اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار کلید سوالات کنکور ارشد در 29 بهمن/اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه اردیبهشت



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در آخرین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد:

انتشار کلید سوالات کنکور ارشد در 29 بهمن/اعلام نتایج اولیه آزمون در نیمه اردیبهشت

مشاور عالی سازمان سنجش از انتشار کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد از 29 بهمن ماه خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌ وگو با ایسنا با بیان اینکه کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد روز یکشنبه 29 بهمن ماه منتشر می‌شود، اظهارکرد: داوطلبان می‌توانند در این مهلت برای مشاهده کلید سوالات به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

وی با اشاره به آخرین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رقابت 300 هزار و 311، گفت: از این تعداد 165 هزار و 399 در نوبت صبح در 12 کد رشته امتحانی و 134 هزار و 912 داوطلب در 31 رشته امتحانی در عصر روز جمعه رقابت می‌کنند.

توکلی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در محدوده زمانی 15 تا 19 اردیبهشت ماه، در خصوص ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی کارشناسی ارشد حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی در خصوص نحوه انتخاب رشته گفت: آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند 100 کد رشته محل را به ترتیب اولویت علاقه در طی روزهای پانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه انتخاب کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه گزینش نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده انجام می‌شود، از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد در هفته اول شهریور ماه خبر داد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نتایج اولیه کنکور امروز اعلام می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد تا 15 اردیبهشت اعلام می‌شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد تا 15 اردیبهشت اعلام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 در کمال امنیت و آرامش خبر داد و گفت: نتایج اولیه آزمون تا 15 اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و گو باایسنا با اشاره به برگزاری این آزمون در 133 کد رشته امتحانی، تصریح کرد: این ازمون در صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه در 19 کد رشته، پنجشنبه در 71 کد رشته و جمعه در 43 کد رشته امتحانی در 44 شهرستان کشور و 115 حوزه امتحانی برگزار شد.

وی افزود: کلید تصحیح سوالات آزمون داوطلبان هر یک از این 133 کد رشته امتحانی نیز در روز یکشنبه 29 بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی درباره زمان اعلام نتایج اولیه نیز گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 92 نیز به صورت کارنامه تنظیم و تا 15 اردیبهشت ماه سال 92 از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار داده می شود.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی نیز تا 15 اردیبهشت ماه سال 92 بر روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند با مطالعه دقیق این دفترچه و اطلاعیه‌های منتشره سازمان سنجش حداکثر 100 کد رشته محل تحصیلی را از میان کد رشته‌ محل‌های مجاز انتخاب کرده و از15 تا 19 اردیبهشت ماه به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره نحوه گزینش داوطلبان نیز گفت: گزینش نهایی در کلیه کد رشته محل‌های تحصیلی بر اساس 80 درصد نمره آزمون در هر گرایش و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و سهمیه داوطلبان انجام می‌شود.

توکلی در پایان تصریح کرد: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نیز در هفته اول شهریور ماه اعلام می‌شود تا پذیرفته شدگان نهایی بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده در رشته و دانشگاه مربوط ثبت نام کنند./ایسنا