اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار گزارش حقوق بشر درباره ایران


گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

 این سند نخستین ارزیابی احمد شهید از وضع حقوق بشر در ایران است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه فروردین گذشته به تعیین یک گزارشگر ویژه برای ایران رای داد و در ماه خرداد، احمد شهید، وزیر امور خارجه سابق مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه انتخاب کرد.

منبع: تابناک



 


ویدیو مرتبط :
انتقاد گزارش حقوق بشر ایالات متحده از نقض حقوق بشر چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار گزارش جدید درباره حقوق بشر ایران


احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران گزارش ماه مارس سال 2014 خود درباره حقوق بشر ایران را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران گزارش ماه مارس سال 2014 خود درباره حقوق بشر ایران را منتشر کرد.

احمد شهید در این گزارش ضمن استقبال از برخی اقدامات دولت جدید ایران برای پیشبرد حقوق بشر، اعم از پیشنهاد تدوین منشور حقوق شهروندی، مدعی شده این اقدامات هنوز به طور کامل پاسخگوی نگرانی‌های مجمع عمومی سازمان ملل، شورای حقوق بشر، مدافعان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی نیستند.

گزارشکر ویژه سازمان ملل در بخش‌های ابتدایی این گزارش مدعی شده منشور حقوق بشر پیشنهاد شده توسط دولت روحانی قادر به حذف قوانین و سیاست‌هایی که به تبعیض علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی، از جمله بهایی‌ها منجر می‌شوند، نخواهد بود.

علاوه بر این، احمد شهید از دولت ایران به خاطر عدم توجه به مسائل مربوط به حقوق زنان، سنگسار، قطع عضو، اعدام با طناب و اعدام نوجوانان در منشور حقوق شهروندی انتقاد کرده است.

ایران گزارش‌های پیشین احمد شهید درباره حقوق بشر را «مغرضانه» خوانده و اعلام کرده این گزارش‌ها در راستای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شوند.

استناد به اظهارات چهره‌های ضد انقلاب و مخالفان جمهوری اسلامی که قصد براندازی نظام ایران را دارند، از جمله ایرادهایی است که به گزارش‌های احمد شهید وارد می‌شود.

در بخش روش‌شناسی گزارش جدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر ایران نوشته شده این گزارش بر اساس مصاحبه با ۷۲ نفر از ایرانیان مستقر در کشورهای هلند، آلمان و فرانسه تنظیم شده است.

طبق نوشته آقای احمد شهید، برخی از این افراد خود را «مدافعان حقوق بشر» و برخی دیگر خود را «زندانیان سیاسی» و یا «خویشاوندان زندانیان سیاسی» معرفی کرده‌اند.