اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتظامی: هوا مرده است از بس‌ كه جان ندارد


زمانی كه از خانه بیرون می‌آیم نمی‌توانم به راحتی نفس بكشم. مسئولان و متولیان امر  باید فكری  كنند و چاره‌ای بیندیشند. اگر لازم باشد، حاضرم شخصا در این امر پیش قدم ‌شوم.

روزنامه آرمان: مجید انتظامی استاد موسیقی کشورمان در یادداشتی نوشت:در تصور عامیانه دم و بازدم نشانه زنده بودن است و زنده ماندن كه انسان تلاش می‌كند فضای اطراف خود را برای دم و بازدم و تنفسی بهتر خوب و خوب‌تر كند. دم و بازدم ضمانت زنده ماندن انسان است. فكر می‌كنم مهمترین عامل زنده ماندن هر فرد با متغیرهایی مانند وضعیت محیط زیستی قابل تخمین است.

حالا در مقیاس انسان امروز در ایران باید بگویم محیط زیستی كه نقش مهمی در زندگی روزمره من دارد را نمی‌توانم مثبت ارزیابی  كنم. آلودگی هوا، این رفت و آمدها، این ماشین‌ها، نبود كمپین‌هایی برای بهبود وضعیت زیستی كشور و هرچه كه با محیط زیست در ارتباط است را ناتوان و در وضعیت نامناسب می‌بینم زیرا زمانی كه از خانه بیرون می‌آیم نمی‌توانم به راحتی نفس بكشم.

مسئولان و متولیان امر  باید فكری  كنند و چاره‌ای بیندیشند. اگر لازم باشد، حاضرم شخصا در این امر پیش قدم ‌شوم و به تشكیل ان جی او‌های واقعی در راستای حفظ محیط زیست در كشورم كمك كنم. در این زمینه  مردم نقش اصلی را بازی می‌كنند هم می‌توانند به حفظ محیط زیست شان كمك كنند و هم شاید به دلیل ناآگاهی محیط زیست‌شان را نابود می‌كنند.

بعضی مواقع در خیابان برایم قابل درك نیست چرا مردم زباله‌هایشان  را از ماشین به بیرون می‌اندازند. در برج‌ها و آپارتمان هایمان راهی برای ارتباط نزدیك با محیط زیست خود نداریم. تكنولوژی و مدرنیته اثری تخریبی روی محیط زیست گذاشته‌اند.

دادن مجوز‌های بی‌رویه برای ساخت وساز مسكن، قطعا به ضرر محیط زیست است. اگر كمپین‌های قوی و مستحكمی را داشتیم كه می‌توانستند در مسائل مربوط به محیط  دخالت كنند، نیمی از مشكلات حل بود. معضل  ارتباطی داریم.

در جامعه، هماهنگی ارگان‌ها بسیار ضعیف است از این رو تاثیر پذیری نهادها از یكدیگر هم دشوار شده است. این از عدم آگاهی و آموزش است زیرا اگر كمپین‌های قوی و با نقشه راه معین باشند، چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.

پرسش اصلی ذهن ما به عنوان یك شهروند و مسئولیتی كه در قبال شهر خود داریم باید این باشد كه؛ آیا این شهر متعلق به من و ما نیست؟ در پاسخ به این سئوال به اینجا خواهیم رسید كه مردم و شهروندانی كه رفتار مناسبی در قبال محیط زیست خود ندارند، با چه كسی لجبازی می‌كنند؟ آیا ما به محیط زیست پیرامون خود احتیاج نداریم و برای بقا به آن وابسته نیستیم؟ شهر یعنی خانه اصلی مردم پس  باید درحفظ خانه  اصلی خود كوشا باشیم.


ویدیو مرتبط :
طرح آتش بس مصر مرده متولد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوا بس ناجوانمردانه سرد است! /عکس


هوا بس ناجوانمردانه سرد است!