناسنامه‌دار را دو چندان می‌کند. زیرا گاهی تجار کالاهای وارداتی خود را به صورت نسیه یا اقساطی به فروش می‌رسانند، ولی موظفند مالیات بر ارزش افزوده آن را نقدا و یکجا پرداخت کنند. وی اظهار کرد: در شرایط تعادل اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده یک سیاست انقباضی ضدتورمی است. 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
پایان نامه بررسی تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر روند درآمدهای مالیاتی دولت...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان از محل مازاد درآمدهای نفتی حذف شد/ دست و پای دولت را بستند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ممبینی با رد برخی ادعاها:

پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان از محل مازاد درآمدهای نفتی حذف شد/ دست و پای دولت را بستند

ممبینی ادعای ثروتی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس را که عنوان کرده بود دولت هرگز بحث استفاده از رقم 5 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های جاری و حقوق و دستمزد مشخص نکرده بود را تکذیب کرد.

 

به گزارش ایسنا، معاون بودجه معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تصریح کرد: مواردی در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد برخی از کارکنان دستگاههای دولتی بعد از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، مطرح که طی گزارشی به کمیسیون تلفیق ارائه شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در گزارش اولیه و اصلاح شده کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس رقم 5 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای ذکر شده بود که در مراحل بعدی بررسی در صحن علنی به خاطر مشخص نبودن محل مصرف آن مجددا به کمیسیون تلفیق برای اصلاح برگشت داده شد که ما 4 هزار میلیارد آن را برای حقوق و مزایا و هزار میلیارد دیگر را برای کارهای عمرانی اعم از آبهای مرزی، ریزگردها و عمران شهری و روستایی تعریف کردیم که متاسفانه علی رغم اراده جمعی نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر تصویب آن، با تلاش تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق برای جلوگیری از تجدیدنظر، حذف شد.

 

ممبینی افزود: این رقم اگر به صحن علنی مجلس می آمد با توجه به نظر مثبت رئیس مجلس و اکثر نمایندگان مصوب می شد اما تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق اجازه ندادند که مطرح شود و با تلاش جدی جلسه کمیسیون تلفیق را از حد نصاب انداختند.

معاون بودجه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اظهار کرد: اگر این مبلغ تصویب می شد دست دولت برای افزایش حقوق و مزایای کارمندان دولت بازتر بود.

 

*اعتبارات مصوب دست و پای دولت را برای افزایش حقوق می‌بندد

وی خاطرنشان کرد: دولت و شخص رئیس جمهوری تمایل به افزایش حقوق کارمندان دولت در سطح مناسبی با توجه به نرخ تورم دارند اما اعتبارات مصوب دست و پای دولت را می بندد./ایسنا