اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار تصاویری از اعدام داعشی ها در سوریه


یک گروه مسلح موسوم به «جیش الاسلام» تصاویری را از اعدام شماری از جنگجویان گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرد.

پایگاه خبری انتخاب: گروه جیش الاسلام با انتشار نوار ویدئویی از اعدام شماری از جنگجویان داعش در پاسخ به اقدام این گروه در اعدام شماری از افراد مسلح جیش الاسلام در منطقه الغوطه دمشق خبر داد.

این تصاویر نشان می دهد شماری از افراد مسلح که لباس نارنجی بر تن دارند، شماری از جنگجویان اسیر شده داعش را از کشورهای مختلف که لباس سیاه بر تن دارند، اعدام می کنند.

جیش الاسلام در بخشی از این نوار ویدئویی تلاش کرده است اندیشه های داعش را نقض کند.

یکی از سران جیش الاسلام درباره جنگجویان داعش در این نوار ویدئویی می گوید:«آنها فرماندهان جهاد را ترور می کنند. آنها در مناطق آزاد شده فساد به راه می اندازند و به نام اسلام راه ها را بر روی مجاهدان مانند نظام ظالم بشار اسد می بندند. آنها به دنبال ایجاد هلال رافضی هستند.»

انتشار این تصاویر، عمق اختلافات بین گروه های مسلح در سوریه و رقابت آنها برای نفوذ بیشتر را نشان می دهد.


ویدیو مرتبط :
سوریه -اعدام داعشی بدست رقیب داعشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار فایل ویدیوئی "جیش الاسلام" از اعدام داعشی‌ها



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

تصاویری که یک صفحه وابسته به گروه‌های افراطی مخالف دولت سوریه منتشر کرده نشان می‌دهد افرادی از یک گروه از مخالفان سوری با لباس‌های نارنجی رنگ اعضای نقاب دار داعش را که با زنجیره‌های آهنین بسته شده‌اند، به سمت محل اعدام پیش می‌برند.

به نوشته روزنامه الوسط، این تصاویر توسط حساب "بدرالشام التمیمی" از پایگاه‌های اینترنتی "جیش الاسلام"، منتشر شده و در آن همان روشی نشان داده می‌شود که داعش پیش از اعدام مخالفان خود در پیش می‌گیرد؛ با این تفاوت که اعدامی‌ها در این تصاویر لباس‌های جلادان داعش را پوشیده‌اند و نیروهای جیش اسلام لباس‌های نارنجی رنگ به تن کرده‌اند که تلاش شده تا نشان دهد توازن در جنگ میان دو طرف تغییر کرده است.

گروه شبه نظامی جیش الاسلام یکی از مهمترین گروه‌ها در میان مخالفان سوری است که اهتمام خاصی به رویارویی با دادعش می‌دهد و از سوی قطر و ترکیه حمایت می‌شود. این گروه یگانی مخصوص جنگ با داعش تشکیل داده است.

در همین حال، یک منبع در داخل جیش الاسلام صحت این تصاویر را تایید اما این مساله را تکذیب کرد که این اعدام‌ها از طریق سربریدن صورت گرفته باشد؛ همان کاری که داعش در حق مخالفان خود از گروه‌های سوری انجام می‌دهد.

یک عضو داعش تکذیب کرد که کسانی که در این تصویرها اعدام شده‌اند از اعضای داعش باشند. وی گفته است که این افراد از جیش الأمه، از دیگر گروه‌های مخالف سوری هستند که به اتهام همدست شدن با داعش توسط جیش الاسلام دستگیر شده‌اند.

 

 اخبار  بین الملل  - ایسنا