اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار فیلم دلخراش کشتار یک قلاده پلنگ


مدیر دیده بان حقوق حیوانات از انتشار فیلمی دلخراش از کشتار یک قلاده پلنگ در خراسان شمالی خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیر دیده بان حقوق حیوانات از انتشار فیلمی دلخراش از کشتار یک قلاده پلنگ در خراسان شمالی خبر داد.

شهرام امیری شریفی با بیان این مطلب افزود: این پلنگ بالغ با رفتار شنیع شکارچیان ، به شکل دلخراشی توسط سگ های شکاری از پای در آمد.

به گفته وی، این  چندمین بار است که در یک سال گذشته فیلمی که از کشتن پلنگ تهیه شده و منتشر می شود.



شریفی اظهار داشت: پلنگ کشانی که این بار توسط سگ های گله انجام شده، با سایر دفعات یک تفاوت دارد و آن اینکه بر  طبق شواهد موجود،  این پلنگ هیچ گونه تهدید و خطری برای جوامع محلی نداشته  و هیچ رمه و دامی کشته نشده، و صرفاً به خاطر درنده خویی برخی از افراد مسلح از پای درآمده است.

مدیر دیده بان حقوق حیوانات با بیان اینکه این فیلم که بسیار دلخراش است در انجمن موجود است تصریح کرد: به گفته منابع محلی این فیلم مربوط به منطقه ای در خراسان شمالی بوده که در زمستان گذشته تهیه شده و  برخی از افرادی که در فیلم مشاهده می شوند توسط افراد بومی قابل شناسایی هستند.

وی افزود: به گفته متخصصان در هر هفته بیش از یک پلنگ در ایران کشته می شود که به نظر می رسد  با توجه به شرایط خاص این گونه ارزشمند، برخورد قاطع با کشتارگران و برنامه ریزی ویژه جهت جلوگیری از کشتار پلنگ ها به بهانه های مختلف نیازمند عزم جدی مسوولان باشد.

دو سال قبل با انتشار فیلمی از کشتار سه خرس قهوه ای در مرکز ایران در این پایگاه خبری منجر به اقدام سریع مسوولان در شناسایی و دستگیری شکارچیان ظرف ۲۴ ساعت شد.


ویدیو مرتبط :
کشتار دلخراش پلنگ توسط سگ های شکاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیچ لاشه‌ای پیدا نشده است/ پلیس در تعقیب عاملان انتشار فیلم کشتار قوچ‌ها



اخبار اجتماعی,خبر های اجتماعی,کشتار قوچ‌ها

رئیس پلیس فتا بوشهر انگیزه انتشار فیلم رجزخوانی و کشتن دو قوچ را شخصی عنوان کرد. این درحالی است که رئیس محیط زیست بوشکان گفته‌های شکارچیان در رابطه با شکار 98 قوچ را تکذیب کرد.

به گزارش آنا،ویدیو منتشر شده از رجزخوانی یک شکارچی و تهدید رئیس محیط زیست بوشکان، استان بوشهر، خبری بود که طی چند روز گذشته در سایت‌های خبری منتشر شد.در این فیلم یک مرد شکارچی با نشان دادن شکار دو قوچ تهدید می‌کرد که تا کنون 98 شکار غیرقانونی انجام داده و شمارش این شکارها به فراتر از 200 خواهد رسید. لهجه محلی گوینده این تهدیدها کاملا در فیلم مشهود است و مرد محلی تاریخ این تصویر برداری و شکار را 30 دی ماه اعلام کرده است. از آنجایی که مرد ناشناس، مهرداد نوروزی، رئیس محیط زیست بوشکان را تهدید می‌کند، به گفت و گو با او و رئیس پلیس فتا استان بوشهر پرداختیم تا علت و انگیزه این فیلم و روند رسیدگی به آن را مطلع شویم.

سرهنگ پورسعید، رئیس پلیس فتا استان بوشهر که رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار داده است در این رابطه به آنا گفت: با اعلام این خبر، پرونده ای در دادسرای شبستان به شکایت محیط زیست منطقه تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت. در بررسی‌های صورت گرفته، باتوجه به گویش فردی که در فیلم صحبت می‌کند، مشخص است که او اهل این استان نیست و ظاهرا اهل و ساکن استان فارس است. حتی به نظر می‌رسد فیلم منتشر شده از استان بوشهر گرفته نشده است. دستگیری عاملان این شکار و انتشاردهندگان فیلم در اولویت قرار دارد و به زودی متخلفان دستگیر می‌شوند.

تکذیب شکار 98 قوچ

مهرداد نوروزی، رئیس محیط زیست بوشکان استان بوشهر در رابطه با این ماجرا گفت: من در خانواده‌ای به دنیا آمدم که پدرم محیط بان بود و خودم دوستدار محیط زیست، از اواخر سال 87 وارد محیط زیست شدم و حدود یک سال بعد، کارم را در محیط زیست بوشکان آغاز کردم. از همان ابتدا، باتوجه به وضعیت وخیم محیط زیست این منطقه، از شکارچیان خواستم که با ما در حفظ حیات وحش همکاری کنند.

او ادامه داد: بسیاری از این شکارچیان با ما همکاری کردند؛ به طوری که وضعیت شکار در طی این سال‌ها خیل بهتر شده است. اما تخلف‌هایی هم صورت گرفته که با آن برخورد شده است. در فیلمی که منتشر شده شکارچیان از شکار 98 قوچ صحبت می‌کنند، درحالی که هیچ لاشه‌ای کشف نشده است و دو لاشه‌ای که در فیلم دیده می‌شود نیز توسط شکارچیان برای فروش برده شده است.

اخبار اجتماعی - آنا