اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار اسناد محرمانه ممنوع شد



 

 

انتشار اسناد محرمانه ممنوع شد

 

باراک اوباما کمیته ای را مسئول مبارزه با درز اطلاعات محرمانه کرد .

کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه راسل تراورس Russell Travers از مسئولان بلندپایه مقابله با تروریسم را به عنوان مسئول جلوگیری از درز دوباره اسناد محرمانه دولتی و کاستن از اسیب های افشا گری های سایت ویکی لیکس منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد راسل تراورس معاون مشارکت اطلاعات در مرکز ملی مبارزه با تروریسم " رهبری تلاشی جامع برای تعیین و اجرای اصلاحات ساختاری مورد نیاز را با توجه به درز اطلاعات از سوی ویکی لیکس بر عهده خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
انتشار اسناد محرمانه عربستان توسط سایت "ویکی لیکس"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار حجم گسترده‌ای از اسناد محرمانه اطلاعاتی موساد/تضاد موساد و نتانیاهو در قبال ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,سناد محرمانه اطلاعاتی موساد

حجم گسترده‌ای از اسناد محرمانه اطلاعاتی سازمان‌هایی چون موساد و نیز سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا، روسیه و آفریقای جنوبی درز کرده و به زودی منتشر می‌شود. بر اساس یکی از این اسناد، موساد درباره برنامه اتمی ایران نظری خلاف دیدگاه نخست وزیر اسرائیل داشته است.

به گزارش «تیک»، شبکه الجزیره روز دوشنبه چهارم اسفند در گزارشی اعلام کرد که اسناد یاد شده به دست این شبکه رسیده و در حال بررسی صحت آن با همکاری روزنامه گاردین است و به تدریج این گزارش‌ها را منتشر خواهد کرد.

به گزارش گاردین، این اسناد نشان می‌دهد بررسی‌ها و ارزیابی‌های موساد با گفته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مورد برنامه دستیابی ایران به بمب اتمی، یکسان و همسو نبوده است.

در بخشی از این مدارک که از اسناد ارتباطی سازمان اطلاعات آفریقای جنوبی به دست آمده است، مشخص شده که بر اساس ارزیابی‌های اطلاعاتی، «ایران به اندازه کافی اورانیوم برای غنی‌سازی بیشتر در اختیار ندارد».

نیامین نتانیاهو در سخنرانی سال ۲۰۱۲ خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با نشان دادن یک نمودار درباره روند رسیدن ایران به بمب هسته‌ای، نسبت به خطر دستیابی ایران به سلاح اتمی هشدار داد.

سایت خبری «بیزنس اینسایدر» هم در گزارشی اعلام کرد که این بزرگترین درز اسناد اطلاعاتی از زمان «ادوارد اسنودن» است. ادوارد اسنودن پس از خروج از آمریکا به هنگ‌کنگ رفت و اسناد گسترده‌ای از برنامه‌های شنود و دسترسی به ای‌میل و اطلاعات خصوصی شهروندان آمریکایی منتشر کرد. وی هم اکنون در روسیه زندگی می‌کند.

در این اسناد اطلاعاتی که قرار است در الجزیره و گاردین منتشر شود، هیچ سندی از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکایی نیامده است. اسناد اطلاعاتی مربط به سازمان‌های اطلاعاتی روسیه، اسرائیل، بریتانیا، آفریقای جنوبی و استرالیا است.

الجزیره گفته است که با انتشار این اسناد، زاویه تازه‌ای به سازمان‌های اطلاعاتی در جهان گشوده خواهد شد.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تیک