اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار نسخه اول نرم افزار موبایل«تهران نما»


رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از رونمایی نسخه اول نرم افزار موبایلی تهران نما که شامل نقشه تهران، تصاویر 360 درجه و تورهای تهران گردی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از رونمایی نسخه اول نرم افزار موبایلی تهران نما که شامل نقشه تهران، تصاویر 360 درجه و تورهای تهران گردی خبر داد.

مهدی محبوبی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نرم افزار از برخی امکانات مانند اطلاعات نقشه ای، جستجوی اماکن، تصاویر ماهواره ای شهر تهران، بزرگنمایی درچند مرحله و راهنمای مسیرهای گردشگری تهران برخوردار است.

وی با بیان اینکه سامانه نقشه تهران مبنای ارائه این نرم افزار است افزود: این نرم افزار یکی از پر بازدیدترین و پر استفاده ترین خدمات الکترونیکی است که شهرداری تهران به آدرس MAP.TEHRAN.IR ارائه کرده است.

بنا به اظهار محبوبی این نرم افزار علاوه بر امکانات معمول نرم افزارهای نقشه ای مشابه، امکاناتی نظیر ثبت نقطه دلخواه را نیز دارد.

وی ادامه داد: از طریق این نرم افزار کاربر می تواند موقعیت یا نمای نقشه مد نظر خود را از طریق اپلیکیشن های مختلف موبایلی مثل گوگل مپ، وایبر برای کاربر دیگر ارسال کند.

مدیر پروژه تهران نما با اشاره به اینکه در این نرم افزار مسیرهای ویژه تهران گردی برای نوروز 94 مشخص شده است گفت: کاربران می توانند پیش از بازدید از این مسیرها با مراجعه به نرم افزار از این مسیرها مطلع شده و از طریق STREET VIEW از این مسیرها و اماکن به صورت مجازی بازدید کنند.

وی افزود: نسخه اندروید نرم افزار تهران نما در سایت شهرداری تهران www.tehran.ir و بازار قابل دانلود است و به زودی نسخه های IOS و WINDOWS PHONE این نرم افزار هم منتشر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
عدم انتشار نسخه های جدید نرم افزار Adobe Photoshop Touc

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه انگلیس متهم شد:‌ مشارکت در فروش نرم افزار "شنود و ردیابی موبایل" به ایران



 

وزیر خارجه انگلیس متهم شد:‌ مشارکت در فروش نرم افزار شنود و ردیابی موبایل به ایران

 

یك نماینده مجلس اعیان در بریتانیا خواستار توقف فروش نرم افزارهای تلفن همراه از سوی یك شركت انگلیسی به دولت ایران شد .

" دیوید آلتون " نماینده مجلس لردها خواستار توضیح دولت بریتانیا در زمینه فروش نرم افزارهای پیشرفته تلفن همراه به   ایران شد و از دولت بریتانیا خواست تا جلوی فروش این نرم افزارها را كه به گمان او از سوی حكومت ایران در مواجهه با مخالفان مورد استفاده است ،‌بگیرد.

وی در این زمینه با اشاره به اینكه در سال جاری نیز شركت بریتانیایی " creativity software " نرم افزارهایی را به ایران فروخته متذكر شد كه فروش این گونه نرم افزارها به ایران باید متوقف شود.

آلتون مدعهی شد :‌"مخالفان در ایران اعلام كرده اند كه در طول دوران بازداشت و بازجویی شان از سوی نهادهای امنیتی ایران متن كامل مكالمات و اس ام اس تلفن همراه آنها و نیز جابجایی های آنان كه به وسیله نرم افزارهای پیشرفته شركت بریتانیایی در اختیار ایران قرار داده شده ، بارها از سوی بازجویان در مقابل آنها قرار داده شده است ."

همچنین بنا به گزارش هفته گذشته بلومبرگ در دو سال گذشته سه شركت اروپایی اریکسون (Ericsson) سوئدی ، Creativity Software بریتانیایی و AdaptiveMobile Security ایرلندی نرم افزارهای جدید تلفن همراه  را به ایران فروخته اند كه به مقامات ایران اجازه می دهد مخالفان و كنشگران اجتماعی و سیاسی را به طور مداوم تحت نظر گرفته و جابجایی های آنان و نیز متن كامل مكالمات و پیغام های آنان را تحت نظر گرفته و در صورت لزوم جمع آوری و آرشیو كنند .  

بر اساس این گزارش شركت سوئدی  اریکسون  و شركت بریتانیایی Creativity Software فناوری هایی را در اختیار ایران قرار داده اند كه تنها ویژگی آنها امنیتی بوده و به حكومت ایران این امكان را می دهد كه افراد را ردیابی مكانی كرده و تمامی مكالمات و پیغام های آنها را ضبط كنند .   

اخیرا چند سناتور ارشد جمهوریخواه آمریكا نیز از دولت آمریكا خواسته اند تا شركت های اروپایی عرضه كننده فناوری های شنود و مراقبت به دولت ایران را تحت تحریم و مجازات قرار دهند .

همچنین دیوید آلتون از ارتباطات ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا پیش از انتصاب به سمت خود با یكی از گروه های سرمایه گذار شركت  بریتانیایی فروشنده نرم افزار تلفن همراه به ایران به نام " mmc ventures " خبر داده و خواستار روشن شدن ارتباط هیگ با موضوع فروش نرم افزارهای تلفن همراه به ایران شده است.

وی مدعی شد بر اساس اسناد وزارت خارجه بریتانیا هیگ از  دو مدیر این گروه سرمایه گذار در شركت بریتانیایی "creativity software " پول دریافت كرده و آن را در اختیار یكی از اعضای دفتر خود قرار داده است كه نطق های وی را تنظیم می كند.

فرد مورد نظر فرزند " ریچارد دالتون " سفیر سابق بریتانیا در ایران (2002 تا 2006) است .

آلتون در این زمینه به روزنامه دیلی تلگراف گفت :‌" دولت بریتانیا می بایست قابلیت های این نرم افزار فروخته شده به ایران را می دانسته است و اگر ویلیام هیگ وزیر خارجه پشت موضوع فروش نرم افزار این شركت بریتانیایی به ایران بوده ابهام  بزرگی ایجاد می شود كه وی باید به آن پاسخ دهد."

وزارت خارجه بریتانیا اعلام كرده كه فروش نرم افزار شركت بریتانیایی " creativity software " به ایران هیچ اشكال قانونی نداشته است و این نرم افزار جزء موارد تحت تحریم نبوده است..../عصرایران