اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار متن بیانیه سیاسی تا ساعاتی دیگر


اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که سند چارچوب توافق نهایی تا چند ساعت دیگر منتشر خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم:  اطلاعات موجود حکایت از آن دارد که سند چارچوب توافق نهایی تا چند ساعت دیگر منتشر خواهد شد.

اگرچه نگارش این سند هنوز پایان نیافته و در حین نگارش برخی اختلافات همچنان ادامه دارد، ولی دورنمای انتشار توافق قطعی است.

آنچه امروز تحت عنوان بیانیه سیاسی منتشر خواهد شد حاوی جزئیات، و برای ایران تعهدآور خواهد بود و به یک معنا مهمترین متن یک دهه گذشته در پرونده هسته‌ای ایران محسوب می‌شود.

نکته کلیدی در این میان این است که متن پس از نگارش باید با تهران هماهنگ شود و انتشار بیانیه‌های تبریک و پیروزی قبل از این هماهنگی، اقداماتی عجولانه محسوب می‌شود.

کارشناسان می‌گویند درباره این متن بر اساس شاخص‌های مشخص، صرفاً پس از انتشار و بررسی دقیق می‌توان قضاوت کرد.


ویدیو مرتبط :
طنز سیاسی،اجتماعی بالاتر از خبر تاریخ انتشار 19 مهرماه 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار بیانیه سازمان های سیاسی ایرانی در آمریکا



انتشار بیانیه سازمان های سیاسی ایرانی در آمریکا

یک بیانیه و سه علامت تعجب!

به دنبال انتشار خبر تلاش هیلاری کلینتون برای خارج کردن نام منافقین از فهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا ، برخی از سازمان های ایرانی مستقر در آمریکا بیانیه ای آکنده از علامت تعجب ، بیانیه ای منتشر کرده اند .

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که وزارتخارجه آمریکا در صدد است نام گروهک منافقین را از لیست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا حذف کند .

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گروهک منافقین با نام مصطلح مجاهدین خلق ایران ، گروهکی تروریستی است که پس از روی آوردن به شورش مسلحانه در سالهای آغازین انقلاب ایران ، به حرکت های تروریتسی روی آوردند و تعدادی از مسولان و انبوهی از مردم بی گناه ایران را در عملیات های مختلف خود به شهادت رساندند . این گروه در زمان جنگ 8 ساله صدام علیه ایران ، به کمک وی شتافتند و علیه مردم و سرزمین مادری خود جنگیدند. به همین خاطر نام این گروه در فهرست گروه های تروریستی بسیاری از کشورها قرار گرفت ، اما مبارزه با تروریسم همچون تلاش برای حقوق بشر این سالها به ابزاری سیاسی برای اعمال فشار به کشور ها تبدیل شده است .

بر اساس این گزارش ، به دنبال انتشار خبر تلاش هیلاری کلینتون برای خارج کردن نام منافقین از فهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا ، برخی از سازمان های ایرانی که همراستا با این سازمان هستند ، بیانیه ای منتشر کرده اند .

در بیانیه این گروه آمده است :

این تصمیم بزرگترین گروه های صلح طلب و سکولار مخالف حکومت ایران را از قید محدودیت های موجود رها خواهد کرد و این مهم ترین قدم دولت اوباما برای ایجاد دمکراسی در ایران است!

در این بیانیه همچنین آمده است که اگر چه این تصمیم قدمی روبه جلو است ، اما ما باید از این به بعد در مذاکره با وزارت خارجه ، نمایندگان کنگره و سازمان ملل ، تضمین جانی برای اعضای مجاهدین فراهم کنیم تا به راحتی بتوانند در کشوری غیر از عراق زندگی کنند!

علاوه بر این در این بیانیه می خوانیم که اقدام هیلاری کلینتون در خارج کردن نام مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی قدمی برای ایجاد تغییر در ایران است و پیام روشنی برای مردم ایران دارد که آروزهای آنان برای ایجاد دمکراسی در ایران همچنان پابرجا خواهد ماند.

علامت های تعجبی که در پایان این سه پاراگراف آمده است بی سبب نیست . علامت تعجب اول برای صلح طلب معرفی کردن مجاهدین و هوادران آنان است . می توان با اطمینان گفت که حتی نویسندگان این بیانیه هم خود قبول ندارند که گروهک منافقین ، گروهی صلح طلب است . همه فعالیت های تروریستی این گروه علیه مقامات ایرانی و مردم بی گناه را کناری بگذاریم ، اقدام مسلحانه آنها علیه کشورشان و همکاری آنان با صدامی که اکنون به فنا رفته است را چگونه باید توجیه کرد ؟ منافقین کی و کجا حرکتی صلح طلبانه انجام داده اند ؟ اکنون تصور عمومی بر این است که نه تنها حکومت جمهوری اسلامی ، بلکه یک حکومت سکولار هم ، به محض مواجهه با منافقین حداقل به جرم خیانت به خاک و مردم آنان را محاکمه خواهد کرد.

در پاراگراف دوم هم تعجب به این خاطر است که آنان می خواهند سازمان ملل را هم در اعطای تضمین جانی برای تروریست ها شریک کنند . اقدامی که همه قطعنامه ها شورای امنیت درباره فعالیت های تروریستی را بی اعتبار خواهد کرد.

و تعجبی که پایانی ندارد این است که آنان سازمان منافقین را به مردم ایران پیوند زده و معتقدند که آزادی یک گروهک تروریستی به نفع مردم ایران و برای ایجاد تغییر در ایران است . اکنون اتفاقا زمان مناسبی است که مثلا وزارت خارجه آمریکا نظرات مردم ایران درباره منافقین را به دست آورد. تردیدی نیست که بی تردید منفورترین گروه سیاسی در چند دهه اخیر در ایران گروهک منافقین است . در واقع یک گروه چه کارهایی باید انجام دهد که در یک کشور منفور شود ؟ آیا قتل عام مردم برای منفور بودن آنان کافی نیست؟آیا همدستی با دشمن و مشارکت در حمله نظامی به ایران برای منفور بودن کافی نیست ؟ آیا خیانت به کشور و جاسوسی از کشور برای منفور بودن کافی نیست ؟

منافقین سالهاست که ابزار دست قدرت های بزرگ هستند و در سال های بعد نیز خواهند بود و در پایان کار هم سرنوشت متحدانشان صدام را تجربه خواهند کرد./تابناک