اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار آگهی اداره مالیات برای «مه‌آفرید»!



اخبار,اخبار اقتصادی ,فساد سه هزار میلیاردی

٣٤٦ روز پس از اعدام مه‌آفرید امیرخسروی مجرم پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی، سازمان امور مالیاتی استان تهران او را برای رسیدگی به بدهی مالیاتی‌اش به كمیسیون حل اختلاف احضار كرد.

او باید برای پرداخت ٣٠ میلیارد و ٨١٣ میلیون و ٣٩٧ هزار و ٤٩١ ریال مالیاتی كه بر درآمد ٨١٩ میلیارد و ٨٤٩ میلیون و ٩٩ هزار ریالی سال ١٣٩٠ یكی از شركت‌هایش بریده شده است در جلسه ٣٠ اردیبهشت كمیسیون حل اختلاف مالیاتی حضور پیدا كند!


متن این احضاریه دیروز در روزنامه دولتی ایران منتشر شد.


طبق اطلاعیه درج شده در روزنامه ایران مه‌آفرید امیرخسروی باید ساعت ٩ صبح ٣٠ اردیبهشت امسال در هیات حل اختلاف مالیاتی حضور پیدا كند. اطلاعیه سازمان امور مالیاتی بر مبنای ماده ٢٠٨ قانون مالیات‌های مستقیم صادر شده است. طبق ماده ٢٠٨ قانون مالیات‌های مستقیم، در مواردی كه نشانی مودی در دست نباشد اوراق مالیاتی یك نوبت در روزنامه كثیرالانتشار حوزه اداره امور مالیاتی محل و اگر در محل مزبور روزنامه نباشد در روزنامه‌ كثیرالانتشار نزدیك‌ترین محل به حوزه اداره امور مالیاتی ‌یا یكی از روزنامه‌های كثیرالانتشار مركز آگهی می‌شود. این آگهی درحكم ابلاغ به مودی محسوب خواهد شد.


چرا احضاریه برای یك اعدامی صادر شده است؟
رییس سازمان امور مالیاتی تهران می‌گوید این آگهی یك اصلاحیه دارد. حسین بنی‌صفار در گفت‌وگو با «اعتماد» از اصلاح این اطلاعیه با ذكر نام وراث مه‌آفرید امیرخسروی می‌گوید. به اعتقاد او اصل اعلام احضار، یك روند قانونی و منطقی است اما آنچه در آگهی مورد نظر باید اصلاح شود؛ نام احضار شونده است كه قاعدتا باید به اسم وراث درج می‌شد. بنی‌صفار در توضیح این روال قانونی گفت: پیش از این برای عملكرد مالی شركت مه‌آفرید امیرخسروی برگه تشخیص صادر شده بود. طبق قانون در صورتی كه آدرسی از مودی مورد نظر وجود نداشته باشد و او، ورثه و اطرافیانش در دسترس نباشند؛ اطلاعیه‌ای در یكی از روزنامه‌های كثیرالانتشار مندرج می‌شود تا فرد مودی یا اطرافیان او در جلسه مشخص شده، حضور پیدا كنند و متعاقب آن پرونده قطعی شود. در مورد پرونده آقای امیرخسروی نیز همین روال طی شده است منتها با توجه به اعدام ایشان در سال گذشته باید نام ورثه وی در این اطلاعیه درج می‌شد.


به گفته بنی‌صفار شركت‌های زیرمجموعه این گروه دارای بدهی‌های مالیاتی هستند كه باید در جلسات حل اختلاف قطعی شود. در صورتی كه این اتفاق نیفتد امكان وصول مطالبات وجود نخواهد داشت. او ادامه داد: در حال حاضر اموال آقای مه‌آفرید نزد دادستانی كل كشور است تا نسبت به رد دیون اقدام كند. پس از مشخص شدن بدهی‌های مالیاتی وی در صورت عدم توان پرداخت نقدی، دادستان می‌تواند اموال معادل این بدهی را در اختیار سازمان گذاشته تا با مزایده آنها، مطالبات سازمان مالیاتی پرداخت شود.


پیش از این دادستانی دستور توقف برگه‌های تشخیص را صادر كرده بود
غلامعلی ریاحی، وكیل مه‌آفرید خسروی اما نظر دیگری دارد. او به خبرنگار «اعتماد» گفت: با وجود آنكه آقای مه‌آفرید خسروی در تاریخ ٣/٣/١٣٩٣ اعدام شد، در طول این مدت پرونده‌های متعدد مالیاتی برای او تشكیل شده كه احتمالا این یكی از مجموعه پرونده‌های مالیاتی تشكیل شده است. این درحالی است كه در گذشته بارها اعلام شده بود كه شركت‌های ایشان صوری و كاغذی است.


