اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتخاب رشته 80 درصد داوطلبان آزمون ارشد/زمان اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد



اخبار,اخباردانشگاه ,ازمان سنجش آموزش کشور

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پایان زمان انتخاب رشته مجازین در ساعت 24 شب گذشته، از انتخاب رشته 80.15 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 94 خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 94 به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده ساعت 20 سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده شد.

وی ادامه داد: از تعداد 655 هزار و 679 داوطلب حاضر در آزمون، تعداد 429 هزار و 688 داوطلب (بیش از 65.5 درصد) مجاز به انتخاب رشته شدند و داوطلبان مجاز ضرورت داشته پس از دریافت دفترچه راهنما که از ساعت 18 چهارشنبه 23 اردیبهشت‌ماه روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده، به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند و از ساعت 20 دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه و با در نظر گرفتن مهلت در نظر گرفته شده تا ساعت 24 یکشنبه سوم خردادماه با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد آمار انتخاب رشته‌کنندگان اظهار کرد: براساس آمار گزارش شده اولیه از تعداد 429 هزار و 688 داوطلب 344 هزار و 492 داوطلب (80.15 درصد) نسبت به انتخاب رشته و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نموده‌اند.

توکلی در پایان در مورد زمان اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتایج نهایی در دهه اول شهریورماه اعلام می‌شود.


 اخبار  دانشگاه  - ایسنا 
 


ویدیو مرتبط :
زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد پزشکی 98

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون ارشد 92



کارشناسی ارشد 92,نتایج کارشناسی ارشد 92,نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون ارشد 92

اعلام زمان نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون ارشد 92

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 22 اردیبهشت اعلام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در 22 اردیبهشت ماه خبر داد.

حسین توکلی  اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مذکور در روز یکشنبه 22 اردیبهشت 92 بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از روز شنبه 21 اردیبهشت 92 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

توکلی با اشاره به امکان انتخاب 100 رشته محل، اظهارکرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند، ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های منتشره این سازمان در این رابطه حداکثر 100 کد رشته محل را از میان کد رشته‌ محل‌های امتحانی مجاز و یا کدرشته‌های امتحانی مجاز انتخاب و کدرشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و طی روزهای 24 تا 28 اردیبشهت ماه نسبت به ثبت کد رشته‌ محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون در هفته اول شهریور 92 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود تا پذیرفته شدگان مذکور بر اساس برنامه زمانی مربوطه در رشته و دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام کنند./ایسنا