اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار تصاویر و فیلم‌ مستهجن در فیس‌بوک



فیس‌بوک , سایت‌های اینترنتی ,

انتشار تصاویر و فیلم‌ مستهجن در فیس‌بوک

رییس پلیس فتای مازندران از شناسائی و دستگیری عامل تهیه و انتشار تصاویر شخصی افراد در سایت‌های اینترنتی خبر داد.

سرهنگ احمدرضا رستمی با اعلام این خبر افزود: پیروشکایت یکی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی از سوی فردی ناشناس علیه خانواده‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی و ایجاد القاب زشت و طراحی تصاویری مستهجن، موضوع به طور ویژه دردستور کار ماموران و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران فردی را به اتهام دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی افراد و انتشار آن در فضای مجاری شناسائی کردند. گفت: با انجام مراقبت از این فرد پس از شناسائی محل سکونت وی با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

رییس پلیس فتای مازندران افزود: متهم دربازجوئی‌هانی پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی گفت که تصاویر و فیلم‌ها را از حافظه مموری کارت و دوربین دیجیتال شاکی که روی رایانه شخصی‌اش کپی شده بود، به صورت غیرقانونی برداشت و پس از تبدیل آن به عکس و فیلم‌های مستهجن در فیس‌بوک منتشر کرده است.

رستمی گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رییس پلیس فتای استان مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست مراقب عکس و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود باشند و برای کپی و تکثیرکردن آن به هر فردی اطمینان نکنند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
انتشار تصویر جعلی از رهبر در حال چک صفحه ی فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار تصاویر خصوصی در فیس‌بوک



اخبار حوادث - انتشار تصاویر خصوصی در فیس‌بوک

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به انتشار عکس‌ها و اطلاعات خصوصی افراد در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ رستمی در این باره گفت: در پی مراجعه زنی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به ماموران فتا در شهرستان آمل مبنی بر ایجاد صفحه‌ای به نام وی در صفحه یکی از سایت‌های اینترنتی و انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فیس‌بوک و ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مرجع قضایی و پس از یکسری اقدامات سرانجام موفق شدند فردی به نام " م- م " را شناسایی کنند. گفت: ماموران با شناسایی متهم در اقدامی غافلگیرانه این فرد را در یکی از شهرستان‌های همجوار آمل دستگیر کردند.

رستمی گفت که متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به بزه انتسابی اقرار و علت و انگیزه کار خود را آشناشدن با شاکیه از طریق اینترنت و سوءاستفاده مالی و روحی از وی و بازی با احساساتش عنوان کرد.

بر اساس این گزارش متهم پس از تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با قرار وثیقه روانه زندان شد .

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان مازندران در پایان به شهروندان هشدار داد: به اشخاص در صفحه اجتماعی فیس‌بوک اعتماد نکنید و عکس‌های خود برای دیگران به اشتراک نگذارید.

اخبار حوادث - ایسنا