وی اضافه كرد: سازمان امور مالیاتی توسط ادارات مختلف مالیاتی استان‌های خوزستان، تهران و گیلان اكثرا با تشخیص‌های علی‌الراس، مالیات‌های بسیار بالایی در نظر گرفته‌اند. حتی در مواردی سابقا مفاصاحساب مالیاتی صادر شده واحدهای مالیاتی مربوطه برای اینكه مبادا ماموران به همكاری یا كم‌كاری متهم شده باشند، اقدام به صدور برگ تشخیص‌ها برای متهم كرده‌اند. در حالی كه در اكثر موارد اسناد مستدلی برای این تشخیص‌های چند ١٠ میلیارد تومانی وجود ندارد. برای مثال با وجود اینكه از چهار سال پیش به این طرف همه شركت‌های ٣٨ گانه متعلق به گروه آریا در توقیف دادستانی است و عملكردهای مالی آنها زیرنظر ناظران دادستانی صورت می‌گیرد و امكان هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی مخفی و پنهان وجود ندارد؛ ماموران تشخیص با رد مطالب مندرج در دفاتر قانونی ارقام نجومی برای شركت‌های مجموعه آریا، مالیات تشخیص داده‌اند.


ریاحی اظهار كرد: به همین منظور سابقا دادستان محترم كل كشور دستور داده بود صدور برگ‌های تشخیص متوقف شود. ولی بعد از اجرای حكم اعدام از نیمه سال گذشته به بعد واحدهای مالیاتی به دستور معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی مجددا صدور برگ‌های تشخیص را در دستور كار قرار دادند كه در حال حاضر عمده‌ترین مشكل شركت‌های زیرمجموعه آریا در همین راستا و برای پرداخت مطالبات بانك‌ها به دستور معاونت اجرای احكام دادستانی مقرر شده است.

 

وی خاطرنشان كرد: سازمان مالیاتی قصد دارد برای واقعی كردن مالیات‌های مربوط به شركت‌ها و مشخصا گروه ملی فولاد ایران با تشكیل كارگروه با مشاركت بانك ملی ایران و شركت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا این مشكلات مالیاتی را حل و فصل كند. لذا دعوت به كمیسیون حل اختلاف مالیاتی با توجه به روندی كه توضیح دادم و با توجه به اینكه شخص مه‌آفرید در قید حیات نیست محل تامل است.

 

به گفته ریاحی حكم آقای سراج در تاریخ ٢٩/١١/١٣٩١ مبنی بر تملیك دارایی‌های مه‌آفرید خسروی به بانك‌های طلب‌كار در شعبه ١٣ دیوان عالی كشور قطعی شد و در اجرای این رای وراث مه‌آفرید و شركت توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا با تنظیم قرارداد تهاتر با بانك‌ ملی زیرنظر دادستانی تهران مشغول اجرای رد مال پرونده كیفری هستند. وی افزود: با توجه به تقدم حكم آقای سراج و اینكه باید رد مال در جهت پرداخت خسارت وارده به بانك ملی ایران صورت بگیرد؛ این حكم عملا كلیه دارایی‌های مه‌آفرید امیرخسروی را بالقوه به مالكیت بانك‌های بستانكار درآورده است. بر این اساس دیگر نمی‌توان هیچ حكمی مادام كه رد مال انجام نشده است برای اموال صادر كرد.

 

اخبار اقتصادی - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
گزارشی از اموال باورنکردنی مه آفرید امیرخسروی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آگهی ترحیم مه آفرید امیر خسروی (عکس)



اخبار اجتماعی - آگهی ترحیم مه آفرید امیر خسروی

جسد مه آفرید امیرخسروی پس از تحویل به خانواده اش در بهشت زهرا(س) دفن شد.

به گزارش «تابناک» یکی از بستگان متهم ردیف اول پرونده سه هزار میلیاردی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز صبح جسد مه آفرید تحویل خانواده اش شد.

وی افزود: پس از هماهنگی خانواده اش جسد وی در قطعه 110 بهشت زهرا (س) دفن شد.

وی خاطر نشان کرد: مراسم تدفین بدون هیچ مشکل و محدودیتی برگزار شد.

مه آفرید امیرخسروی، متهم ردیف اول پرونده فساد سه هزار میلیاردی صبح دیروز در زندان اوین اعدام شد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,مه آفرید امیر خسروی

 اخبار اجتماعی - تابناک