اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشـار اسكنـاس‌هـای 20 هـزار تومانـی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتشـار اسكنـاس‌هـای 20 هـزار تومانـی

به گفته دبیر كل بانك مركزی در صورتی كه اجازه تمدید استفاده از ایران‌چك داده نشود، بانك مركزی انتشار اسكناس‌های 20 هزار تومانی را پیشنهاد خواهد داد. پیش از این اعلام شده بود كه بانك مركزی مهلت یك ساله برای جمع‌آوری ایران‌چك در امسال دارد.

محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد وضعیت اسكناس در كشور عنوان كرد: در مورد بحث اسكناس ما خوشبختانه موفق شدیم ایران‌چك را برای امسال نگه داریم و درصدد هستیم برای اسكناس درشت‌تر یا ابقای ایران‌چك اقدام كنیم. موضوع تعداد اسكناس و مقدار آن گرچه مهم است اما اهمیت آن در جاهای دیگر است و برای جابه‌جایی و مسائل دیگر مدنظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از سویی هم ما در بانكداری الكترونیكی درصدد توسعه هستیم كه در این مورد اخیرا شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرك) راه‌اندازی شد كه كمك بسیار بزرگی به توزیع شبكه POS كشور و استفاده مردم از سیستم POS به جای اسكناس می‌كند.

احمدی در پاسخ به این سوال كه با روند فعلی آیا اسكناس درشت‌تر نخواهیم داشت؟ افزود: این موضوع بستگی به مسائلی دارد. ما پیشنهاد اسكناس درشت را سال‌هاست كه مدنظر داریم اما با توجه به اینكه مجلس دستور نبود ایران‌چك را در دست داشت و صرفا برای امسال در بودجه پیش‌بینی شد كه می‌توان از ایران‌چك بهره برد، اگر به سمت‌وسویی برویم كه اجازه تمدید استفاده از ایران‌چك داده نشود، حتما باید سراغ اسكناس‌های درشت‌تر برویم.

دبیر كل بانك مركزی در مورد پیشنهاد بانك مركزی برای اسكناس جدید تایید كرد كه اسكناس‌های 20 هزار تومانی مدنظر است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
چـــشـــم هـای تــــــو . . .

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسكنـاس‌ هـای 20 هـزار تومانی در راه است


به گفته دبیر كل بانك مركزی در صورتی كه اجازه تمدید استفاده از ایران‌چك داده نشود، بانك مركزی انتشار اسكناس‌های 20 هزار تومانی را پیشنهاد خواهد داد.

خبرگزاری ایسنا: به گفته دبیر كل بانك مركزی در صورتی كه اجازه تمدید استفاده از ایران‌چك داده نشود، بانك مركزی انتشار اسكناس‌های 20 هزار تومانی را پیشنهاد خواهد داد.

پیش از این اعلام شده بود كه بانك مركزی مهلت یك ساله برای جمع‌آوری ایران‌چك در امسال دارد.


محمود احمدی در مورد وضعیت اسكناس در كشور عنوان كرد: در مورد بحث اسكناس ما خوشبختانه موفق شدیم ایران‌چك را برای امسال نگه داریم و درصدد هستیم برای اسكناس درشت‌تر یا ابقای ایران‌چك اقدام كنیم.

موضوع تعداد اسكناس و مقدار آن گرچه مهم است اما اهمیت آن در جاهای دیگر است و برای جابه‌جایی و مسائل دیگر مدنظر قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: از سویی هم ما در بانكداری الكترونیكی درصدد توسعه هستیم كه در این مورد اخیرا شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرك) راه‌اندازی شد كه كمك بسیار بزرگی به توزیع شبكه POS كشور و استفاده مردم از سیستم POS به جای اسكناس می‌كند.

احمدی در پاسخ به این سوال كه با روند فعلی آیا اسكناس درشت‌تر نخواهیم داشت؟ افزود: این موضوع بستگی به مسائلی دارد.

ما پیشنهاد اسكناس درشت را سال‌هاست كه مدنظر داریم اما با توجه به اینكه مجلس دستور نبود ایران‌چك را در دست داشت و صرفا برای امسال در بودجه پیش‌بینی شد كه می‌توان از ایران‌چك بهره برد، اگر به سمت‌وسویی برویم كه اجازه تمدید استفاده از ایران‌چك داده نشود، حتما باید سراغ اسكناس‌های درشت‌تر برویم.


دبیر كل بانك مركزی در مورد پیشنهاد بانك مركزی برای اسكناس جدید تایید كرد كه اسكناس‌های 20 هزار تومانی مدنظر است.