اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتشار آمار میانگین درآمد هر صندوق صدقه


میانگین درآمد هر صندوق از هر بار تخلیه 1800 تومان است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این رقم باید به 2500 تومان افزایش یابد.

خبرگزاری ایسنا: معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: میانگین درآمد هر صندوق از هر بار تخلیه 1800 تومان است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این رقم باید به 2500 تومان افزایش یابد.

سعید ستاری  با بیان اینكه پیش‌بینی‌ها مبنی بر جمع‌آوری یكهزار و 100 میلیارد تومان كمكهای مردمی در سال جاری است، اظهار كرد: این رقم از مجموع 7/5 میلیون صندوق كوچك، بزرگ، متوسط و فرودگاهی در سراسر كشور و دیگر كمك‌ها اعم از زكات، فطریه و غیره حاصل می‌شود، ضمن اینكه در سال گذشته مبلغ 160 میلیارد تومان مشاركت مردمی از صندوقهای صدقات احصاء شده است.

وی افزود: بر اساس برنامه پنج ساله پنجم توسعه تعداد صندوق صدقات كشور تا پایان این برنامه باید به 10 میلیون صندوق افزایش یابد.

75 درصد خانواده‌های یزدی مشترك صندوق صدقات هستند

معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد با بیان اینكه 75 درصد خانواده‌های یزدی مشترك صندوق صدقات كمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، عنوان كرد: استان یزد بیشترین ضریب نفوذ را در سطح استان‌های كشور دارا است.

ستاری ادامه داد: بالاترین رقم درآمدی از تخلیه هر صندوق صدقات با 2500 تومان مربوط به استان سمنان است و بیشترین تعداد مشتركین صندوق صدقات در استان اصفهان قرار دارد.

وی همچنین گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه تعداد مشتركین صندوق صدقات باید به 10 میلیون و درآمدهای حاصل از مشاركت‌های مردمی باید به دو برابر ارتقاء یابد.

معاون مشاركتهای مردمی كمیته امداد در ادامه عنوان كرد: در ماههایی كه سفرهای زیادی اتفاق می‌افتد مانند فصل نوروز، ماه مبارك رمضان، محرم و صفر پردرآمدترین ماهها از نظر مشاركت‌های مردمی هستند.


ویدیو مرتبط :
دزدی از صندوق صدقه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درآمد 300 هزار تومانی از صندوق صدقه!


یک سارق صندوق صدقه در گفتگویی با گزارشگر رادیو جوان مدعی شد که روزانه بین 200 تا 300 هزار تومان درآمد دارد.

یک سارق صندوق صدقه در گفتگویی با گزارشگر رادیو جوان مدعی شد که روزانه بین 200 تا 300 هزار تومان درآمد دارد.

صبح امروز گزارشگر بخش خبری ساعت 8:30 رادیو جوان به سراغ فردی که در حال سرقت از صندوق صدقه ای بود، رفت و از او  پرسید که «برای چی دست به این کار می زنی» که سارق نیز در پاسخی عجیب و با اعتماد به نفسی بالا گفت که «خب، این کار که بهتره از دزدی از مردم و یا از دیوار اونا بالا رفته که».

سارق صندوق صدقات همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا «تا حالا ماموران نیروی انتظامی تو رو در حین دزدی دیده اند»، گفت: «چرا دیده اند». در این هنگام گزارشگر دوباره پرسید «اقدامی نکردند» که سارق در پاسخی عجیب جواب داد: «سلامتی».

در ادامه گزارشگر سوال کرد «این پولا رو خرج چی می کنی حالا؟» که سارق پاسخ داد: «کراک می خرم و مصرف می کنم».

گزارشگر رادیو جوان در ادامه پرسید «حالا چقدر از این دزدی ها درمیاری؟» که پاسخ شنید: «روزانه بین 200 تا 300 هزار تومن!».

اما آنچه که در این گفتگو جالب توجه و قابل تامل بود این است که این سارق صندوق صدقات نه تنها هیچ ناامنی را در قبال دزدی هایش احساس نمی کرد که حتی از گزارشگر رادیو جوان خواست که این گزارش رو پخش نکند چرا که معتقد بود «اگه این گزارش رو چاپ کنی دست زیاد میشه!».

از نکات دیگر جالب توجه اظهارات مجری بخش خبری 8:30 رادیو جوان بود که پیش از پخش این گفتگو اعلام کرد که «حالا مصاحبه ای را پخش خواهیم کرد که در آن نیمه پر لیوان را باید دید». این کنایه مجری برنامه از آنروست که سارق معتقد بود که کارش در دزدی از صندوق صدقات درست است چرا که همین که از دیوار مردم بالا نمی رود، جای بسی شکر دارد!