اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار اسناد حملات 11 سپتامبر توسط CIA


سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اقدام به انتشار بخش های از گزارش تحقیقات خود در مورد حملات ۱۱ سپتامبر کرد.

خبرگزاری مهر: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اقدام به انتشار بخش های از گزارش تحقیقات خود در مورد حملات ۱۱ سپتامبر کرد.

هر چند در یک سال اخیر هیاهوی زیادی درباره اینکه باید بخش های مربوط به دخالت عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ منتشر شود انجام شده بود اما در گزارش سازمان سیا اشاره ای به نقش ریاض در این حملات نشده است.

در همین رابطه راشاتودی در گزارشی می نویسد: این گزارش نتیجه تحقیقاتی است که در سال ۲۰۰۵ تکمیل شده اند.

بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گزارشی ۵۰۰ صفحه‌ای درباره کمبودها و ناکامی سازمانهای اطلاعاتی این کشور در قبال حملات ۱۱ سپتامبر را منتشر کرد.

در این گزارش ۵۰۰ صفحه‌ای، بازرس کل لیستی از آنچه «مشکلات سیستمیک» سازمان‌های اطلاعاتی خوانده اشاره و همچنین تاکید کرده که این مشکلات سبب از دست دادن و نادیده گرفتن طرح تروریستی اسامه بن لادن برای ربایش هواپیماها و استفاده از آنها به عنوان بمب شد.

این شبکه با اعلام اینکه گزارش فوق حاوی «افشاگریهای تازه‌ قابل توجهی نیست»، نوشت: «البته این گزارش به تحلیلهایی بیشتر درباره مشکلات مشابهی که در دیگر تحقیقات دولت درباره ۱۱ سپتامبر منتشر شده، اشاره دارد».

از سوی دیگر «جورج تنت» مدیر سابق سیا با انتشار اسناد جدیدی که به تازگی از طبقه بندی خارج شده است، تصریح کرد که در ۹ موقعیت مختلف که از دسامبر ۱۹۹۸ میلادی آغاز می شود، جزئیات مربوط به تهدید توطئه تروریستی را برای مقام های ارشد دولت و کنگره آمریکا ارسال کردم.

جورج تنت پنج سند داخلی سازمان سیا مربوط به عملکرد این نهاد پیش از حملات ۱۱ سپتامبر را منتشر کرده است.

وی در ادامه افزود: کسانی که در دولت آمریکا به طور مستقیم با مساله تروریسم درگیر بودند، به طور کامل از تهدید توطئه تروریستی آگاهی داشتند.


ویدیو مرتبط :
برگی از اسناد محرمانه CIA درباره 11 سپتامبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار تصاویر منتشر نشده کاخ سفید پس از حملات 11 سپتامبر(+عکس)



تصاویر ساعاتی پس از انجام این حمله تروریستی را نشان می دهد که مقامات کاخ سفید مشغول رایزنی برای اتخاذ تصمیم برای نحوه واکنش در برابر این حملات در اتاق عملیات اضطراری کاخ سفید هستند.

برای نخستین بار آرشیو ملی آمریکا تصاویری (350 عکس) از کابینه جورج دبلیو بوش رییس جمهور سابق آمریکا را ساعاتی پس از حملات 11 سپتامبر 2001 منتشر کرده است.

به گزارش عصر ایران در این تصاویر بوش، دیک چنی معاون اول رییس جمهور ، کالین پاول وزیر امور خارجه و کاندولیزا رایس مشاور امنیت ملی کابینه بوش در حال مشورت و گفت و گوهای تلفنی در اتاق عملیات کاخ سفید هستند.


انتشار این تصاویر در راستای قانون آزادی اطلاعات صورت گرفته است.

در حملات 11 سپتامبر که در صبح (ساعات 8:30 به وقت محلی) به نیویورک و واشنگتن صورت گرفت 3 هواپیما با دو برج دوقلو در نیویورک و ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برخورد کردند که در نتیجه آن نزدیک به 3 هزار شهروند آمریکایی کشته شدند.


بلافاصله پس از این حمله گروه القاعده مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

این مهیب ترین حمله تروریستی تاریخ و بزرگ ترین حمله به داخل خاک آمریکا از زمان حمله نیروهای ژاپن به بندر پرل هاربر در زمان جنگ دوم جهانی بود.

بوش در زمان حمله در حال بازدید از یک مدرسه ابتدایی بود که مشاوران او خبر دادند حمله ای مهیب تروریستی به نیویورک صورت گرفته است.

تروربست ها 19 شهروند عرب تبار (15 نفر آنها عربستانی االاصل) بودند که با به کنترل گرفتن هواپیماهای مسافربری آنها را به ساختمان های مورد نظر کوبیدند.

تصاویر زیر ساعاتی پس از انجام این حمله تروریستی را نشان می دهد که مقامات کاخ سفید مشغول رایزنی برای اتخاذ تصمیم برای نحوه واکنش در برابر این حملات در اتاق عملیات اضطراری کاخ سفید هستند.

در بخشی از این تصاویر دیک چنی معاون بوش پس از گرفتن تصمیمات در اتاق عملیات کاخ سفید ، به همراه همسرش عازم اقامتگاه کمپ دیوید می شود.

 بر اساس قانون اساسی آمریکا پس از مرگ یا استعفا رییس جمهور ، معاون او تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دور آینده جایگزین رییس جمهور می شود.

چنی در حال دیدن تصاویر زنده تلویزیونی از محل حادثه تروریستی

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر

 

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر


بوش در حال گفت و گو با چنی

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر

 

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر

 

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر

 

چنی و رایس

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر

 
ظالین پاول در اتاق عملیات کاخ سفید

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر

 

کالین پاول وزیر امور خارجه وقت در کنار کاندولیزا رایس مشاور امنیت ملی وقت کابینه بوش

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر


چنی به همراه همسرش در حال عزیمت به کمپ دیوید
اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر

 

اخبار,اخباربین الملل ,حملات 11 سپتامبر

 

  اخبار   بین  الملل  - عصر  ایران