اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار عمومی قیمت‌ مسکن در سامانه املاک


دولت تصمیم گرفته است تا قیمتهای سامانه املاک و مستغلات را برای همگان منتشر کند تا مستاجران از قیمت هر آپارتمان مطلع باشد و قیمتهای بالاتر از عرف بازار را نپذیرند.

خبرگزاری مهر: دولت تصمیم دارد امسال در بازار اجاره بها با انتشار قیمت‌های سامانه املاک و مستغلات برای آگاهی مستاجران از قیمت‌های روز و اجرای شدیدتر طرح تعزیراتی بازار را کنترل کند.

موضوع اجاره بها هر ساله در خردادماه به دغدغه ای برای مستاجران تبدیل می شود و قیمت‌های مختلف اجاره در مناطق مختلف تهران، نگرانی آنها را بابت تعیین یک قیمت مشخص بیشتر می کند.

گشتی در بازار اجاره نشان می دهد که در هر منطقه از تهران قیمتهای متفاوتی از سوی مالکان و یا بنگاه های املاک تعیین می شود و ممکن است دو آپارتمان در یک منطقه مشخص قیمتهای یکسانی نداشته باشند؛ با وجودی که شرایط هر دو این آپارتمانها تفاوتی با هم ندارد.

گرچه دولت سعی کرد سال گذشته با اجرای طرح تعزیراتی مسکن از گران شدن بی دلیل قیمتها جلوگیری کند اما همچنان قیمتها تحت کنترل درنیامده و مالکان سلیقه ای قیمتها را تعیین می کنند.

دولت برای امسال تصمیم گرفته که طرح جدید را به اجرا برساند تا مشکل قیمتهای متفاوت در مناطق برطرف شود ،البته طرح بلوک بندی یکی از طرحهایی بود که از سوی دولت مطرح شد اما به نظر می رسد تعیین قیمت واحد قابل اجرا نیست و دولت تصمیم گرفته است تا طرح دیگری را به اجرا برساند.

انتشار عمومی اطلاعات قیمتی سامانه املاک

 دولت تصمیم گرفته است تا قیمتهای سامانه املاک و مستغلات را برای همگان منتشر کند تا مستاجران از قیمت هر آپارتمان مطلع باشد و قیمتهای بالاتر از عرف بازار را نپذیرند.

در واقع به دلیل اینکه تمامی قیمتها و قراردادهای مسکن در این سامانه به ثبت می رسد، اطلاعات قیمتی آن می تواند مستاجران را برای یافتن آپارتمان مناسب و با قیمت واقعی کمک کند.

این طرح قرار است که از سوی معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی به اجرا برسد و همزمان با آن طرح تعزیراتی مسکن هم با جدیت بیشتری آغاز شود.

براین اساس، امسال اجرای طرح تعزیراتی مسکن مهر که اجازه افزایش قیمت را برای سال جاری 7 تا 9 درصد بیش از قرارداد سال قبل می دهد، یکی از موضوعاتی است که دولت با تمرکز بر آن سعی دارد از افزایش افسارگریخته قیمتها جلوگیری کند.     


ویدیو مرتبط :
سامانه بانک املاک کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور: پیش بینی قیمت مسکن در سال 93



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی - بازار مسکن رونق گرفت/افزایش قیمت مسکن در سال 93

رئیس اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور گفت:در 3 ماهه گذشته معاملات بازار مسکن رونق گرفته و افزایش قیمت حامل های انرژی و گران شدن تراکم به مرور زمان بر بازار مسکن تأثیر افزایش قیمت در سال 93 را به دنبال دارد.

 مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور در گفتگو با بازار خبر ضمن اشاره به رشد تقاضا در این بازار گفت : تعداد معاملات نسبت به 3 ماه گذشته افزایش پیدا کرده است و این بدان معنا است که حرکت در بازار مسکن آغاز شده است اما قیمت ها هنوز جای چانه زنی دارد.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد:برای  خرید مسکن خوب دقت کنند و مطابق هزینه ای که دارند انتخاب نمایند. اما با توجه به اینکه بانک مرکزی شاخص تورم را در سال  92 ، 35 درصد اعلام کرده است مطمئن باشید در سال 93 علاوه بر افزایش تورم با گران شدن قیمت بنزین بازار مسکن هم متأثر خواهد بود.

خسروی فرصت باقی مانده سال 92 را بهترین زمان برای خرید مسکن دانست و بیان کرد : درست است که ارزانی دلخواه همگان است اما در این شرایط مردم نباید انتظار کاهش قیمت داشته باشند و  انتظارات قیمتی خود را مطابق جامعه تعیین کنند. بطور مثال شهرداری تراکم را 35 درصد گران کرده است چطور می توان انتظار داشت این گرانی بازار مسکن را شامل نشود؟

رئیس اتحادیه سراسری مشاوران املاک کشور افزود:روند قیمت های فعلی تا 3 ماهه آینده سال 93 ادامه خواهد داشت اما باتوجه به شاخص های تورم ، تراکم ، بنزین و... قیمت به مرور افزایش خواهد یافت البته لازم بذکر است این افزایش جهشی و یکباره نخواهد بود.
اخبار اقتصادی - بازار خبر