اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتظار مدال‌آوران المپیک 17 ماهه شد!


در حالی که حدود یک سال و نیم از بازی‌های المپیک لندن می‌گذرد کمیته ملی المپیک هنوز پاداش‌های وعده داده شده به مدال‌آوران المپیک را نداده است.

ایسنا: محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک پیش از بازی‌های المپیک لندن قول داد که به دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک لندن به ترتیب 70، 50 و 30 میلیون تومان پاداش پرداخت کند اما پس از گذشت 17 ماه، هنوز از پاداش‌ها خبری نشده است و 12 مدال‌آور ایران در المپیک لندن همچنان چشم انتظار هستند.

در بازی‌های المپیک لندن حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی در کشتی فرنگی به همراه بهداد سلیمی در وزنه‌برداری به مدال طلا دست یافتند. صادق گودرزی در کشتی آزاد، احسان حدادی در پرتاب دیسک، محمد باقری معتمد در تکواندو و سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال در وزنه‌برداری مدال نقره گرفتند و احسان لشگری و کمیل قاسمی در کشتی آزاد و کیانوش رستمی در وزنه‌برداری مدال برنز را بر گردن آویختند. اما هنوز پاداش‌های وعده داده شده که مجموعا 620 میلیون تومان می‌شود، به آن‌ها پرداخت نشده است.

امید نوروزی: از حق خود نمی‌گذریم

امید نوروزی دارنده مدال طلای وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک لندن در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: به ما وعده داده شده بود که به ترتیب رنگ مدال، 70 ، 50 و 30 میلیون تومان پاداش داده شود اما تا به حال خبری از این پاداش‌ها نشده است. من چند بار با آقایان علی‌آبادی و افشارزاده در این باره صحبت کردم و آن‌ها امروز و فردا می‌کنند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم هدف‌شان این است که این پول را ندهند چون آقای علی‌آبادی در حسابش پول هست. البته ما از حق خود نمی‌گذریم و تا زمانی که این پاداش‌ها به ما داده نشود، ماجرا را رها نخواهیم کرد.

بهداد سلیمی: نمی‌دانم این پول‌ها چه می‌شود

همچنین بهداد سلیمی دارنده مدال طلای سنگین وزن وزنه‌برداری المپیک به ایسنا گفت: من به این که چه کسی مسئول کمیته ملی المپیک است کاری ندارم. آن‌ها قبل از بازی‌های المپیک لندن قول‌های زیادی دادند اما پس از آن زیر حرف‌های خودشان زدند. بعد از المپیک میلیاردها تومان پول به حساب کمیته ملی المپیک آمده و رفته است و فکر نمی‌کنم پاداش این 12 مدال‌آور بیش از 700 – 800 میلیون تومان بشود.

او ادامه داد: پاداش‌های ما را ندادند و نمی‌دانم این پول‌ها چه می‌شود. آن‌ها فقط امروز و فردا می‌کنند و وعده‌های سر خرمن می‌دهند اما بعید می‌دانم به این زودی‌ها پاداشی به حساب قهرمانان المپیک واریز شود.

قاسم رضایی: همه به وعده‌های خود عمل کردند، جز کمیته المپیک

قاسم رضایی دارنده مدال طلای وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک لندن دیگر قهرمانی است که در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: مسئولان کمیته المپیک قول پاداش دادند اما هنوز خبری از پاداش‌ها نشده است. خود من دو سه بار با آقایان علی‌آبادی و افشارزاده صحبت کردم و هر دفعه می‌گویند پول را می‌دهیم هنوز بودجه نیامده و یا تصویب نشده است. همه کسانی که قول پرداخت پاداش داده بودند، به وعده‌های خود عمل کردند به جز کمیته ملی المپیک که مسئول اصلی پرداخت پاداش‌هاست.

احسان حدادی: افشارزاده گفت از خود علی‌آبادی پی‌گیری کن

احسان حدادی دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک لندن، دیگر ورزشکاری است که به ایسنا گفت: آقای علی‌آبادی گفته بود که به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز المپیک لندن به ترتیب 70 ، 50 و 30 میلیون تومان پاداش داده شود. درباره من هم گفته بود چون در پرتاب دیسک مدال گرفته‌ام 70 میلیون پاداش بگیرم. اما تا الان هیچ پاداشی داده نشده و همه چیز در حد وعده و وعید بوده است. من دو سه بار از طریق آقای افشارزاده این مسئله را پیگیری کردم و او هم گفت چون خود آقای علی‌آبادی این موضوع را مطرح کرده باید از طریق خودش پیگیری شود.

سجاد انوشیروانی: متاسفانه کمترین هزینه‌ها صرف قهرمانان می‌شود

همچنین سجاد انوشیروانی دارنده مدال نقره 105+ کیلوگرم وزنه‌برداری المپیک لندن بیان کرد: علاوه بر کمیته المپیک، فدراسیون و ارگان‌های دیگری هم بودند که قول پاداش دادند و عمل نکردند که ما از آن‌ها هم گله‌مندیم. کمیته ملی المپیک چند بار زمان‌های مختلفی را برای پرداخت پاداش‌ها مشخص کرد اما خبری نشد.

وی اضافه کرد: در دنیای ورزش که میلیاردها تومان پول خرج می‌شود و دولت هم بودجه زیادی به ورزش اختصاص می‌دهد، این مبالغ بسیار ناچیز است اما متاسفانه کمترین هزینه‌ها صرف قهرمانان می‌شود.

به نظر می‌رسد اگر کمیته ملی المپیک بخواهد با قهرمانان المپیکی اینچنین رفتار کند و به وعده‌هایی که می‌دهد عمل نکند، انگیزه این قهرمانان از بین خواهد رفت و نباید برای رقابت‌های پیش رو از آن‌ها توقع مدال‌آوری داشت. هرچند مسئولان در آستانه رقابت‌های مهم باز به سراغ قهرمانان می‌روند و با وعده‌ی پاداش از آن‌ها می‌خواهند که در میادین بین‌المللی برای ایران افتخار کسب کنند. کمیته المپیک نباید فراموش کند که چند ماه دیگر بازیهای آسیایی در پیش است و باز هم کارشان به این قهرمانان می‌افتد.


ویدیو مرتبط :
مدال آوران المپیک لندن2012

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفش طلای یک میلیارد ریالی،پاداش مدال آوران المپیک!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,المپیک

سایت کمیته ملی المپیک نوشت:به مدال آوران المپیک کفش طلایی به ارزش یک میلیارد ریال اهدا می شود.

بر این اساس، هر مدال طلایی كه قهرمانان ایران در بازی های المپیك كسب كنند یك جفت كفش طلا به ارزش یك میلیارد ریال به آنها اهدا می شود.كیومرث هاشمی رییس كمیته ملی المپیك در این نشست گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی، با این شرکت تفاهم نامه همكاری منعقد كردیم.

 

هرگونه كمك به ورزش می تواند باعث كسب نتایج خوب در بازی های المپیك شود.منوچهر صالحی مدیر عامل این شرکت هم نیز در این نشست گفت: با كسب هر مدال طلا توسط قهرمانان در بازی های المپیك یك جفت كفش طلا به آنها اهدا می شود.از كمیته ملی المپیك تقاضا داریم این اتفاق خوب را در كمیته بین المللی المپیك به نام كشور عزیزمان ثبت كند.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین