اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتخاب رمزهای ساده ممنوع!


در راستای تلاش برای محافظت از حساب های کاربری در مقابل هکر ها، مایکروسافت دیگر اجازه انتخاب گذرواژه های بسیار ساده و قابل حدس مثل «123456» یا «password» و «qwerty» را به کاربران آوت لوک، اسکایپ، اکس باکس و دیگر خدماتش نخواهد داد.

وب سایت دیجیاتو - سینا گلستانه: در گذشته نه چندان دور وبسایت ها میزان امنیت گذرواژه را نمایش نمی دادند و کاربران نیز کمتر به این موضوع توجه می کردند که گذرواژه آنها حتماً حروف و کاراکترهای خاص را شامل شود تا به این سادگی ها به دست هکرها قابل کشف یا حدس زدن نباشد. حتی برخی وب سایت ها یا سرویس ها محدودیت بیشتری در این زمینه قائل شده و در صورتی که گذرواژه کاربر از ترکیب حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نشانه ها تشکیل نشده باشد، اجازه ثبت آن را نخواهند داد.

کاربران مایکروسافت دیگر اجازه انتخاب گذرواژه های ساده مثل «12345» را نخواهند داشت

حالا مایکروسافت هم به دیگران پیوسته و اجازه انتخاب گذرواژه های بسیار ساده و قابل حدس مثل «123456» یا «password» و «qwerty» را به کاربران آوت لوک، اسکایپ، اکس باکس و دیگر خدماتش نمی دهد. اما نکته جالب اینکه مایکروسافت این گذرواژه ها را به شکل خودکار از گزارش SplashData دریافت می کند، وب سایتی که مرسوم ترین گذرواژه های ساده و قابل حدس را از روشهای مختلف جمع آوری و به شکل سالیانه منتشر می نماید، از جمله کلمه «starwars» که پس از اکران جدیدترین فیلم این سری، به لیست پراستفاده ترین گذرواژه های قابل حدس امسال پیوسته است.

کاربران مایکروسافت دیگر اجازه انتخاب گذرواژه های ساده مثل «12345» را نخواهند داشت

مایکروسافت با اعلام این موضوع روی وبلاگ خود می گوید به زودی سرویس Azure AD نیز اجازه انتخاب چنین گذرواژه هایی را نخواهد داد و این تصمیم در راستای تلاش برای محافظت از حساب های کاربری در مقابل هکر ها به حساب می آید. شرکت ساکن ردموند در تایید این تصمیم به فاش شدن گذرواژه و نام کاربری 117 میلیون کاربر لیندکین اشاره می کند که این وبسایت را وادار ساخت پسورد حساب های بسیاری را تغییر دهد.

البته باید توجه داشته باشید که انتخاب یک گذرواژه غیر قابل حدس به تنهایی حساب کاربری شما را به شکل کامل در مقابل دزدی ایمن نمی کند، بر همین اساس علاوه بر انتخاب گذرواژه هایی شامل ترکیب حروف بزرگ، کوچک، اعداد و علامت های دیگر، برای رسیدن به بالاترین سطح اطمینان لازم است روش های دیگر مثل تایید هویت دو مرحله ای را نیز هنگام استفاده از سایت و سرویس ها در نظر داشته باشید.

علاوه بر این باید اشاره کنیم که مایکروسافت در این راه تنها نیست و گوگل هم از مدتی پیش برنامه ریزی برای جایگزین کردن روشهای دیگر از جمله تشخیص چهره، مکان یا حسگر اثر انگشت با گذرواژه را آغاز کرده است. فیسبوک نیز از طرف دیگر تصمیم دارد استفاده از ایمیل یا شماره تلفن را برای ورود کاربران به این شبکه اجتماعی با گذرواژه جایگزین نماید.

در پایان باید گفت که پس از به ثمر رسیدن این تلاش ها و نمایان شدن مزیت های آن، انتظار می رود شرکت های دیگر نیز روش های مشابهی را با دنباله روی از غول های حوزه تکنولوژی پی گرفته و به دوران انتخاب گذرواژه های ساده پایان دهند.


ویدیو مرتبط :
در انتخاب خطر استخاره ممنوع است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتخاب شغل مناسب با این 10 قدم ساده


اکثر خانم ها و آقایانی که امروز وارد بازار کار می شوند، انتظار دارند که طی زندگی شغلی خود، سه بار یا بیشتر، شغل شان را تغییر دهند. در این مقاله 10 قدم مهم را به شما معرفی می کنیم که برای تغییر شغل باید بردارید تا شغلی که انتخاب می کنید از هر جهت برای تان مفید باشد.

این روزها انتخاب شغل از گذشته خیلی سخت تر شده است. این مساله سه دلیل دارد: اول این که امروزه شغل های خیلی بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد، دوم اینکه تعریف شغل های مختلف تغییرپذیرتر هستند و سوم این که سطح توقع خیلی بالا رفته است. اکثر خانم ها و آقایانی که امروز وارد بازار کار می شوند، انتظار دارند که طی زندگی شغلی خود، سه بار یا بیشتر، شغل شان را تغییر دهند. در این مقاله 10 قدم مهم را به شما معرفی می کنیم که برای تغییر شغل باید بردارید تا شغلی که انتخاب می کنید از هر جهت برای تان مفید باشد.

1 – ارزیابی ارزش ها

چه چیز واقعا برای تان اهمیت دارد؟ چه چیز سر حوصله تان می آورد؟ چه کاری را آن قدر دوست دارید که اگر برایش به شما دستمزد داده شود، احساس گناه می کنید؟ این سوالات می تواند به شما کمک کند یکی از مهم ترین عناصر انتخاب شغل را پیدا کنید، یعنی ارزش ها. ارزش های شما تکیه گاه احساسی کاری است که انجام می دهید. در شغل هایی که خوب نتیجه می دهند معمولا بین ارزش های شخصی فرد و کاری که انجام می دهند، هماهنگی وجود دارد. جست و جوی کارتان را با ارزیابی ارزش های تان و نوشتن آن بها با دقت و وضوح هرچه تمام تر، شروع کنید.

2 – تشخیص مهارت ها و استعدادها

مهارت چیزی است که طریق انجام آن را یاد گرفته اید. استعداد چیزی است که با آن به دنیا آمده اید. درک متفاوت بین این دو اهمیت بسیاری دارد. ممکن است در کاری مهارت داشته باشید اما برای تان جالب نباشد. اما این احتمال وجود دارد که اگر استعداد کاری را دارید، بین آن استعداد خاص و ارزش های تان تطابق وجود داشته باشد. این یعنی شما از انجام کارهایی که در آن استعداد دارید بسیار بیشتر لذت می برید تا کارهایی که مهارت انجام آن را آموخته باشید.