اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار شایعه مرگ پادشاه عربستان


اخیرا شبکه های اجتماعی در اینترنت، اخبار ضد و نقیضی را درباره وخیم شدن وضعیت سلامتی شاه عربستان منتشر کرده اند و حتی برخی از مرگ وی خبر داده اند.

خبرگزاری مهر: یک فعال عربستانی که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه اجتماعی توییتر با نام مستعار مجتهد شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، از پنهانکاری درباره وضع جسمانی شاه سعودی خبر داد.

شبکه های اجتماعی در اینترنت اخباری را درباره وخامت وضعیت سلامتی پادشاه عربستان منتشر کرده اند و برخی پایگاه های خبری نیز از مرگ وی سخن گفته اند.در همین رابطه، فعال معروف عربستانی با نام "مجتهد" که ظاهرا از نزدیکان آل سعود است و درباره این خاندان در پایگاه اجتماعی توییتر افشاگری می کند، با اشاره به پنهان کاری درباره وضع جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان تاکید کرد که وی بیش از یک ماه از دید رسانه ها مخفی مانده و هیچ کس به جز فرزندش متعب حق دیدار با وی را نداشته است.

متعب بن عبدالعزیز این روزها تحت فشار افکار عمومی برای نشان دادن چهره پادشاه در رسانه ها و از بین بردن شایعات است.

برخی رسانه های عربی و غربی چند روز قبل اعلام کردند که ملک عبدالله از یک هفته قبل فقط با کمک دستگاه های پزشکی ادامه حیات می دهد و اندام های حیاتی وی مرده اند.

دیوان پادشاهی عربستان کلیه دیدارهای رسمی ملک عبدالله را که برخی از آنها با مقامات بلندپایه بود، لغو کرده است که این خود نشانه ثبات نداشتن وضعیت جسمانی اوست.

پادشاه عربستان ماه مارس گذشته هنگام دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، در حالی مقابل رسانه ها حاضر شد که یک دستگاه تنفسی به وی متصل بود.

سال گذشته چندین بار خبر مرگ شاه عربستان منتشر شد. ناظران معتقدند که مرگ وی به بروز اختلاف در داخل آل سعود منجر خواهد شد و در حال حاضر نیز میان امرای شاخه های مختلف درگیری هایی وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
از بشارت های نزدیک به ظهور (مرگ پادشاه عربستان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شایعه مرگ بالینی پادشاه عربستان


اخبار مربوط به ملک عبدالله این روزها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است در این میان فعالان به اخبار مربوط به وضع جسمانی پادشاه سعودی واکنش نشان داده اند.

خبرگزاری مهر: اخبار مربوط به ملک عبدالله این روزها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است در این میان فعالان به اخبار مربوط به وضع جسمانی پادشاه سعودی واکنش نشان داده اند.

پایگاه اخبار در گزارشی اعلام کرد: پس از ابهامی که درباره وضع جسمانی پادشاه عربستان مطرح شد، «مجتهد» از سانسور شدید اخبار مربوط به پادشاه واینکه از زمان قرار دادن لوله تنفس فقط سلمان و مقرن بن عبدالعزیز برای دقایقی محدودی با وی دیدار کرده اند خبر داده است.

سعد الفقیه رئیس جمعیت اصلاح عربستان گفت: پادشاه در بیهوشی برای رفع مشکل ریوی به سر می برد و اگر وضعش بهبود نیابد کارش تمام است.روزهای آخر سرنوشت ساز است.

این درحالی است که پزشکان بیمارهای ریوی و مشکلات دستگاه تنفسی با اشاره به دستگاههای به کار گرفته تنفسی درباره ملک عبدالله اعلام کردند که این دستگاه تنفسی و لوله های به کار گرفته شده در بیمارانی که کاملا بیهوش هستند به کار گرفته می شود.به گفته منابع بیمارستانی ملک عبدالله به هوش نیست و در طی مدت استفاده از لوله های تنفس نمی تواند هوشیار باشد.

فعالان در پایگاه های اجتماعی، ویدئویی متعلق به روزنامه دیلی میل انگلیس منتشر کرده اند که حاکی از مرگ بالینی ملک عبدالله بن عبدالعزیز از یک هفته قبل است و فقط دستگاههای ادامه حیات به وی وصل است.بر اساس این ویدئو، ملک عبدالله در چهارشنبه گذشته وضع وخیمی پیدا کرده است و پزشکان شوک الکتریکی برای احیای وی به کار گرفته اند.

بر اساس این گزارش پادشاه 89 ساله عربستان با دستگاه تنفسی زنده است، اما همه دستگاههای حیاتی بدن وی از کار افتاده است.

فعالان، هشتگ هایی با نام مرگ ملک عبدالله و هلاکت طاغوت ایجاد کرده اند که در آن مرگ ملک عبدالله مورد تایید یا تکذیب شده است.

برخی نوشته اند خود را آماده اعلام خبر مرگ ملک عبدالله کنید زیرا به یاری خدا به زودی مرگ وی اعلام می شود.

خالد احمد در هشتگ نوشته است: اگر نمرده باشد هم به مثابه مُرده است.

یکی دیگر نیز نوشته است که دیر یا زود ملک الموت به سراغ وی می آید و روحش را قبض خواهد کرد تا در برابر خدا به خاطر خونهایی که از مسلمین ریخته است و حقوقی که نقض کرده است حاضر شود.